2013-06-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Hon har skändats iom de övriga 7 huggen.

Man kan också säga, plågats, dominerats av GM. Tror de sju ytliga är dominans,
lite av, "jag kan göra vad jag vill med dig", förmodligen även sexuell dominans kan ha förekommit utan vi vet ett uns om det, bara GM och möjligen rättsläkare kan se detta i sina undersökningar mm.

Finns nog tyvärr lite av sadistiska inslag som kommer sekretessbeläggas i FUP'en.
Citera
2013-06-20, 16:33
Medlem
Det här kan tyda på att huvudet var avlägsnat från kroppen:

Huvud hittat i sökande efter Vatchareeya
I går hittades ett huvud och en torso i skogen i närheten av den tidigare fyndplatsen i Boden.
http://www.expressen.se/nyheter/huvud-hittat-i-sokande-efter-vatchareeya/

- Kroppsdelarna låg i en hög vid en sten. Det var illa tilltygade, troligtvis av värmen, säger NSD:s källa.
NSD:s källa säger att det inte gick att se vilket kön kroppsdelarna tillhörde eller om det förekom hår på huvudet.

Det var också svårt att urskilja om torson och huvudet var separerade från varandra och om det låga andra kroppsdelar där.

- Kroppsdelarna var skadade men det verkade inte som att någon hade försökt bränna upp dem.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7671791

Överkropp och huvud påträffades senare i terrängen
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848884

Att journalisterna inte skriver överkropp MED huvud, utan separerar dessa genom att göra det till två delar tycker jag tyder på att huvudet var avhugget.
Citera
2013-06-20, 16:33
Medlem
highfives avatar
Man kan ju även tänka sig att det är en yxa i någon form som använts som mordvapen. Kanske en mindre modell av brandyxa. Det skrivs hela tiden om nio hugg, inte stick. Är det en yxa GM har använt så kan ju samma verktyg använts även vid styckningen. Om det är så kan ju mord- och styckningsplats vara samma plats.

http://www.tacticalstore.se/se/art/mfh-tomahawk-operation-thonar.php

Tillägg: Kan ju vara så att de dödande huggen var på vardera sida av halsen eller i huvudet. Det har ju skrivits att båda huggen var dödande och träffat vitala delar. Hugger man med ex kniv i bröstet och kniven är modell Morakniv så ska det mycket till att båda huggen var dödande.

http://www.expressen.se/kvp/18-arig-atalas-for-tiotal-knivhugg-i-karlskrona/
Senast redigerad av highfive 2013-06-20 kl. 16:38. Anledning: Tillägg
Citera
2013-06-20, 16:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tyvärr tycker jag det låter som ngt sexuellt. Ordets betydelse beror ju på sammanhanget. Å andra sidan vet man inte om poliser och journalister verkligen har valt rätt ord.

Man kan sammanfatta skändning med vad man inte bör göra med en avliden, mer än visa respekt och vördnad.
Citera
2013-06-20, 16:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man kan också säga, plågats, dominerats av GM. Tror de sju ytliga är dominans,
lite av, "jag kan göra vad jag vill med dig", förmodligen även sexuell dominans kan ha förekommit utan vi vet ett uns om det, bara GM och möjligen rättsläkare kan se detta i sina undersökningar mm.

Finns nog tyvärr lite av sadistiska inslag som kommer sekretessbeläggas i FUP'en.

Tror det förekommit betydligt mer sadistiska inslag än vad de flesta föreställer sig.

Edit: Det har förekommit uppgift om att Vatchareeya skalperades vilket kan ha skett medan hon fortfarande levde. Exempelvis.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-20 kl. 16:39.
Citera
2013-06-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur har du kommit fram till det ? De inledande ytliga sticken kan väl ha utdelats medan VB fortfarande levde ? Har samtliga nio stick utdelats med samma "eggvassa föremål" ?

Det är en relativ liten krets som faktiskt vet det, däribland FUL, Rättsläkare och gärningsman, det är anledningen till att hen vet det.
Citera
2013-06-20, 16:38
Medlem
Mouchinos avatar
Att skända är väl typ när GM har sex med offret när denne är död eller Helt enkelt att hantera en död kropp utan att du har behörighet att göra det. ett bra ex på likskändare är ju dessa body snatchers som stal döda kroppar och sen smugglade in de på universiteten. Burke och Hare var ju typiska skändare för sin tid. Tror det händer även idag. Usch vad hemskt egentligen. Stora pengar det handlar om. Nu är det ju mord vi talar om men har för mig att Burke och Hare dessutom gick så långt till mord för att skaffa sig döda kroppar. så det är vad jag tror det handlar om. Sen finns det ju alla möjliga sjuka sätt som den döde skändas på men att hantera ett lik du inte har tillåtelse till är att skända.
Senast redigerad av Mouchino 2013-06-20 kl. 16:45.
Citera
2013-06-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tyvärr tycker jag det låter som ngt sexuellt. Ordets betydelse beror ju på sammanhanget. Å andra sidan vet man inte om poliser och journalister verkligen har valt rätt ord.

Edit: Exempel på betydelse ur gammal svensk ordbok:
[SKÄNDA 1.c.β]
β) om man, med avs. på kvinna: skämma (se SKÄMMA v., 1 g α β'), kränka; i sht i fråga om tilltvingat könsumgänge (jfr VÅLDTAGA); äv. oeg. l. bildl., särsk. med avs. på kränkt kvinnas blod l. gift mans bädd o. d.; i p. pr. äv. om våldtäkt: som innebär skändande

Nu undrar jag.... Kan det ha varit så att VB och den hon var tillsammans med ägnade sig åt BDSM, det är mycket vanligare än man tror. Kanske där handklovar var inbegripna. Något gick snett under leken och panik utbröt, handbojorna gick inte att få av varför händer/nedre del av armarna istället kapats av för att kroppen skulle kunna forslas iväg från lekplatsen. De mindre snittet med kniv kan ju ha varit en del i leken, kanske runt brösten t ex, därav inte så djupa. Kanske även annat ingick i leken som så jär i efterhand uppfattas som en skändning. Hm, bara en tanke......
Citera
2013-06-20, 16:40
Medlem
Myztifys avatar
Någonstans i tiden 4-5/5 antas VB mista livet,
låt säga att efter några dagar till en vecka har den styckats och placerats på de platser kroppsdelarna återfinns.
Om vi nu utgår ifrån att det är KJ som är GM,
varför har han inte av en händelse fått sin bil stulen och uppbränd..? Han har ju haft runt två veckor på sig att göra sig av med bilen,
GM borde vara väldigt medveten om vilken teknik polisen har att undersöka möjliga BP.
Vad det gäller att span har varit satt på honom så är det ju inget polisen skickar hem brev om och informerar,
tror heller inte det finns någon bypolis i dagens Sverige som inte har utbildning på hur man bedriver spaningsarbete utan att bli upptäkt av mtGM.

Är inne på teorin kring att VB har lämnat KJ runt 21:00 och börjat sin promenad mot sitt hem via:
Åbergsleden, Slipvägen, Torpgärdsvägen, Travbaneleden och sedan slutligen på Rv 97 där en del trafik som är på genomresa passerar,
någonstans på dessa vägar gissar jag att någon upptäcker VB och erbjuder henne lift eller tvingar in henne i bilen.
Gissningsvis har denna chaufför en klar bild av vad som skall göras,
han vill förgripa sig på henne, hon har säkert gjort endel motstånd och fått hudavlägringar och annat DNA från förövaren,
övergreppet går inte som planerat utan slutar med att hon får ett antal knivhugg i kroppen.
GM grips av panik och beslutar sig för att dela på kroppen av två skäl,
1. lättare att hantera mindre kroppsdelar
2. måste separera händerna från övriga kroppen med anledning av allt DNA under naglar.

Det som då återstår i denna något fantasifulla teori är, är GM känd av VB eller var det en helt okänd person för VB,
alltså var skall man börja söka av för möjlig krets av människor?

Vad i denna teori skulle möjligen vara motstridigt med det som finns bekräftat?
Förutom de blod som återfunnits i KJ:s bil (obekräftad mängd).
Citera
2013-06-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det är väl KJ som uppgett 21:00 och att han for till en bror.
Lillebrors kompis säger att det är lillebror och att KJ kom dit.
Det är väl KJ:s alibi lillebror som ljuger om detta inte stämmer. Men det kan ju stämma också.

Ang sms: KJ kanske såg att VB messade MB och det var då han exploderade i ilska

ok, missförstod, trodde jotnan var kompisen som var på plats med lillebror, sorry. fortfarande är det dock en tredje part, och inte släkting eller nära vän till KJ, som KJ/lillebror använder som falskt vittne:musikern som lillebror jammade med. ett vågspel i sig, är det troligt?
Senast redigerad av gileas 2013-06-20 kl. 17:06.
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Enligt Svenska akademiens ordlista, som alltid varit mitt rättesnöre när det gäller det svenska språket, betyder ordet skända följande: Vanära; kränka; våldta; gyckla med.

Vi vet redan att VB:s döda kropp skändades/vanärades bortom allt förnuft. Någon styckade den döda och dumpade delarna. Det "behövs" liksom inget mer...
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hur har du kommit fram till det ? De inledande ytliga sticken kan väl ha utdelats medan VB fortfarande levde ? Har samtliga nio stick utdelats med samma "eggvassa föremål" ?

För att skändningen har inträffat före styckningen och som jag läser, efter dödens inträde. Rättsläkare ser vilka skador som uppkommit före och efter döden, genom blödningar t ex. Är man död blöder man inte ur jack, sår, eftersom hjärtat slutat pumpa runt blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in