Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 19:44
  #229
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Har för mig jag läste att inte ens hans egna barn tror han är helt oskyldig. Med några enkla frågor tänkte jag försöka ta reda på om det kan stämma. Kan vara ett rykte som någon hittat på och spridit.

Vet du?

Det han menar är väl att din frågeställning är väldigt irrelevant i den här tråden. Vad vill du få ut av att dra in hans barn i det här?
Citera
2014-04-20, 11:17
  #230
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Det han menar är väl att din frågeställning är väldigt irrelevant i den här tråden. Vad vill du få ut av att dra in hans barn i det här?

Om du är bevandrad i det svenska språket bör du kunna förstå min förklaring i inlägget.

Kan tillägga att det naturligtvis är väldigt intressant om hans egna barn inte tror på hans oskuld, när många andra verkar göra det. Det vill jag få bekräftat.
Citera
2014-04-20, 17:25
  #231
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Om du är bevandrad i det svenska språket bör du kunna förstå min förklaring i inlägget.

Kan tillägga att det naturligtvis är väldigt intressant om hans egna barn inte tror på hans oskuld, när många andra verkar göra det. Det vill jag få bekräftat.

Jag vet inte vad du kan tänkas ha för relation till hans barn, men låt mig förtydliga, på vilket sätt är det juridiskt intressant vad hans barn tror eller inte tror? Jag är bara nyfiken, det var inte meningen att klämma åt en nerv på dig.
Citera
2014-05-22, 09:09
  #232
Medlem
Hur går det för Kalmaradvokaten, någon som hört något?
Citera
2014-05-28, 08:17
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur går det för Kalmaradvokaten, någon som hört något?

Han håller visst på med en överklagan. Han har med hjälp av Rättskonsulterna där Jan Olsson en mycket erfaren kriminaltekniker ingår.
Citera
2014-06-20, 12:07
  #234
Medlem
http://www.dn.se/sverige/fangen-som-...rar-be-om-nad/
Citera
2014-06-21, 16:04
  #235
Medlem
Storspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
http://www.dn.se/sverige/fangen-som-...rar-be-om-nad/

Rånmördaren kommer inte få nåd av staten eller något bestämt straff på länge. Han ska sitta i sin cell och sona sina brott.
Citera
2014-06-21, 16:15
  #236
Medlem
Tänk om Dick Sundevall kunde engagera sig i fallet-han kämpade ju flera år på att få Rahman frikänd trots att det var uppenbart att han var skyldig även om bevisningen inte räckte. I Linnas fall tyder allt på att han är oskyldig på riktigt och någon riktig bevisning finns inte.
Citera
2014-08-08, 09:23
  #237
Medlem
Kaj Linna sitter bra där han är nu,alla ni som tvivlar på det,,,läs domen+protokollen när han ljuger hit o dit (vet vem Kaj är personligen ,trodde dock att han ej skulle kunna göra något så hemskt/tyder på noll empati
Citera
2014-08-08, 21:06
  #238
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooody
Kaj Linna sitter bra där han är nu,alla ni som tvivlar på det,,,läs domen+protokollen när han ljuger hit o dit (vet vem Kaj är personligen ,trodde dock att han ej skulle kunna göra något så hemskt/tyder på noll empati

Hej och välkommen till flashback!

Av ren nyfikenhet undrar jag om du kan peka på exakt var han "ljuger hit och dit"? Samt vad för fakta i förundersökningen/domen/förhör osv som fått dig övertygad om att "han sitter bra där"? Om du kan visa det så är du sannerligen den första!
Citera
2014-08-09, 21:27
  #239
Medlem
Hej, kommer att skriva om detta ämne inom kort...orden som säjer han sitter bra där han är nu.Uttalades av utredarna(för kaj när dom nyligen var i kalamark och desperat sökte att finna bevis och en annan ev gärningsman).Dom är betalda för det ,men orden dom sa om sin klient säjer väl en hel del.
Citera
2014-08-09, 21:43
  #240
Medlem
Storspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Hej och välkommen till flashback!

Av ren nyfikenhet undrar jag om du kan peka på exakt var han "ljuger hit och dit"? Samt vad för fakta i förundersökningen/domen/förhör osv som fått dig övertygad om att "han sitter bra där"? Om du kan visa det så är du sannerligen den första!

Rånmördaren ljuger om sitt alibi och det är bevisat att han ljuger om det mesta. Han har inte övertygat HD om att han är oskyldig trots flera försök. Han ska sitta där han sitter i många år till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback