2013-06-19, 21:49
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Tänk på att med Nebido så tar det tid att komma upp i nivåer. Eftersom dina nivåer var så låga så kommer det också ta längre tid för dig. Kanske ett år.
Det man borde ha gjort med dina låga nivåer var att tjonga på med 1 spruta i månaden första halvåret och sen eventuellt dryga ut på intervallen. Men utopier finns inte, så...
SSRI är inte ett alternativ!

Helt riktigt, bra skrivet.
Citera
2013-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Helt riktigt, bra skrivet.
Tack för svar och hjälp!
Citera
2013-06-21, 15:36
Bannlyst
Tog min första Nebido spruta igår och det kändes inget märkvärdigt efteråt. Gick bättre än vad jag trodde.
Passade på att fråga vilka intervaller man bruka ge på och de flesta har 8-12v och någon enstaka på 6v. Svänger det regällt så blir det nog från 12-8v får man hoppas på.
Fick veta att blodkontroll ska göras inför 4:e sprutan. Det borde ju göras innan varje injektion tycker jag. Någon annan som varit med om något liknande?
Senast redigerad av assyria 2013-06-21 kl. 15:51.
Citera
2013-06-22, 02:50
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assyria
Tog min första Nebido spruta igår och det kändes inget märkvärdigt efteråt. Gick bättre än vad jag trodde.
Passade på att fråga vilka intervaller man bruka ge på och de flesta har 8-12v och någon enstaka på 6v. Svänger det regällt så blir det nog från 12-8v får man hoppas på.
Fick veta att blodkontroll ska göras inför 4:e sprutan. Det borde ju göras innan varje injektion tycker jag. Någon annan som varit med om något liknande?

Hej,

Jag fick Nebido var 6e vecka dom första 2 sen blir den 3e efter 10 veckor, men jag ska försöka få det till var 8-10e vecka.
Sen som du sa blodprov vid 3e sprutan sen vet jag inte hur uppföljningen ser ut.

Nu får ni ursäkta om jag inte läst igenom tråden så noga för det var 88sidor

Men min fråga är vad ni kommit fram till som är "bäst" att köra i kombination med Nebido, fattade det som att det fanns olika former av testo och E var det som rekommenderades för oss med TRT?
Och behöver man (kan inte namnen) för att förhindra bieffekter etc?

Är 32år, 188 lång, 96kg och kör för tillfället stronglift (ökar reps inte vikt) i kombination med gammal hederlig brottning.

Tack på förhand
Citera
2013-06-22, 02:52
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinstark
Hur löd din motivering för att få Nebido istället för gel?

Och grattis till ditt recept btw =)

Jag sa att jag hade barn hemma och var skräckslagen att dom skulle få på sig speciellt min "nyfödda" dotter, för om man tar gele varje dag så är ju risken stor att dom kanske stoppar en tub man glömt i munnen etc
Citera
2013-06-22, 08:18
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitz
Hej,

Jag fick Nebido var 6e vecka dom första 2 sen blir den 3e efter 10 veckor, men jag ska försöka få det till var 8-10e vecka.
Sen som du sa blodprov vid 3e sprutan sen vet jag inte hur uppföljningen ser ut.

Nu får ni ursäkta om jag inte läst igenom tråden så noga för det var 88sidor

Men min fråga är vad ni kommit fram till som är "bäst" att köra i kombination med Nebido, fattade det som att det fanns olika former av testo och E var det som rekommenderades för oss med TRT?
Och behöver man (kan inte namnen) för att förhindra bieffekter etc?

Är 32år, 188 lång, 96kg och kör för tillfället stronglift (ökar reps inte vikt) i kombination med gammal hederlig brottning.

Tack på förhand

Vad användaren "assyria" skriver kan ni alla ta med en nypa salt, och jag skulle inte rekommendera att man för någon PM-konversation med honom.

Du kan kombinera vilken ester du vill, beror ju på vad du vill få ut med din träning. Vill man bygga etc kan man glömma att Nebido ger någon sådan effekt. Testo E rekommenderar jag och kör själv e4d. Fördelen med Nebido är de jämna nivåerna man får, och när man lägger till Testo E slipper man de vanliga dipparna som man får om man enbart kör Testo E p.g.a. halveringstiden. Hur man kontrar biverkningar får du läsa på själv, det finns en FAQ gå igenom den för din egen skull.
Citera
2013-06-22, 08:28
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assyria

Har man fått patienten att nå steady state finns ingen som helst anledning att ta blodprover innan varje injektion. Jag har inte tagit ett endaste blodprov hos min läkare som skriver ut Nebido till mig på x-antal år, utan har fördelen att få min injektion när det behagar mig. Var 8::e vecka är perfekt under de perioder när man kör täta injektioner med Testo E, i mitt fall e4d-e5d beroende på önskat tryck. När man kör cruise e10d-e14d passar Nebido fint var 6:e vecka, något du aldrig kommer få av din sopa till läkare.
Citera
2013-06-22, 09:21
Medlem
Citat:
Har man fått patienten att nå steady state finns ingen som helst anledning att ta blodprover innan varje injektion. Jag har inte tagit ett endaste blodprov hos min läkare som skriver ut Nebido till mig på x-antal år, utan har fördelen att få min injektion när det behagar mig. Var 8::e vecka är perfekt under de perioder när man kör täta injektioner med Testo E, i mitt fall e4d-e5d beroende på önskat tryck. När man kör cruise e10d-e14d passar Nebido fint var 6:e vecka, något du aldrig kommer få av din sopa till läkare.

Det stämmer. Behöver inte ta några prover så länge jag säger att jag mår bra.
Nu när jag dessutom lämnar blod var 3:e månad så har jag fått ner mitt HB från dryga 170 till under 150.
Citera
2013-06-22, 10:39
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Det stämmer. Behöver inte ta några prover så länge jag säger att jag mår bra.
Nu när jag dessutom lämnar blod var 3:e månad så har jag fått ner mitt HB från dryga 170 till under 150.

Skönt att höra, ska själv iväg och lämna blod under veckan, får sms var 12:e vecka när det är dags. Upplever du att bli något piggare av det?
Citera
2013-06-22, 11:24
Medlem
SamBumBs avatar
En fråga till er som går på Nebido. Vad händer om ni åker på ett test på gymmet? Speciellt om ni tar extra testo som text Dr.Galenika gör. Kan dom se att ni får mer än Nebido eller har man ett greencard till ohejdat tryckande av godis om man får trt utskrivet?
Citera
2013-06-22, 11:38
Medlem
8bitzs avatar
Citat:
Vad användaren "assyria" skriver kan ni alla ta med en nypa salt, och jag skulle inte rekommendera att man för någon PM-konversation med honom.

Du kan kombinera vilken ester du vill, beror ju på vad du vill få ut med din träning. Vill man bygga etc kan man glömma att Nebido ger någon sådan effekt. Testo E rekommenderar jag och kör själv e4d. Fördelen med Nebido är de jämna nivåerna man får, och när man lägger till Testo E slipper man de vanliga dipparna som man får om man enbart kör Testo E p.g.a. halveringstiden. Hur man kontrar biverkningar får du läsa på själv, det finns en FAQ gå igenom den för din egen skull.

Hej,

Tack för ditt svar, jag ska läsa faq:en ordentligt ikväll tänkte jag och även försöka se om jag förstår mig på roidcalc så man kan räkna ut någorlunda vad man ska ta.
Hur mycket testo E kör du och tar du var 5:e dag då eller?

Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
En fråga till er som går på Nebido. Vad händer om ni åker på ett test på gymmet? Speciellt om ni tar extra testo som text Dr.Galenika gör. Kan dom se att ni får mer än Nebido eller har man ett greencard till ohejdat tryckande av godis om man får trt utskrivet?

Bra fråga, men säg att normalt värde är mellan 10-30 så borde du max hamna på 30 med Nebido, medans jag anatar att om man trycker utöver det lär hamna på 60-70 nånting?
Vet inte hur man räknar ut det där, men rimligtvis så borde man åka på det eftersom det blir väl väldigt förhöjda värden?
Citera
2013-06-22, 12:27
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB

Kan och kan, jag vet precis hur jag ska göra om jag åker på en kontroll, har en bra läkare och valet av ombud vid en ev rättegång är redan noga planerat. Jag vill att det ska gå till rättegång för då kommer jag dra ner byxorna på åklagaren. Det gäller att veta vad man håller på med, läs på, kunskap kan man aldrig få för mycket av. En vän gick fri trots att han pissade positivt för dbol, kan du din sak och är förberedd är det lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av 8bitz
Hej,

Tack för ditt svar, jag ska läsa faq:en ordentligt ikväll tänkte jag och även försöka se om jag förstår mig på roidcalc så man kan räkna ut någorlunda vad man ska ta.
Hur mycket testo E kör du och tar du var 5:e dag då eller?

Bra fråga, men säg att normalt värde är mellan 10-30 så borde du max hamna på 30 med Nebido, medans jag anatar att om man trycker utöver det lär hamna på 60-70 nånting?
Vet inte hur man räknar ut det där, men rimligtvis så borde man åka på det eftersom det blir väl väldigt förhöjda värden?

Jag skrev ju att jag varierar injektionsintervallet, vissa perioder kör jag var 5:e dag osv. Har snart legat på e4d i 6 månader med Galenika + andra preparat

Det finns heller ingen maxgräns på Nebido hur högt ditt värde kan öka, och en vettig läkare bryr sig inte om du ligger på 35-40nmol/L.
Jag kollade mitt testovärde för några veckor sedan hos en annan läkare jag går till, ej han som skriver ut N, då låg mitt värde på 120 nmol/L, några dagar senare tog jag en injektion med N, då snackar vi fina värden.

Du räknar ut så här ex: 250 x 7 = 1750 = 4 = 437.5mg EW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in