2013-06-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är inte bara en teoretisk möjlighet, utan en mycket trolig, realistisk möjlighet. Möjligheten att polisen skulle påträffa en annan gärningsman som fälls och utredningen visar att KJ inte haft med saken att göra i något avseende existerar inte. Polisen får inrikta sig på att harva vidare och tröska det omfattande persongalleri som finns och som förmodligen kommer att utökas, förr eller senare ramlar ett tips in som löser det här. Det är bara en fråga om tid.

Ja, och det man även kan hoppas är att någon skogsflanör, stugägare, jakt-stugägare eller någon nyfiken som kikar in i en tom byggnad helt plötsligt hittar något.

Tänker på slumpen när man hittade Ton* Ald*ens bilmatta och blodfläcken på grusvägen mitt i ingenstans. (Carol*ne fallet Gällivare)

Mördaren gör ofta något eller flera misstag i stressen.
Citera
2013-06-22, 09:16
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja, och det man även kan hoppas är att någon skogsflanör, stugägare, jakt-stugägare eller någon nyfiken som kikar in i en tom byggnad helt plötsligt hittar något.

Tänker på slumpen när man hittade Ton* Ald*ens bilmatta och blodfläcken på grusvägen mitt i ingenstans. (Carol*ne fallet Gällivare)

Exakt! Men också saker som kan ha hänt innan, något man sett eller hört.
Vi har ju denna oerhörda slump, då en bekant till En*glas familj tog ett kort på henne när hon kom cyklande på grusvägen. Personen ville kolla skärpan på sin nyköpta kamera och tog ytterligare ett kort på den röda Saab som kom strax efter. I den satt A*ders E*lund.

Höll nästan på att bli religiös den dagen det uppdagades. Tyvärr försent, men då blev jag säker på att "han" däruppe hade ett finger med i spelet.
Citera
2013-06-22, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du letat med Bluestar?
Aldrig haft någon anledning. Inga styckmord här inte

Grejen är den att han är misstänkt och kan inte förklara hur offrets blod kommit in i hans bil!
Han nekar därför att han är smartare än vad många ger honom kredit för. Skulle han vara helt oskyldig och har ngn av diagnoserna ex AS, så skulle han leva rövare utav att vara oskyldigt misstänkt. Nu säger en person med insikt att han mår relativt bra. Som jag sa tidigare, han avvaktar och ser på avstånd hur allting utvecklar sig. Sedan om han är ensam om detta låter jag vara osagt, men ngn roll spelar KJ i fallet, det tror jag med bestämdhet.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-22 kl. 10:11.
Citera
2013-06-22, 10:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Betvivlar att det förekommit någon stressituation utöver vid det tillfälle då NN var i färd att placera VB:s kvarlevor i ödehuset med avsikt att bränna ner detta när kroppsdelarna kommit på plats. NN blev störd helt enkelt, det är därför huvud och torso gömdes utomhus med nödtorftig övertäckning, men ingen stress i övrigt. Kan för lite om de fall du refererar till men bilden jag får av vad som legat bakom mordet på VB är en helt annan än beträffande dessa. Vad var motivet i de fallen ? Förekom styckning ? Var flera personer inblandade ? Mördades Carol*ne av en slump som en spontan ingivelse i vredesmod, eller var det mordet planerat ? Var GM bekant med offret eller var hon fullständigt obekant för denne ?

Mordet på Vatchareeya Bangsuan tror jag har en signatur som kännetecknar dödande efter en i förväg uppgjord plan som inbegriper flera aktörer. Kanske handlar det om VB som offer i ett krigsspel eller om ett ceremoniellt ritualmord, och jag skulle inte utesluta kannibalism (Vilka delar saknas utöver händerna ? Inre organ, t ex lever och hjärta ?). Sparsam blodförekomst kan tyda på att VB tömts på blod före styckning och transport, men hon är troligtvis inte halalslaktad, avled inte av blodförlust. Nej, spåren är nog bortsopade i det här fallet, och då jag tror att flera mGM förekommer blir tips utifrån avgörande. En Morgandollar på det.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-22 kl. 10:32.
Citera
2013-06-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vem som helst av oss i tråden skulle kunna skriva som Warden. Hur ska de kolla upp det om all personal nekar?

Exakt min tanke. Kan ju vara vem som helst med lite insyn i utredningen. Behöver inte alls jobba där. Ett bra sätt att dra ögonen åt ett helt annat håll än dit där hen verkligen finns.

Vi ska dock inte spekulera så mycket mer i det här då det strider mot FBs regler om att inte rota i någon medlems identitet.
Citera
2013-06-22, 10:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Aldrig haft någon anledning. Inga styckmord här inte

Grejen är den att han är misstänkt och kan inte förklara hur offrets blod kommit in i hans bil!
Han nekar därför att han är smartare än vad många ger honom kredit för. Skulle han vara helt oskyldig och har ngn av diagnoserna ex AS, så skulle han leva rövare utav att vara oskyldigt misstänkt. Nu säger en person med insikt att han mår relativt bra. Som jag sa tidigare, han avvaktar och ser på avstånd hur allting utvecklar sig. Sedan om han är ensam om detta låter jag vara osagt, men ngn roll spelar KJ i fallet, det tror jag med bestämdhet.
Men det innebär att om man letar med Bluestar kan man hitta blodfläckar som du inte kan förklara.
Citera
2013-06-22, 10:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag mår så fruktansvärt illa av att titta på schlangekr*fts sida. Tänk att skaparen av sidan bor i Boden ganska nära fyndplatsen, och dessutom fotograferat den.

http://schlangekraft.tumblr.com/post/47575284033/aftermath-1994

Nej, nu ska jag försöka glömma allt detta och åka på midsommarfirande...
Men han delar även med sig av sina recept.
http://img809.imageshack.us/img809/7751/ui6p.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/9052/d5za.jpg
Citera
2013-06-22, 10:42
Medlem
Citat:
Men det innebär att om man letar med Bluestar kan man hitta blodfläckar som du inte kan förklara.
Givetvis...men nu är inte jag på sannolika skäl misstänkt för mord som KJ är.
De har säkert mer på honom som de inte släpper.

Ett tecken på att det finns mer skulle kunna vara att advokaten tystnat...men han kanske har gått på midsommar firande.
Citera
2013-06-22, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Givetvis...men nu är inte jag på sannolika skäl misstänkt för mord som KJ är.
De har säkert mer på honom som de inte släpper.
Det är ett rent antagande. Vad vi vet är att han var den sista som såg VB och att hennes blod fanns i hans bil. Blodmängden avgör om han kan dömas för mord.
Citera
2013-06-22, 10:52
Medlem
Citat:
Det är ett rent antagande. Vad vi vet är att han var den sista som såg VB och att hennes blod fanns i hans bil. Blodmängden avgör om han kan dömas för mord.
Det mesta som kommit fram i tråden är väl antagande? Och spekulationer? Och lite fåglar som kvittrar.
Och skulle ngn komma med lite information ifrågasätts denna hårt, ibland inte alls, och plötsligt är de i bortskrämda.

Åklagarna har nog sina skäl att hålla tyst i den här utredningen. Det enda vi här kan göra är att gissa och anta utifrån de fakta vi vet, ibland flrsöka falsifiera eller stödja vissa uppgifter beroende på vilken information eller kompetens vi besitter.
Citera
2013-06-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja denna schlangekr*fts är värkligen vidrig.

Jag har nu hittat en man i Boden som:

Har initialerna JFE
Är ca 23 år
Bor i Sävast (sydliga Boden där VB's telefon pingade sist, som jag förstår det)
Är seriös heavy satanist
Likes boken The Necronomicon på sin facebook
(The Necronomicon utgavs av Schlangekraft Inc. /Barnes Graphics, Inc. 1977,
men det finns även andra connections mellan namnet/begreppet Schlangekraft och The Necronomicon )
Spelar själv i lokalt dödsmetal band vid namn Et*rnal D*sk *=e,u
Är Facebook vänn med:
KJ's bror DJ
Vict*r Ol*fsson *=o,o (som har ocult symbol tattuerat på överkroppen)
JFE's flickvänn IKJ (ca 21 år) framstår som att hon ochså är satanist.
IKJ är skriven på address ca 800 meter från fyndplats1
IKJ är Facebook vänn med:
DJ KJ's bror
J*séphine J*hansson *=o,o (satanist som VB på FB postade "söt")
R*bin L*if Åkess*n *o,e,o (fräl*aren *=s)
IKJ's bror F Karlss*n *=o är facebook vänn med:
MK (plåt*lagaren *=s)och HE (han som slog hål i sin panna samma natt som VB försvann)

Det kan finnas många fler facebook vänner av interesse, jag har bara inte haft tid att checka mer en det här.

Så om denna satanist/dödsmetalsångaren, med interesse för den oculta boken "The Necronomicon", och tydliga kopplingar til andra interessanta personer i Boden, skulle kunde vara identisk med den vidriga Boden innevånare "schlangekr*fts", ja..det vet jag naturligtvis inte.

Nu har jag läst igenom allt du skrivit ytterligare en gång, för att jag försöker förstå vart du får fram din information ifrån. Får jag ifrågasätta vart du får din information ifrån, när du skriver att du verkar veta med full säkerhet att dessa ÄR satanister? Jag är nyfiken.
Du verkar inte vara särskilt bevandrad inom satanismen, och jag råder dig att fördjupa din kunskap innan du utpekar någon.
Citera
2013-06-22, 11:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Vi kan inte med säkerhet veta om KJ varit den sista som sett VB i livet, vad grundar du den slutsatsen på ? Och blodmängden avgör inte om KJ kan dömas för mord. Snille ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in