2013-06-20, 22:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Du säger alltså att DFSM skapade denna singularitet. Så ditt svar skiljer sig från vad vetenskapen säger: att denna singularitet alltid funnits? Då vill jag passa på att fråga dig en fråga om DFSM, vem skapade då DFSM?

Vi har ju redan förklarat för dig att DFSM kan gå in och ur sin egen existens (därav det förunderliga i att det är möjligt att kombinera en tro på DFSM med ateism) ... så, DFSM har skapat sin egen existens (och sedan fortsatt göra det gång på gång via luckor i tid/rymdetceterat).

"Vetenskapen säger"... ja, vetenskapen säger mycket, men vetenskapen har visat sig ha fel förr.
Citera
2013-06-20, 22:27
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Du säger alltså att DFSM skapade denna singularitet. Så ditt svar skiljer sig från vad vetenskapen säger: att denna singularitet alltid funnits? Då vill jag passa på att fråga dig en fråga om DFSM, vem skapade då DFSM?

Hur lågt kan du gå? Förstår du inte att du är by-fånen?
Citera
2013-06-20, 22:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Vetenskapen säger icke att singulariteten alltid funnits. Länk till detta isåfall?

DFSM är allts skapare, han är per definition evig och älskande.

Edit: Tinuviel förklarade det hela rätt bra.
Senast redigerad av MentosFruitcore 2013-06-20 kl. 23:09.
Citera
2013-06-20, 23:37
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Hur lågt kan du gå? Förstår du inte att du är by-fånen?

Jag går så lågt man kan komma för att visa att DFSM är löjlig
Nej, jag är ingen byfåne.
Citera
2013-06-20, 23:40
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vetenskapen säger icke att singulariteten alltid funnits. Länk till detta isåfall?

DFSM är allts skapare, han är per definition evig och älskande.

Edit: Tinuviel förklarade det hela rätt bra.

Enligt vetenskapen kan energi varken skapas eller förintas, med andra ord evig. Denna singularitet innehåller denna energi som ska bygga upp universum. Den måste därför finnas för evigt. När denna finns för evigt så kan DFSM inte skapa den, eller hur?
Citera
2013-06-20, 23:41
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vi har ju redan förklarat för dig att DFSM kan gå in och ur sin egen existens (därav det förunderliga i att det är möjligt att kombinera en tro på DFSM med ateism) ... så, DFSM har skapat sin egen existens (och sedan fortsatt göra det gång på gång via luckor i tid/rymdetceterat).

"Vetenskapen säger"... ja, vetenskapen säger mycket, men vetenskapen har visat sig ha fel förr.

Jag har redan förklarat för dig att så fort han inte finns kan ingen göra så att han finns. Antingen finns han hela tiden eller så finns han inte. Finns inget tredje alternativ.
Citera
2013-06-21, 00:30
Medlem
Citat:
Enligt vetenskapen kan energi varken skapas eller förintas, med andra ord evig. Denna singularitet innehåller denna energi som ska bygga upp universum. Den måste därför finnas för evigt. När denna finns för evigt så kan DFSM inte skapa den, eller hur?

Jo, DFSM är nämligen allsmäktig.
Citera
2013-06-21, 00:31
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat för dig att så fort han inte finns kan ingen göra så att han finns. Antingen finns han hela tiden eller så finns han inte. Finns inget tredje alternativ.

Jo, för en allsmäktig varelse finns det obegränsat med alternativ, det bara är så!
Citera
2013-06-21, 00:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Tinuviel förklarade detta rätt bra. Förövrigt förlorar tid sin mening vid en singularitet.
Citera
2013-06-21, 00:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
DFSM rättar sig inte efter dina regler. Han är allsmäktig.
Citera
2013-06-21, 05:08
Medlem
Ni som pratar om hur det har varit innan singulariteten

Sluta öppna mun om ni inte vet vad ni pratar om

FÖr det första är TID inte en konstant vilket Albert Einstein så fint bevisade med relativitetsteorin

För att göra det enkelt, tiden existerar endast i detta universum och inte konstant, alltså när universum bara fanns på en punkt (singulariteten) så slutade dom fyiska lagarna som vi känner till att fungera.

Begreppet tid existerade således inte innan singulariteten så att komma med argumentet "förklara vad som hände innan big bang" är totalt missvisande då det inte ens finns ett begrepp som heter "innan" om tid inte existerar.

VIsst är det sjukt och häftigt? Det är därför ni motståndare till big bang aldrig kan greppa det för att ni antar att big bang sker i dom fysiska lagar och det tid och rum som vi befinner oss i, men detta tid och rum du befinner dig i nu är ett resultat av big bang, och eftersom vi bara än så länge kan behärska lagar i detta universum är det lite svårt att veta hur "TIDEN" innan big bang var då "TID" ej existerade innan big bang

Så sluta motsäg/motargumentera en väl vedertagen vetenskaplig teori när ni själva inte ens behärskar eller förstår resonemanget.

Har ni Iq fiskmås kan jag starkt rekommendera stephen hawking där han för förklarar allt om "innan" big bang osv
Jag lovar han pratar sakta, lugnt och väldigt enkelt så er hjärna har inte så hög överhettningsrisk.
http://m.youtube.com/watch?v=nFjwXe-pXvM
Citera
2013-06-21, 07:04
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Jag går så lågt man kan komma för att visa att DFSM är löjlig
Nej, jag är ingen byfåne.

Jaha DU tycker att min Gud är löjlig?!? Du kommer att förtäras av eld när du står inför det FSM och jag kommer att njuta av den pasta och köttbullar (dom enda sanna) hen kommer att ge dig.

Lasange är inte att leka med heller.
Senast redigerad av kef71 2013-06-21 kl. 07:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in