2013-06-20, 14:21
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Har du sett henne debattera tidigare, eller vad baserar du din åsikt på?

Läs hennes debattartiklar.
2013-06-20, 14:39
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Nej det är klart, räknar vi in folk som inte stod med på listor, svp folk och annat så är det väl inte 50%. Men faktum är efter uteslutningar och avhopp så är det hälften. Titta på era egna kommuner så får ni en hänt. Till och med i riksdagen är det ju en hel del avhopp/uteslutningar. Här är det en av sex som är framröstade, tre platser tillsatta. En höll fanan högt tills han kom med i en nämnd. Efter det är han tyst, eller så är det utrensningar de är rädda för. En har suttit i två perioder och inte sagt ett skit.

15% står tomma. Då är de som blivit politiska vildar eller bytt parti inräknade.

Sedan stämmer det att många har hoppat av, men dessa har ersatts av andra på listan. Det är på det hela taget ganska vanligt att fritidspolitiker i kommuner hoppar av.
2013-06-20, 14:48
Medlem
Ska vi tala goda krafter som SD skulle kunna förstärka med från Avpixlat är väl Stefan Torssell given som en riksdagskandidat, tycker jag. Verserad, beläst och med historik inom högre förvaltning. Därtill obesvärat principfast och "radikal" nog att redan tala om välfinansierad repatriering.

Ingrid Carlquist hade också gjort sig mycket väl i media. Med riksdagslön och Säpo-skydd i ryggen kunde hon bli central i de mediasatsningar som SD hittills varit så sena med.

En drömvärvning hade varit Tino Sanandaij, förstås.

Inom partiet är nog det viktigaste att Kasselstrand kommer på valbar plats. Det räcker ju i sig inte för att bevisa att toppstyrning och kompisvälde upphört att vara ett problem, men om man fortsätter motarbeta en till synes kompetent kraft med vad som verkar vara helt okontroversiella åsikter så har man tvärtom visat att man sätter den egna klicken före partiets (och landets) väl.
2013-06-20, 17:54
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Ska vi tala goda krafter som SD skulle kunna förstärka med från Avpixlat är väl Stefan Torssell given som en riksdagskandidat, tycker jag. Verserad, beläst och med historik inom högre förvaltning. Därtill obesvärat principfast och "radikal" nog att redan tala om välfinansierad repatriering.

Ingrid Carlquist hade också gjort sig mycket väl i media. Med riksdagslön och Säpo-skydd i ryggen kunde hon bli central i de mediasatsningar som SD hittills varit så sena med.

En drömvärvning hade varit Tino Sanandaij, förstås.

Inom partiet är nog det viktigaste att Kasselstrand kommer på valbar plats. Det räcker ju i sig inte för att bevisa att toppstyrning och kompisvälde upphört att vara ett problem, men om man fortsätter motarbeta en till synes kompetent kraft med vad som verkar vara helt okontroversiella åsikter så har man tvärtom visat att man sätter den egna klicken före partiets (och landets) väl.

Namnen du räknar upp, plus Hiera, skulle självklart vara en tillgång för SD. Problemet är att det skulle skapa dispyter i partiet om nya namn får glida in på en räkmacka medan andra som har varit med länge får stå åt sidan. Tyvärr!
2013-06-20, 18:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Namnen du räknar upp, plus Hiera, skulle självklart vara en tillgång för SD. Problemet är att det skulle skapa dispyter i partiet om nya namn får glida in på en räkmacka medan andra som har varit med länge får stå åt sidan. Tyvärr!

Nja, om Ingrid Carlqvist, Stefan Torsell eller Tino Sanandaji gick före i kön skulle nog ingen protestera. Sanandaji tror jag dock aldrig kommer att sympatisera med SD. Inte som partiet framträder idag med sin valpighet. En hint: MP gick framåt när elallergikerna fick allt mindre att säga till om.
Senast redigerad av TheLucky 2013-06-20 kl. 18:05.
2013-06-20, 18:10
Medlem
Durgas avatar
Citat:

Det är där ledarskapet kommer in , rätt man på rätt plats och det är jag som bestämmer som vald ledare, inget svenskt jämställt och kompromiss tjafs.
Håller inte "ledaren" måttet då byts han ut!
Det är så vi fungerar, eller åtminstone har fungerat, låt oss återgå!
2013-06-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Det är där ledarskapet kommer in , rätt man på rätt plats och det är jag som bestämmer som vald ledare, inget svenskt jämställt och kompromiss tjafs.
Håller inte "ledaren" måttet då byts han ut!
Det är så vi fungerar, eller åtminstone har fungerat, låt oss återgå!
Hur ska man kunna byta ut ledaren då, om det är hen som bestämmer?
2013-06-20, 18:29
Medlem
deadsets avatar
Jag tycker Jimmie Åkesson, Richard Jomshof och Gustaf Kasselstrand är dom bästa retorikerna inom partiet, utan tvekan.

Kent Ekeroth behövs också, för han är den med bäst koll på hotbilden över Sverige. Dessutom behövs någon med stake, som inte tänker efter och lindar in varenda ord i bomull, utan istället säger rakt ut som det är.

Erik Almqvist kläcker ur sig för många grodor.

Sven-Olof Sällström är ett sömnpiller.

Carina Herrstedt gillar jag, mest bara för att hon ger ett snällt intryck.
2013-06-20, 18:32
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nja, om Ingrid Carlqvist, Stefan Torsell eller Tino Sanandaji gick före i kön skulle nog ingen protestera. Sanandaji tror jag dock aldrig kommer att sympatisera med SD. Inte som partiet framträder idag med sin valpighet. En hint: MP gick framåt när elallergikerna fick allt mindre att säga till om.

Jag vill tro dig men är ganska övertygad om att det skulle bli dispyter. Stefan Torsell skulle dock vara svår att vifta bort. Ingrid Carlqvist, fastän jag själv tycker att hon är vettig, vet jag uppfattas lite "rabiat" och kanske lite väl nära counter-jihad rörelsen.

Personligen så hoppas att jag att SD helt enkelt struntar i lojalitets-principen och sätter Torsell, Heira, Carlsqvist på val-listan.
2013-06-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag tycker Jimmie Åkesson, Richard Jomshof och Gustaf Kasselstrand är dom bästa retorikerna inom partiet, utan tvekan.

Kent Ekeroth behövs också, för han är den med bäst koll på hotbilden över Sverige. Dessutom behövs någon med stake, som inte tänker efter och lindar in varenda ord i bomull, utan istället säger rakt ut som det är.

Erik Almqvist kläcker ur sig för många grodor.

Sven-Olof Sällström är ett sömnpiller.

Carina Herrstedt gillar jag, mest bara för att hon ger ett snällt intryck.

För mig är den personen David Lång. I mitt tycke är han utan konkurrens den bästa pjäsen SD har. Du nämnde inte ens honom, är det bara jag som är skev kanske? Nåja, smaken är som baken antar jag.
2013-06-20, 18:35
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag vill tro dig men är ganska övertygad om att det skulle bli dispyter. Stefan Torsell skulle dock vara svår att vifta bort. Ingrid Carlqvist, fastän jag själv tycker att hon är vettig, vet jag uppfattas lite "rabiat" och kanske lite väl nära counter-jihad rörelsen.

Personligen så hoppas att jag att SD helt enkelt struntar i lojalitets-principen och sätter Torsell, Heira, Carlsqvist på val-listan.

Carlqvist skulle helt klart locka många invandrarkvinnor. Men även vara den röst som många etniska svenska kvinnor känner inför åsiktskontroll av deras val i livet. De här båda grupperna tror jag skulle vara en lyckad förening.
Senast redigerad av TheLucky 2013-06-20 kl. 18:38.
2013-06-20, 18:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
För mig är den personen David Lång. I mitt tycke är han utan konkurrens den bästa pjäsen SD har. Du nämnde inte ens honom, är det bara jag som är skev kanske? Nåja, smaken är som baken antar jag.

David Lång tänkte jag inte ens på. Han är också bra, men jag tycker ändå Kent är mer konfrontativ. På ett positivt sätt då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in