2013-06-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja nu vet jag. Det är helt enkelt samme person som den jag efterlyste. Dvs den ev. bagerianställde death metalsångaren som kallar sig "Noctus". Har rykte om sig att vara necrofil.

Någon här i tråden blev hånad av någon annan för att hen kallade honom för satanist. På Noctus hemsida finns en fejkad intervju där han svarar så här:

"Religion?
- Satanistism/ateism."

Så Du som hånade kan dra in smilet nu va'!

Noctus bor d-t nära Sävastmasten!!

EDIT: det är samme person som länkats ovan på fejjan

För det första, kan du vara god och hänvisa till någon form av källa/grund till att denna person i Boden har rykte om sig att vara necrofil? Och kom inte med "för att jag känner en person som kan bekräfta det", det duger inte för fem öre, kom med något äkta eftersom du är så säker på din sak.

För det andra, bruka dina läskunskaper, om du har några, innan du drygar. Jag ifrågasatte första gången uttrycket "seriös heavy satanist", då personen som uttryckte sig på sådant sätt inte verkar känna till skillnaden mellan en äkta, utövande satanist, och en person som benämner sig satanist for fun. Andra gången ifrågasatte jag vad personen i fråga har som grund att benämna även IKJ och CN som satanister.

Sedan kan jag även tillägga, att jag inte har något smil att dra in, tiden spenderad vid datorn framför Flashback ser jag till största del ut såhär och såhär då jag finner det både skrattretande, läskigt och extremt upprörande hur människor här i tråden så känslokallt pekar ut personer och kommer med påståenden SOM INTE STÄMMER.
Senast redigerad av Doitmystyle 2013-06-22 kl. 22:29.
Citera
2013-06-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lugnande preparat har kort halveringstid och kan trappas ned/sättas ut innan förhören.

" Halveringstiden i eliminationsfasen kan variera mellan 20 och 70 timmar."
Källa: Fass
Citera
2013-06-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle

Sedan kan jag även tillägga, att jag inte har något smil att dra in, tiden spenderad vid datorn framför Flashback ser jag till största del ut såhär och såhär då jag finner det både skrattretande, läskigt och extremt upprörande hur människor här i tråden så känslokallt pekar ut personer och kommer med fakta SOM INTE STÄMMER.

Det är nog bäst att du berättar det för JE då, att det inte stämmer alltså det jag skrev, eftersom allt är direkt hämtat från en intervju med honom själv.

http://sdw666.wordpress.com/2011/02/10/metalpeople-del-20-johan-noctus-enberg/

Är ju väldigt tråkigt om han själv inte vet hur saker ligger till.
Citera
2013-06-22, 22:21
Medlem
Om GM är psykopat talar det mot att ev andra gärningsmän finns.
En psykopat tror sig veta bäst, mest och vara smartast av alla. Han litar bara på en person - sig själv. Han handlar ensam, då han vill ha kontroll över situationen.
Han leker med omgivningen, manipulerar, spelar ofta en roll om hur han vill att omgivningen ska se honom.
Han kan skratta, gråta trovärdigt på beställning. Han är fåordad i sociala sammanhang. Ingen vet egentligen vem han är, bara han själv. Han utnyttjar ofta människor som är sårbara, godtrogna.

Hur jag vet hur en sådan människa fungerar - Har levt med en psykopat i 7 år och att kunna komma från en sån människa är näst intill omöjligt, han har tusen hållhakar på en, hotar en, är verbalt misshandlande, kan vara våldsam, manipulerar omgivningen och ingen tror att det kan vara möjligt. Han verkar ju så snäll, omtänksam och trevlig - dock lite egensinnig.

Så, jag tror GM handlat ensam. Det är hans verk som han vill visa upp och han ville med all sannolikhet vara med när kvarlevorna hittades. Se hur människor reagerade.

Om det var en psykopat som satt klorna i VB har han säkerligen plågat henne, torterat henne, misshandlat henne med ord, våldtagit henne och till sist dödat henne. lekt med hennes kropp-styckat henne.
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-22 kl. 22:28.
Citera
2013-06-22, 22:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Sedan kan jag även tillägga, att jag inte har något smil att dra in, tiden spenderad vid datorn framför Flashback ser jag till största del ut såhär och såhär då jag finner det både skrattretande, läskigt och extremt upprörande hur människor här i tråden så känslokallt pekar ut personer och kommer med fakta SOM INTE STÄMMER.

Fakta som inte stämmer är för mig ett okänt begrepp .. Fakta är per definition något som stämmer. Eller ?
Citera
2013-06-22, 22:25
Medlem
Citat:
För det första, kan du vara god och hänvisa till någon form av källa/grund till att denna person i Boden har rykte om sig att vara necrofil? Och kom inte med "för att jag känner en person som kan bekräfta det", det duger inte för fem öre, kom med något äkta eftersom du är så säker på din sak.

Ett rykte är ett rykte. Det vill säga något som sägs, sant eller osant, av någon/några.. hur tycker du att man skall ange källa på det om man inte kan säga att : jo det har jag själv hört från bodensare.
Citera
2013-06-22, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Om det ska vara av intresse för diskussionen så bör det ju finnas en, minsta lilla, hint om det, tycker du inte? Det finns det inte, mer än att hon var thailändska, och då drar spekulationerna igång, just för att hon var thailändska, inte av någon annan som helst anledning. Det vet du lika väl som alla andra.

Itoy citat;

Citat:
VB var ingen thaihora utan en smart skötsam ung kvinna.

Det enda jag har gjort är att ifrågasätta det här påståendet, vad är problemet? Trådsanningen att VB inte var en thaihora är precis lika illa som en trådsanning som säger motsatsen.

Håller med de som säger att det finns ingen relevans just ju, hora eller inte. Dock får den som häver ur sig en sanning som inte är styrkt tåla att bli ifrågasatt.
Citera
2013-06-22, 22:26
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Om GM är psykopat talar det mot att ev andra gärningsmän finns.
En psykopat tror sig veta bäst, mest och vara smartast av alla. Han litar bara på en person - sig själv. Han handlar ensam, då han vill ha kontroll över situationen.
Han leker med omgivningen, manipulerar, spelar ofta en roll om hur han vill att omgivningen ska se honom.
Han kan skratta, gråta trovärdigt på beställning. Han är fåordad i sociala sammanhang. Ingen vet egentligen vem han är, bara han själv. Han utnyttjar ofta människor som är sårbara, godtrogna.

Hur jag vet hur en sådan människa fungerar - Har levt med en psykopat i 7 år och att kunna komma från en sån människa är näst intill omöjligt, han har tusen hållhakar på en, hotar en, är verbalt misshandlande, kan vara våldsam, manipulerar omgivningen och ingen tror att det kan vara möjligt. Han verkar ju så snäll, omtänksam och trevlig - dock lite egensinnig.

Så, jag tror GM handlat ensam. Det är hans verk som han vill visa upp och han ville med all sannolikhet om vara med när kvarlevorna hittades.

Om det var en psykopat som satt klorna i VB har han säkerligen plågat henne, torterat henne, misshandlat henne med ord, våldtagit henne och till sist dödat henne. lekt med hennes kropp-styckat henne.
Det finns väl ungefärligen lika många indicier på att KJ är psykopat som att VB sålde sex. Var fan får ni allt ifrån? Hur svårt kan det vara att förhålla sig till fakta och resonera utifrån det?
Citera
2013-06-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det finns väl ungefärligen lika många indicier på att KJ är psykopat som att VB sålde sex. Var fan får ni allt ifrån? Hur svårt kan det vara att förhålla sig till fakta och resonera utifrån det?
Skrev jag att KJ var psykopat? Läs igen. Jag skrev GM
Citera
2013-06-22, 22:30
Medlem
Citat:
Den medicin han vanligtvis använder, ja, men ingen utöver detta som kan göra honom luddig i hjärnan som ex. valium. Finns milda lugnande o sömngivande iofs men man håller nog medicinering starkt begränsad

Ja, det gäller att få upp han på rätt köl för han har då sett ut som en Zombie på pressbilder.. självskadebeteende beroende på svår ångest är knappast långsökt.

Nog vet han vad han har gjort det är att få honom någorlunda frisk i knoppen så han kan förhöras vettigt och inte gömma sig bakom någon form av förvirring eller liknande.

Tyckte åklagare Schönbeck gav en vink, de har bra på honom men nu gäller det att reda ut det hela.
Lite som vid Ton* Al*en's mord på CS, då var också US åklagare.

NSD 18 juni:

"Det är av vikt att man får en förklaring till det som har hänt.

– Ur ett allmänmänskligt perspektiv är det viktigt. Många vill veta vad som har hänt men saken är inte avgörande för åtalet, säger åklagaren."
Citera
2013-06-22, 22:31
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Skrev jag att KJ var psykopat? Läs igen. Jag skrev GM
Och vad finns det för indicier på att GM är psykopat, mer än dina amatördiagnoser och gissningar?
Citera
2013-06-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det är nog bäst att du berättar det för JE då, att det inte stämmer alltså det jag skrev, eftersom allt är direkt hämtat från en intervju med honom själv.

http://sdw666.wordpress.com/2011/02/10/metalpeople-del-20-johan-noctus-enberg/

Är ju väldigt tråkigt om han själv inte vet hur saker ligger till.

Men dra mig baklänges, jag tror jag vill grina. För att inte ta om allt igen och måsta skriva en hel roman här, så hänvisar jag till det jag redan skrivit. Står i klartext vad jag menade, och vad det var jag faktiskt ifrågasatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in