2013-06-06, 10:18
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelaren
Allt står att läsa i polisens utredning och domstolarnas domar. Linna är en farlig man som på ett fegt sätt gav sig på bröderna. Tur han berättade vad han gjort så han kunde dömas för det. Den empatilöse rånmördaren kan ha gjort sig skyldig till andra brott också.

Om du kunde visa exakt var det står det du påstår? Än så länge är det bara lösa påståenden du kommer med.

Kan du styrka det du skriver på något sätt över huvud taget, tack?
Citera
2013-06-07, 01:31
Medlem
Citat:
Allt står att läsa i polisens utredning och domstolarnas domar. Linna är en farlig man som på ett fegt sätt gav sig på bröderna. Tur han berättade vad han gjort så han kunde dömas för det. Den empatilöse rånmördaren kan ha gjort sig skyldig till andra brott också.

Du som verkar vara så insatt i fallet, ge mig och alla andra som ifrågasätter polisens utredning konkreta belägg samt bevis för att KL är en "farlig man", samt en "empatilös rånmördare" som berättat om allt!

Och när du sedan tillägger att : "Den empatilöse rånmördaren kan ha gjort sig skyldig till andra brott också", då faller tilltron till dig totalt.

Vilka andra brott menar du att han kanske kan ha gjort?
Vilka brott menar du att han tänkte göra?
Vilka brott menar du att han skulle ha kunnat göra?
Vilka källor har du?

Överbevisa mig gärna, jag tycker inte att fallet är så enkelt som du får det att framstå!
Citera
2013-06-08, 17:12
Medlem
Citat:

Fint att du försvarar ett domslut som är ett solklart justitiemord.
Citera
2013-06-09, 10:36
Medlem
Citat:
Det verkar som om vår Storspelare här är djupt engagerad i KL´s liv och öde. Kan det vara så att han/hon har någonting personligt att förlora om det skulle visa sig att KL sitter där han sitter på grund av att någon annan person har farit med osanningar och pekat ut en oskyldig människa.
Citera
2013-06-09, 11:26
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Däremot.. är det rimligt att tro att Jan Olsson har tagit sig tid för att åka till Kalamark för att prata om en liten snusprilla, som har varit på tapeten för 5 år sen? Och om det är andra saker han har uppmärksammat, är det rimligt att tro att Jan Olsson skulle spilla ut det till media i norrbotten?

Det är rimligt att han skulle delge det till allmänheten. KJs enda sätt att få resning är via den folkliga opinionen. Han står chanslös på egna ben tror jag. Om han är oskyldig eller inte tar jag fortfarande inte ställning till.
Citera
2013-06-09, 16:51
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Det verkar som om vår Storspelare här är djupt engagerad i KL´s liv och öde. Kan det vara så att han/hon har någonting personligt att förlora om det skulle visa sig att KL sitter där han sitter på grund av att någon annan person har farit med osanningar och pekat ut en oskyldig människa.

En högst trolig teori.
Citera
2013-06-12, 22:46
Medlem
Nu har tydligen Kaj Linna fått en egen facebook sida

https://www.facebook.com/pages/Kaj-Linna/359527107501269
Citera
2013-06-15, 15:47
Medlem
Diaboloss avatar
Är det någon som har FUPen i PDF-format?
Citera
2013-06-16, 12:58
Medlem
Storspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Om du kunde visa exakt var det står det du påstår? Än så länge är det bara lösa påståenden du kommer med.

Kan du styrka det du skriver på något sätt över huvud taget, tack?

Som jag sa så står allt att läsa i polisens utredning om fallet och domen från hovrätten. Om du inte har läst något så borde du börja där innan du skriver mer oinsatta inlägg. Den arbetslöse rånmördaren dömdes av en enig tingsrätt och hovrätt och HD vägrar fallet ny prövning. Linna kommer inte ut på länge och det har han gjort sig förtjänt av. Han kan ha begått andra stölder också tror jag.
Citera
2013-06-16, 13:33
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Som jag sa så står allt att läsa i polisens utredning om fallet och domen från hovrätten. Om du inte har läst något så borde du börja där innan du skriver mer oinsatta inlägg. Den arbetslöse rånmördaren dömdes av en enig tingsrätt och hovrätt och HD vägrar fallet ny prövning. Linna kommer inte ut på länge och det har han gjort sig förtjänt av. Han kan ha begått andra stölder också tror jag.

Jag är mer insatt i det här fallet än någon annan på det här forumet, så jag vet när någon kommer med rent skitsnack. Jag frågar än en gång, kan du komma med något faktabaserat? Var finns det att läsa i utredningen samt domen det du påstår? Vilken sida?
Citera
2013-06-16, 15:17
Medlem
Citat:
Jag kan inte låta bli att fundera över vad KL har gjort dig. Du verkar djupt involverad och ha ett högst personligt intresse i hans fall. Det kvittar vad det är men det lyser igenom när man läser dit skitsnack.
Citera
2013-06-21, 13:11
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:

Helt appropå.. Kaj Linna hade ett fast arbete när han greps i Swansea. Han har aldrig upplevts arbetslöshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in