2013-06-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
att VB:s mobil sänt signal i eller i närheten av KJ:s bostad 18:40 står ju med i sammanfattningen.

Det är nog med 100% säkerhet att hennes mobil har befunnits i eller absolut närhet Bodsvedjan samt förmodligen inom sävastmasten (alt. sävastklintens mast) för det skulle aldrig polisen gå ut med vid ett eftersök om de inte var säkra. De lade ner stora resurser i eftersök i områdena och framförallt längs älven samt hela området mellan Bodsvedjan och Sävast söder om Åberget.

Om hon sen varit in i mtGM's lägenhet vet vi ju inte men man kan förmoda det då det vore aningen segt att sitta i en bil några timmar på en parkering t.ex. Frågan är om hon varit vid liv vid avfärd från Bodsvedjan vilket jag tror, hon har på något sätt lurats med till annan plats.
Fast det medföljer direkt en fråga, varför stängs hennes mobil av ca 21 tiden antingen i kontakt med sävastklintens/sävastmasten eller vid kontakt åbergsmasten. Tvång eller gjorde hon det frivilligt.

Jag har så svårt att tro mtGM mördat/styckat henne i lgh och helt osett fått ut allt därifrån.
Citera
2013-06-20, 17:53
Medlem
ME077s avatar
För flera veckor sedan var det ngn i tråden som länkade till en ytterst obehaglig hemsida, som hade svartvita ruggiga bilder från ödeshuset etc. Hittar den inte nu. Någon som vet?
Citera
2013-06-20, 17:55
Medlem
Om KJ och ev en GM till, tillfångatar VB och håller henne bunden någonstans så kan KJ visa upp ett säkert alibi för den kvällen, eftersom hon troligen lämnades kvar ex sommarstugan. Frågan är vad KJ gjorde de dagar innan man började söka VB vilket var flest på onsdagen och torsdag????
Det är här jag tror att vi finner svaret, dagarna innan MPS sök.
Då skulle även KJ tala sanningen med alibit just den kvällen. Att det framkommit att hon dog 4-5 maj behöver inte vara korrekta uppgifter som kommit till pressens kännedom och även om det gör det så är 5 maj en lång dag. Alltså kan hon ha bragts om livet när som helst under den dagen.
Citera
2013-06-20, 18:00
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om KJ och ev en GM till, tillfångatar VB och håller henne bunden någonstans så kan KJ visa upp ett säkert alibi för den kvällen, eftersom hon troligen lämnades kvar ex sommarstugan. Frågan är vad KJ gjorde de dagar innan man började söka VB vilket var flest på onsdagen och torsdag????
Det är här jag tror att vi finner svaret, dagarna innan MPS sök.
Då skulle även KJ tala sanningen med alibit just den kvällen. Att det framkommit att hon dog 4-5 maj behöver inte vara korrekta uppgifter som kommit till pressens kännedom och även om det gör det så är 5 maj en lång dag. Alltså kan hon ha bragts om livet när som helst under den dagen.

Jag har också funderat i de banorna, men om hon varit bunden brukar sånt komma ut i media ganska snabbt. Märken och så. (?)
Citera
2013-06-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
För flera veckor sedan var det ngn i tråden som länkade till en ytterst obehaglig hemsida, som hade svartvita ruggiga bilder från ödeshuset etc. Hittar den inte nu. Någon som vet?
Det var akrobaten som hade varit in i huset och tagit foton...Det var då ngn såg text och sedan spekulerades det om vilket meddelande mördaren skrivit
Citera
2013-06-20, 18:01
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Det var akrobaten som hade varit in i huset och tagit foton...Det var då ngn såg text och sedan spekulerades det om vilket meddelande mördaren skrivit

Tack men det var inte det jag menade, utan det var en helsjuk hemsida med massa text också. Kändes satanistiskt eller nåt.
Citera
2013-06-20, 18:02
Medlem
Citat:
Jag har också funderat i de banorna, men om hon varit bunden brukar sånt komma ut i media ganska snabbt. Märken och så. (?)
De hittar ju inte armarna eller händerna, kanske hon var bunden till en stol. På fötterna borde man kanske se märken.
Tycker inte MIT har kommit ut till media och skrivits om, även om media i detta fall kan veta mer än vad de säger. Ovanligt men sant
Citera
2013-06-20, 18:03
Medlem
Citat:
Tack men det var inte det jag menade, utan det var en helsjuk hemsida med massa text också. Kändes satanistiskt eller nåt.
Nu minns jag!!! Det var en sida som KJ gillat och tydligen enligt ngn var medlem i eller ngt sådant. Var sexualsadistiskt om jag inte minns fel....Ngn som minns?
Citera
2013-06-20, 18:04
Medlem
ME077s avatar
Citat:
De hittar ju inte armarna eller händerna, kanske hon var bunden till en stol. På fötterna borde man kanske se märken.
Tycker inte MIT har kommit ut till media och skrivits om, även om media i detta fall kan veta mer än vad de säger. Ovanligt men sant

Jo fötter, ben etc lär väl ha varit bundna i så fall.
Nu är det verkligen dags för läckor tycker jag...

Ang den där hemsidan börjar jag undra om jag drömt det...
Citera
2013-06-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
Någonstans i tiden 4-5/5 antas VB mista livet,
låt säga att efter några dagar till en vecka har den styckats och placerats på de platser kroppsdelarna återfinns.
Om vi nu utgår ifrån att det är KJ som är GM,
varför har han inte av en händelse fått sin bil stulen och uppbränd..? Han har ju haft runt två veckor på sig att göra sig av med bilen,
GM borde vara väldigt medveten om vilken teknik polisen har att undersöka möjliga BP.
Vad det gäller att span har varit satt på honom så är det ju inget polisen skickar hem brev om och informerar,
tror heller inte det finns någon bypolis i dagens Sverige som inte har utbildning på hur man bedriver spaningsarbete utan att bli upptäkt av mtGM.

Är inne på teorin kring att VB har lämnat KJ runt 21:00 och börjat sin promenad mot sitt hem via:
Åbergsleden, Slipvägen, Torpgärdsvägen, Travbaneleden och sedan slutligen på Rv 97 där en del trafik som är på genomresa passerar,
någonstans på dessa vägar gissar jag att någon upptäcker VB och erbjuder henne lift eller tvingar in henne i bilen.
Gissningsvis har denna chaufför en klar bild av vad som skall göras,
han vill förgripa sig på henne, hon har säkert gjort endel motstånd och fått hudavlägringar och annat DNA från förövaren,
övergreppet går inte som planerat utan slutar med att hon får ett antal knivhugg i kroppen.
GM grips av panik och beslutar sig för att dela på kroppen av två skäl,
1. lättare att hantera mindre kroppsdelar
2. måste separera händerna från övriga kroppen med anledning av allt DNA under naglar.

Det som då återstår i denna något fantasifulla teori är, är GM känd av VB eller var det en helt okänd person för VB,
alltså var skall man börja söka av för möjlig krets av människor?

Vad i denna teori skulle möjligen vara motstridigt med det som finns bekräftat?
Förutom de blod som återfunnits i KJ:s bil (obekräftad mängd).

Vad som kan motsägas, är att du helt plötsligt fått för dig att KJ skulle vara polis eller liknande som känner till de metoderna de använder, räcker där för att revidera bort teori 1 och 2, det här fallet är enkelt, en knepig knäppis som farit ut i skogen med tjejen som vart huggen, sen styckad, det kan stämma med ett par dar senare, när blodet blivit tömt,

1. KJ stora fantasi var att mörda.
2. KJs större fantasi var att stycka.
3. Så totalt feldiagnosticerad så han tror att det är rätt att göra det eftersom han vill.
Citera
2013-06-20, 18:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Man kan ju även tänka sig att det är en yxa i någon form som använts som mordvapen. Kanske en mindre modell av brandyxa. Det skrivs hela tiden om nio hugg, inte stick. Är det en yxa GM har använt så kan ju samma verktyg använts även vid styckningen. Om det är så kan ju mord- och styckningsplats vara samma plats.

http://www.tacticalstore.se/se/art/mfh-tomahawk-operation-thonar.php

Tillägg: Kan ju vara så att de dödande huggen var på vardera sida av halsen eller i huvudet. Det har ju skrivits att båda huggen var dödande och träffat vitala delar. Hugger man med ex kniv i bröstet och kniven är modell Morakniv så ska det mycket till att båda huggen var dödande.

http://www.expressen.se/kvp/18-arig-atalas-for-tiotal-knivhugg-i-karlskrona/
Ett hugg i lungan är dödande, om du inte kommer under läkarvård.
Citera
2013-06-20, 18:07
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
såfall finns garanterat en till GM eftersom KJ troligen hade span på sig rätt snabbt efter helgen för försvinnandet.

Har någon ännu lyckats hitta källa på när span påbörjades? Kan man utgå ifrån att de spanar på natten också? (Usch vad vi går på repeat nu...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in