2013-06-21, 20:55
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Goddag goddag. Måste ju hälsa ordentligt om vi nu känner/har känt varandra.

Min mamma som du tydligen själv sett kommer med bens till mig har i hela livet gett mig bens, sedan tidig ålder. Allt det i sammanfattning av journalen stämmer. Sedan vill jag lägga till att det är ett utdrag ur en sammanfattning ur en av mina journaler.

Vad gäller mängden på mina bens så har jag ju tagit bens under väldigt många år. Du minns säkert rätt. Under en period kanske jag tog vad du säger. Men under den avgiftning som nämns så trappade jag först ner från 100 mg (om jag nu minns rätt) xanor och sedan upptäckte dom väldigt snabbt att det var livsfarligt och höjde till 800 mg. Jag gick på ungefär dubbla innan. Ungefär. Det är svårt att säga, då jag tog olika mycket olika dagar. Men minst 800 mg gick jag plus 3 8:år sub om dagen. När man har hög tolerans så är det inte så mycket som man tror. Jag hade då haft en läkare som skrev ut hundrapack om dagen till mig av både Somadril, Xanor, Xanor depot,Lyrica, insomning, Ketogan!, osv osv. i Flera år. Hon hette Monica Palmgren. Och innan dess har jag alltså fått bens sedan barnsben förutom i korta perioder.
Naturligtvis arbetade inte hon korrekt men det var så det såg ut. Jag vet inte vem du är eller om du kände mig under denna period? Men jag fick i princip allt jag bad om under flera år.

Sedan vill jag påpeka om denna journalanteckning att också journalanteckningar kan bli felskrivna, det vet alla som själva har haft läkare i många led som skrivit om dina många sjukhusvistelser eller röriga liv. Alltså stämmer inte detta med att jag inte gick ut en enda gång på ett år, men jag isolerade mig mer än vanligt. Som jag minns det gick jag bara ut när jag drack, men jag kan också minnas fel.

Gokväll Berny
Kul att du dök upp!

Jo, vi känner varandra sedan lång tid.. vi har dock ingen kontakt för tillfället. Tja, förutom NU då!

Citat:
Men under den avgiftning som nämns så trappade jag först ner från 100 mg (om jag nu minns rätt)

Det är inte helt orimligt att vara uppe på 100 mg xanor med mega-tolerans (skulle dock tippa på att levern tar fasligt med stryk på den nivån).

Citat:
och sedan upptäckte dom väldigt snabbt att det var livsfarligt och höjde till 800 mg.

Just den detaljen har jag lite svårt att tro dock (rent medicinskt).. är du helt hundra på att detta inte rörde sig om en ersättning till stesolid? Jag skulle ju mycket väl kunna tänka mig en dygnsdos på 800 mg stesolid efter en period från att ha varit uppe på 100 mg xanor?

Subutexen minns jag inga detaljer om dock så där kan jag inte uttala mig.

Citat:
Min mamma som du tydligen själv sett kommer med bens till mig har i hela livet gett mig bens, sedan tidig ålder.

Jag har faktiskt aldrig träffat eller sett din mamma men jag har hört ett telefonsamtal mellan dej och henne där jag kunde bekräfta detta.. du hade på högtalartelefonen vid detta tillfälle nämligen! Din pappa har jag träffat en gång dock (tillsammans med dej).

Citat:
Alltså stämmer inte detta med att jag inte gick ut en enda gång på ett år, men jag isolerade mig mer än vanligt. Som jag minns det gick jag bara ut när jag drack, men jag kan också minnas fel.

Eftersom jag var med på den tiden så kan jag bekräfta att detta stämmer ganska bra och du minns inte så fasligt fel.. jag minns några händelser där du mådde skräp och faktiskt inte ville dra och festa alls (inte ens hemma vid dessa tillfällen).
Citera
2013-06-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Gokväll Berny
Kul att du dök upp!

Jo, vi känner varandra sedan lång tid.. vi har dock ingen kontakt för tillfället. Tja, förutom NU då!

Det är inte helt orimligt att vara uppe på 100 mg xanor med mega-tolerans (skulle dock tippa på att levern tar fasligt med stryk på den nivån).

Just den detaljen har jag lite svårt att tro dock (rent medicinskt).. är du helt hundra på att detta inte rörde sig om en ersättning till stesolid? Jag skulle ju mycket väl kunna tänka mig en dygnsdos på 800 mg stesolid efter en period från att ha varit uppe på 100 mg xanor?

Jag har faktiskt aldrig träffat eller sett din mamma men jag har hört ett telefonsamtal mellan dej och henne där jag kunde bekräfta detta.. du hade på högtalartelefonen vid detta tillfälle nämligen! Din pappa har jag träffat en gång dock (tillsammans med dej).

Eftersom jag var med på den tiden så kan jag bekräfta att detta stämmer ganska bra och du minns inte så fasligt fel.. jag minns några händelser där du mådde skräp och faktiskt inte ville dra och festa alls (inte ens hemma vid dessa tillfällen).

Jo, det kan ha rört sig om Stesolid. Jag blir osäker nu. Men du får tänka på att jag åt alltså hundrapack med både snabbverkande xanor, xanor depot, somadril osv (det jag räknade upp) innan avgiftningen. Det klarade jag ju? Och dom befarade ju som sagt att jag inte skulle överleva. Men det är väl möjligt att det var stesolid jag tog, svårt att minnas såhär långt i efterhand. Men det står samtidigt xanor i journalanteckningen, men jajja. Det är rörigt att minnas alla piller och droger jag tagit genom åren.

Varför slutade vi umgås/ ha kontakt? Om du inte vill skriva det här, vill du skicka ett privat till mig? Förstår om du inte känner för det, men du får gärna göra det.
Citera
2013-06-21, 21:08
Medlem
Citat:
Gokväll Berny
Kul att du dök upp!

Nyfiken förresten. Vad fick du för intryck av min så kallade pappa?
Citera
2013-06-21, 21:20
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Nyfiken förresten. Vad fick du för intryck av min så kallade pappa?

Jag har skickat PM till dej så du vet vem jag är. Hmm.. vad jag fick för intryck utav din pappa.. sliten, tyngd (emotionellt) och ganska bitter på något sätt! Det är nog dom bästa orden jag kan komma på från den korta stunden jag träffade honom!
Citera
2013-06-21, 21:39
Medlem
Citat:
Jag har skickat PM till dej så du vet vem jag är. Hmm.. vad jag fick för intryck utav din pappa.. sliten, tyngd (emotionellt) och ganska bitter på något sätt! Det är nog dom bästa orden jag kan komma på från den korta stunden jag träffade honom!

Ja bitter är han. Och sliten efter allt drickande. Tyngd emotionellt är lite fel uttryckt. Pappa har inget emotionellt liv. Men han är bra på att ge en skuldkänslor och ge den där "tyngdkänslan" så man känner sig jävligt obekväm. Men jag går inte in mer på det nu. Jag tänker inte analysera min så kallade far här. Var bara nyfiken på ditt intryck.
Citera
2013-06-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Bernys "bravader" har allvarligt skadat människor jag tycker om, så jag följer nog henne i något slags hopp om att hon antingen ska erkänna hur usel hon är eller drabbas av välförtjänt karma. Jag är bitter helt enkelt. Det, och att jag aldrig kollar på tv.
Måste erkänna du är rolig. Made my night! Älskar folk med självdistans sådär charmigt.
Citera
2013-06-22, 15:31
Medlem
detta kan vara OT för de som inte minns "skribenten" Tjelsis lilla deltagande i tråden för något år sedan. hursomhelst verkar det som att hon OCH amelia (bernys ex) är glada i varandra: http://ameliawrappedinplastic.blogspot.se/2013/06/dejt.html
ingenting förvånar en längre.
Citera
2013-06-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
detta kan vara OT för de som inte minns "skribenten" Tjelsis lilla deltagande i tråden för något år sedan. hursomhelst verkar det som att hon OCH amelia (bernys ex) är glada i varandra: http://ameliawrappedinplastic.blogspot.se/2013/06/dejt.html

Verkar dock som Amelia överdriver deras relation lite smått... Enligt den andra tjejens blogg, citat:

Citat:
På fredag ska jag käka lunch/middag med min nya bekantskap Amelia och vi + min hund Molly ska promenera i Slotsskogen.

så verkar det ju inte vara en "dejt" från hennes sida. Men detta är OT, den här tråden handlar om Berny.
Citera
2013-06-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83

Hmm, intressant att läsa Amelias text för det får en att undra om hon inte kanske är med i denna tråden? Att B stulit ifrån henne förklarar ju sannerligen en intensiv ilska. Och att sedan se B berätta om allt nytt hon köper, spär ju på det.

På tal om B's pengar så undrar jag om det inte kan vara så att hon sparat ihop pengar under tiden hon bodde på behandlingshemmet? Om hon inte fått gå ut och roa sig eller ens handla utan hemmet skött mathandling o.s.v, kan hon ju inte ha använt några pengar och då kan hon väl ha kunnat spara ihop flera tusen i månaden? Har hon sjukersättning så får hon c:a 6.000:- efter hyra och det på ett år blir ju 72.000:- så minus lite diverse som småräkningar har hon kanske låt oss säga 50.000:- sparat. Fogden utmäter som mest 1400 av de 6000:- i grundinkomstberättigad sjukersättning vilket skulle innebära 4600:- över i månaden. Av de pengarna har hon väl bara betalt för cigaretter då mat ingår i boendet, antar jag? Då kan hon spara minst 4.000 i månaden och 4x12 (hon bodde väl där i ett år va?) är 48.000:- Där har ni ett möjligt svar på var möbelpengarna kommer ifrån!

Eller är jag naiv nu?
Senast redigerad av Zezka 2013-06-22 kl. 16:21.
Citera
2013-06-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Då kan hon spara minst 4.000 i månaden och 4x12 (hon bodde väl där i ett år va?) är 48.000:- Där har ni ett möjligt svar på var möbelpengarna kommer ifrån!

Eller är jag naiv nu?

Du är naiv. Tänk på utgiften alkohol och droger också. Den verkar du ha missat.
Citera
2013-06-22, 16:48
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Hmm, intressant att läsa Amelias text för det får en att undra om hon inte kanske är med i denna tråden? Att B stulit ifrån henne förklarar ju sannerligen en intensiv ilska. Och att sedan se B berätta om allt nytt hon köper, spär ju på det.

Nej, det tror jag knappast - Amelia har ju en väldigt karaktäristisk stil på sitt skrivande, så om hon deltog i tråden så hade det nog varit märkbart.

Med det sagt så är det inte tillåtet att spekulera i användares identiteter på Flashback.
Citera
2013-06-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManiDrama
Du är naiv. Tänk på utgiften alkohol och droger också. Den verkar du ha missat.

Njet, kan hon inte ha använt under tiden på behandlingshemmet. Dels har hon inte ensam fått lämna hemmet, dels har de väl drogtestat henne under vistelsen?

..Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in