2013-06-22, 12:24
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Man lär ju kunna bo där också och köpa inredning annars blir jag jävligt sur
Vill du leka heminredare så borde du nog satsa på The Sims-serien istället för du verkar ha missat vad GTA handlar om.
2013-06-22, 15:09
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Vill du leka heminredare så borde du nog satsa på The Sims-serien istället för du verkar ha missat vad GTA handlar om.

Varför skulle inte GTA handla om att inreda sina hus? Spelet handlar om att tjäna och spendera pengar så varför inte. GTA handlar inte bara om att åka runt o skjuta ner allt man ser utan som redan sagts i tråden så är det alla små saker man gör emellan uppdrag som gör spelet.

Gå o käka på clucking bell eller måla om bilen tex

Säg att Franklin köper nån fet lyxlägenhet så tycker jag man borde kunna uppgradera inredningen i 3 grader tex som i Saints Row
2013-06-22, 18:49
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Varför skulle inte GTA handla om att inreda sina hus? Spelet handlar om att tjäna och spendera pengar så varför inte. GTA handlar inte bara om att åka runt o skjuta ner allt man ser utan som redan sagts i tråden så är det alla små saker man gör emellan uppdrag som gör spelet.

Gå o käka på clucking bell eller måla om bilen tex

Säg att Franklin köper nån fet lyxlägenhet så tycker jag man borde kunna uppgradera inredningen i 3 grader tex som i Saints Row
Saints row.... skrev du precis SAINTS ROW?! Helvete alltså! SAINTS ROW?! Är du galen?

Det är det största junk spelet som någonsin har gjorts. Du vill alltså att GTA ska hämta inspiration från SAINTS ROW?

Inreda hus? Liraru sims 2 eller? Helvete..

GTA ska köra samma race som GTA alltid har kört! Kort och gott: Inget jävla Saints row-snack i GTA, hajjar du mannen?

Vill man inreda sina hus så finns det som sagt SIMS att köpa i närmaste webhallen eller gamestop.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

Håller med dig alltså! Kör ditt egna race precis som ROCKSTAR GAMES!
2013-06-22, 18:54
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floetok
Saints row.... skrev du precis SAINTS ROW?! Helvete alltså! SAINTS ROW?! Är du galen?

Det är det största junk spelet som någonsin har gjorts. Du vill alltså att GTA ska hämta inspiration från SAINTS ROW?

Inreda hus? Liraru sims 2 eller? Helvete..

GTA ska köra samma race som GTA alltid har kört! Kort och gott: Inget jävla Saints row-snack i GTA, hajjar du mannen?

Vill man inreda sina hus så finns det som sagt SIMS att köpa i närmaste webhallen eller gamestop.

Håller med dig alltså! Kör ditt egna race precis som ROCKSTAR GAMES!

Nu ska vi inte leka Gideon fanboys här inte, customization är grädden på moset i ett GTA spel och kan man göra det med gubben och bilen så ser jag inte varför man inte skulle kunna göra det med husen också

Jag är inget stort fan av SR men dess custom valmöjligheter är inte dåliga och kan verkligen låta sig hämtas inspiration från
2013-06-22, 19:10
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Nu ska vi inte leka Gideon fanboys här inte, customization är grädden på moset i ett GTA spel och kan man göra det med gubben och bilen så ser jag inte varför man inte skulle kunna göra det med husen också

Jag är inget stort fan av SR men dess custom valmöjligheter är inte dåliga och kan verkligen låta sig hämtas inspiration från
Gideon fanboys, fan snackaru om mannen?

Tänkte ba liksom att, du vet, Saints row kanske inte är så roligt i ett GTA spel.... du vet, Saints row customization kanske inte är en sån jävla succé trotsallt.

Rockstar games ska fortsätta på samma spår, med samma vision som dom alltid har gjort. Dvs, kort och gått: Våld. Skjuta. Döda. Knivhugga. DÖDA!!!
2013-06-22, 19:14
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Tänkte ba liksom att, du vet, Saints row kanske inte är så roligt i ett GTA spel.... du vet, Saints row customization kanske inte är en sån jävla succé trotsallt.

Rockstar games ska fortsätta på samma spår, med samma vision som dom alltid har gjort. Dvs, kort och gått: Våld. Skjuta. Döda. Knivhugga. DÖDA!!!
Fast GTA är så mycket mer än våld, skjuta, döda och knivhugga.
Är du ute efter något sånt så bör du se dig om efter andra spel.

T.ex Dead Island där det bara går ut på att döda zombies.

Dina fyra faktorer är knappast det som kännetecknar GTA-serien...
2013-06-22, 19:19
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fast GTA är så mycket mer än våld, skjuta, döda och knivhugga.
Är du ute efter något sånt så bör du se dig om efter andra spel.

T.ex Dead Island där det bara går ut på att döda zombies.

Dina fyra faktorer är knappast det som kännetecknar GTA-serien...
Ja men som du resonerar så kan ju du ta å köra The Orange BOX, eller vad sägeru?!

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100114224518/half-life/en/images/1/1c/OrangeBoxCover.jpg

Ok nu när vikingen är ute ur bilden så kan vi återgå till GTA tycker jag...

Alltså min vision om ett ultimat GTA spel är att det ska finnas möjligheter till att antigen skjuta, knivhugga, ta strypgrepp eller på annat sätt döda en annan människa i spelet. Detta är liksom basic, dvs det man förväntar sig av ett GTA spel. Fast sedan kan ju lite schyst bil simulator och kuka runt i stripp klubben vara ett stort plus i det hela.
2013-06-22, 19:44
Medlem
Om det är något GTA står för så är det frihet. Och vad är inte frihet att kunna ändra och modifiera efter eget bevåg? Det är inget måste, men det finns där för de som vill. GTA är knappast en mördarsimulator. Snarare ett action-äventyr.
2013-06-22, 19:45
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:

Det du vet att det är 18 års gräns på flashback va? För du formulerar dig lite som en 15 årig blatte

Det som du listade låter exakt som det som kännetecknar Call of Duty serien
2013-06-22, 19:49
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Det du vet att det är 18 års gräns på flashback va? För du formulerar dig lite som en 15 årig blatte

Det som du listade låter exakt som det som kännetecknar Call of Duty serien
Läs min senaste kommentar där jag klart och tydligt klargjorde att jag även vill se en schyst bilsimulator och möjligheten att kunna kuka runt på stripp klubb.

Sedan att du slänger dig med ord som "blatte" säger nog mer om din ålder än min.
2013-06-22, 19:56
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Läs min senaste kommentar där jag klart och tydligt klargjorde att jag även vill se en schyst bilsimulator och möjligheten att kunna kuka runt på stripp klubb.

Sedan att du slänger dig med ord som "blatte" säger nog mer om din ålder än min.

Dåligt försökt att leka smart och politiskt korrekt, blatte är ett ord som används dagligt av svenskar i hela landet av alla åldrar.

Sen att säga att du vill "DÖDA!! kniva och strypa folk!!" får mig att tro att du helt missat poängen med GTA
2013-06-22, 20:01
Medlem
floetoks avatar
Citat:
Dåligt försökt att leka smart och politiskt korrekt, blatte är ett ord som används dagligt av svenskar i hela landet av alla åldrar.

Sen att säga att du vill "DÖDA!! kniva och strypa folk!!" får mig att tro att du helt missat poängen med GTA
"Politiskt korrekt"? Kanske dags för dig och dina gelikar att dra tillbaks till I&I forumet? Här snackar vi TV spel å grejjer, hajjar du?

Det är väll min ensak om jag vill göra alla dom grejerna i ett GTA spel. Våldet är för mig personligen en väldigt stor del av detta fantastiska spel. Även om Open-World inte möjligtvis behöver känneteckna våld, så tycker jag att GTA är ett exempel på ett spel som just gör DET. Dvs, våld spelar en väldigt stor del i spelet och dom flesta köper spelet med just den prioriteringen.

INTE för att kunna tapitsera om i sina hus eller byta till Hawaii skjortan. Vill man göra sånt så finns ju såklart sims och diverse andra skit spel...
Senast redigerad av floetok 2013-06-22 kl. 20:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in