2013-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Detta mål är ju helt jävla sanslöst! Det finns ju faktiskt ingen bevisning alls!!

Avvärjnings"vittnet" kan ju ha gjort det själv dessutom och sedan skyllt på Linna.

Jämför man med fallen Yasser A*k*r och Jo* R*hman så fanns det mycket mycket mer bevisning-synd at Linna inte är utomeuropeisk invandrare

Håller med. Verkligen justitiemord.
Citera
2013-05-21, 16:58
Medlem
Storspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qiqqan
Vittnet "Nils" är ute och svamlar till det för sig.
Han är arbetslös utan A-kassa och har nyligen åkt dit för misstänkt drograttfylla och misstänkt för bedrägeri.
Gissar att det sista är hans enda sätt att försörja sig om han inte har en godtrogen kvinna vid sin sida eller annorstädes försörjare.

Rånmördaren Kaj saknade jobb när brotten begicks. Han hade motiv att råna. Han berättade om att han skulle begå en kupp mot bröderna strax innan det hände. Huvudvittnet har alibi. Tre gånger har den simple rånmördaren försök få med sig HD i saken men inte lyckats. Vidare klipsk är han ej.
Citera
2013-05-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelaren
Rånmördaren Kaj saknade jobb när brotten begicks. Han hade motiv att råna.
Det finns många potentiella rånare i Sverige i så fall (alla arbetslösa)
Citera
2013-05-23, 16:48
Medlem
Storspelarens avatar
Linna länsade en affär med sin vän huvudvittnet och dömdes för det samtidigt som rånmordet. Han säger sig vara oskyldig till det också. Ett empatilöst och ljugande kräk är vad han är.
Citera
2013-05-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qiqqan
Vittnet "Nils" är ute och svamlar till det för sig.
Han är arbetslös utan A-kassa och har nyligen åkt dit för misstänkt drograttfylla och misstänkt för bedrägeri.
Gissar att det sista är hans enda sätt att försörja sig om han inte har en godtrogen kvinna vid sin sida eller annorstädes försörjare.

Citat:
Rånmördaren Kaj saknade jobb när brotten begicks. Han hade motiv att råna. Han berättade om att han skulle begå en kupp mot bröderna strax innan det hände. Huvudvittnet har alibi. Tre gånger har den simple rånmördaren försök få med sig HD i saken men inte lyckats. Vidare klipsk är han ej.
Okey, Vi fattar!!
Alla inser naturligtvis att ingen av dessa två "stolpskott" tillför samhället något av vikt! Men vi ska ändå alla vara betraktade lika inför lagen!

Varför ska endast det ena "stolpskottet" sitta internerad när det bevisligen är den andra som far med osanning?
Citera
2013-05-24, 19:09
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:

Det du påstår är bara lögner. Och dessutom skulle jag väl inte påstå att man direkt har misslyckats i resning till HD om man får två av tre nämndemän med sig, för det är det inte många livstidsdömda som får kan jag lova.

Kom gärna med något faktabaserat också, det blir liksom inget diskussionsunderlag med lösa påståenden hit och dit..
Citera
2013-05-25, 16:20
Medlem
Storspelarens avatar
Den som påstår att jag sprider lögner vet inget om fallet. Att rånmördaren var arbetslös har han själv sagt. Han reste från Älvsbyn för att söka jobb. I polisens utredning kan vi se att han ljugit och hållit sig undan och att huvudvittnet har alibi för mordet. Linna saknar empati säger hans vänner och han länsade Konsum för många år sen. Bedragare, lögnare och rånmördare är vad kräket är.
Citera
2013-05-28, 21:37
Medlem
Ännu tvistar de lärde:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6851552

Citat:
Utredningen kring rånmordet i Kalamark är riktigt dåligt skött, menar Jan Olsson.

- Det var väldigt egendomligt faktiskt och jag blev lite småchockad när jag såg det.

Han pekar först på den omtalade snusprillan som enligt honom gömdes undan. Trots att analyser visade att DNA-spåren inte matchade någon av de inblandade parterna, fanns den inte med i förundersökningen.

Att den av bröderna som avled bundits med två olika sorters tejp mörkades också, menar Olsson.

Ingen såg utlåtande
- Det togs aldrig med i utredningen. Man hade inte ens diskuterat det. Det fanns ett SKL-utlåtande men uppenbarligen hade ingen sett det, säger han.

Citat:
Sedan sågar han rekonstruktionen som gjordes 2010. Ett test där ingen av figuranterna tog sig igenom en öppning i ladugården på brottsplatsen. Något som i förlängningen stoppade resningsansökan.

- Den visade inte ett dugg, säger Jan Olsson och hänvisar till utlåtanden från grottforskare som menar att en människa måste ha rätt drivkraft för att ta sig igenom ett trångt utrymme.

Förutsättningar som det inte togs hänsyn till under rekonstruktionen.

- Det är svårt att släppa det. Det kan faktiskt vara på det sättet att han är helt oskyldig. Det är ju hemskt för han sitter ju på livstid.
Citera
2013-05-29, 13:23
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna.Q
Ännu tvistar de lärde:
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6851552

Det är lite förvånande att KJ tar chansen att ansöka igen. Av artikeln att döma så är det inget nytt som kommer i ansökan. Enligt lagtexten måste omständigheterna vara nya för att en resning ska beviljas. Det är ett nålsöga som den sökande måste igenom. Jag tar här inte ställning till om han är oskyldig eller inte, jag nöjer mig med att konstatera att chanserna till resning är mindre än förut.
Citera
2013-06-01, 17:07
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Den som påstår att jag sprider lögner vet inget om fallet. Att rånmördaren var arbetslös har han själv sagt. Han reste från Älvsbyn för att söka jobb. I polisens utredning kan vi se att han ljugit och hållit sig undan och att huvudvittnet har alibi för mordet. Linna saknar empati säger hans vänner och han länsade Konsum för många år sen. Bedragare, lögnare och rånmördare är vad kräket är.

Varifrån får du att han sagt att han var arbetslös? Varifrån får du att han reste från Älvsbyn för att söka jobb? Varifrån får du att han har ljugit och hållit sig undan? Varifrån får du att huvudvittnet har alibi för mordet? Varifrån får du att KL saknar empati? Vad bevisar att han länsade konsum för många år sen? Var får du allt ifrån?
Senast redigerad av Skräddaren 2013-06-01 kl. 17:12.
Citera
2013-06-01, 17:09
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Webcomic
Det är lite förvånande att KJ tar chansen att ansöka igen. Av artikeln att döma så är det inget nytt som kommer i ansökan. Enligt lagtexten måste omständigheterna vara nya för att en resning ska beviljas. Det är ett nålsöga som den sökande måste igenom. Jag tar här inte ställning till om han är oskyldig eller inte, jag nöjer mig med att konstatera att chanserna till resning är mindre än förut.

Däremot.. är det rimligt att tro att Jan Olsson har tagit sig tid för att åka till Kalamark för att prata om en liten snusprilla, som har varit på tapeten för 5 år sen? Och om det är andra saker han har uppmärksammat, är det rimligt att tro att Jan Olsson skulle spilla ut det till media i norrbotten?
Citera
2013-06-05, 21:35
Medlem
Storspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Varifrån får du att han sagt att han var arbetslös? Varifrån får du att han reste från Älvsbyn för att söka jobb? Varifrån får du att han har ljugit och hållit sig undan? Varifrån får du att huvudvittnet har alibi för mordet? Varifrån får du att KL saknar empati? Vad bevisar att han länsade konsum för många år sen? Var får du allt ifrån?

Allt står att läsa i polisens utredning och domstolarnas domar. Linna är en farlig man som på ett fegt sätt gav sig på bröderna. Tur han berättade vad han gjort så han kunde dömas för det. Den empatilöse rånmördaren kan ha gjort sig skyldig till andra brott också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in