2013-06-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
de två djupa huggen var i bröstet, ett på varje sida, var för sig dödande.
sen sju ytliga
Ja så har jag uppfattat det, men kom de sju ytliga sticken efter döden eller före? Var väl någonting inristat....som gjorde attdet talades om ritualmord. Tyst om det nu för tiden
Citera
2013-06-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja så har jag uppfattat det, men kom de sju ytliga sticken efter döden eller före? Var väl någonting inristat....som gjorde attdet talades om ritualmord. Tyst om det nu för tiden

jo precis..
mja. ev. någon märkning av kroppen.. då vet jag inte om det rör sig om "mönstret" som har inhugget eller vad det var
Citera
2013-06-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det enda som skrivits är att hon hade huggits med vasst vapen nio gånger varav två av huggen hade träffat vitala organ och dessa två hugg var dödsorsaken.

Kanske ett långskott..

men kan han haft airgun-vapen med sig och applicerat bajonett. Och använt vapen med bajonett mot en trängd eller liggande offer, det blir ett visst avstånd och t.ex. blod inte når GM själv på samma sätt som om man med hand sticker en kniv i ett offer. Jag tänker närmast på blodbesudlingar på egna kläder som uppstår blir mindre vid vapen/bajonett.
Samtidigt så kommer hans militära för döda/skada andra få sin lusta. Ett sätt att dominera offret men med vapen/bajonett. Tänker främst på de sju mindre huggen/skadorna, de blir tror jag mindre personliga med denna form än med en kniv/stickvapen i handen, givetvis även de dödande sticken/huggen.

Vet inte om det går att applicera bajonett på dessa vapen men misstänker att sådana här stridskukar har en arsenal av olika vapen och attiraljer.

Kan detta finnas med i händelsen vid själva mordet eller är det långsökt..
Citera
2013-06-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kanske ett långskott..

men kan han haft airgun-vapen med sig och applicerat bajonett. Och använt vapen med bajonett mot en trängd eller liggande offer, det blir ett visst avstånd och t.ex. blod inte når GM själv på samma sätt som om man med hand sticker en kniv i ett offer. Jag tänker närmast på blodbesudlingar på egna kläder som uppstår blir mindre vid vapen/bajonett.
Samtidigt så kommer hans militära för döda/skada andra få sin lusta. Ett sätt att dominera offret men med vapen/bajonett. Tänker främst på de sju mindre huggen/skadorna, de blir tror jag mindre personliga med denna form än med en kniv/stickvapen i handen, givetvis även de dödande sticken/huggen.

Vet inte om det går att applicera bajonett på dessa vapen men misstänker att sådana här stridskukar har en arsenal av olika vapen och attiraljer.

Kan detta finnas med i händelsen vid själva mordet eller är det långsökt..

Tycker du har en intressant teori. Finns det airsoft Gun med bajonett att köpa?
Citera
2013-06-20, 15:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Tänk på att detta inte är den "stora tråden om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar".
//Moderator
Citera
2013-06-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
"Mördaren kan även ha skändat hennes kropp innan hon styckades."

http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/
Vad menas med skändas? =misshandlat?
Citera
2013-06-20, 15:12
Medlem
Citat:
jo precis..
mja. ev. någon märkning av kroppen.. då vet jag inte om det rör sig om "mönstret" som har inhugget eller vad det var
Detta med mönstret tycker jag är intressant, varför gör man så, förstår man att man har dödat en människa om man ristar in ett mönster?
Tycker det tyder på att man vill visa makt, att det mest varit en lek, att man utövat styckmordet av en speciell anledning och att det är planerat. Lite barnsligt nästan, den handlingen? Är det vanligt att styckmördare ristar in något i offret?
Citera
2013-06-20, 15:13
Medlem
Beatass avatar
Att inte ha formaga att se subtila tecken och undermeningar hos folk gor att man laser av folk daligt t ex. Att da missa att folk mar piss kan ta ner en person med AS. Latt att kanna sig "ond" for detta.

Att skriva att man ar ond kan vara den ventil som bahovs just da. Inte ovanligt att personer med AS har svart med valdsscener pa film men fixar spel med valdsamt innehall t ex. En klarare grans i vad som ar verkliget och fantasi i spel tydligen. Jag blir inte overaskad om detta med att den haktade inte kunde avliva en fisk ar sant.

Det ar mycket langt mellan att skriva och att utfora.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
KJs intressen för airsoft, hans vapen, säregenhet, troliga funktionshandikapp har inte med mordet att göra är min uppfattning. Den delen av KJ som utfört morden har andra störningar. Det är inte vanligt med funktionshandikapp, och ännu ovanligare med sådana här dåd. Marginellt. Ytterst få är empatistörda på det här sättet, och ondska måste tyvärr accepteras.
För min del har jag tagit upp KJs handikapp för att försöka göra en bild av honom, men det förklarar verkligen inte brottet. Det finns fler ohandikappade mördare, och jag vet inte hur det förhåller sig med relativiteten här mellan grupperna.
Försök nu inte få detta till att folk med as är "mördarmaskiner", men helt klart har vissa svårt att förhålla sig till det här att de inte får "vara med i gänget", eftersom de är lite för udda. Då söker de sig gärna till människor med samma förutsättningar, något som gör att om VB och KJ var kompisar, går det kanske att förstå utifrån eventuella handikapp. Finns det någon med-gm till KJ är jag ganska säker på att det är en person som är lik honom, vad gäller handikapp, och någon mer störning. Jag har svårt att tro att han har någon nära vän. De som känner honom väl vet att han är ond, enligt honom själv. Då gäller det att hitta någon som accepterar det... vem då?
När KJ berättade om sina innersta tankar, vem han var, flydde folk. Det har skrivits flera gånger. Han kunde inte visa sitt rätta jag, och blev ensam, tror jag. Inte så lätt att vara ond... om man nu är eller vill vara det, eller blev det genom inre tvång. Han skrev själv att han var ond... varför inte lyssna på det, mot bakgrund av vad som hänt?
Citera
2013-06-20, 15:14
Medlem
Citat:
fågelkvitter jag fick;
kroppen verkade vara panikgömd.

inte fågelkvitter utan fakta;
Sen VAR huvudet separerat, dom var bara osäkra först eftersom de inte fick röra något.

sen ang. fetning. tror också det rör sig om något sånt

Källa på din fakta att det var separerat, endast brottsplats ansvarig, rättsläkare och utredare kan känna till den uppgiften och de släpper inte sådan vital info för utredningen som endast GM kan känna till.
Citera
2013-06-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Detta med mönstret tycker jag är intressant, varför gör man så, förstår man att man har dödat en människa om man ristar in ett mönster?
Tycker det tyder på att man vill visa makt, att det mest varit en lek, att man utövat styckmordet av en speciell anledning och att det är planerat. Lite barnsligt nästan, den handlingen? Är det vanligt att styckmördare ristar in något i offret?
Kan det vara ett hakkors med ett stick i mitten i hörnen och i slutet, det blir 9, eller upponervänt kors 5 irad och två på var sida, blir också 9
Citera
2013-06-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vad menas med skändas? =misshandlat?
Brukar man inte säga att personen har haft ngn sexuell aktivitet eller att man använder den dödes kropp tex genom att fotografera i olika ställningar, håna, bringa skam och vanära ngn
Citera
2013-06-20, 15:25
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kanske ett långskott...men kan han haft airgun-vapen med sig och applicerat bajonett. Och använt vapen med bajonett mot en trängd eller liggande offer

Åklagaren uppgav att sticken kom från ett eggvasst föremål. Det kan man nog inte kalla en bajonett. Jag lutar mer åt en ganska smal och spetsig förskärare eller jaktkniv.

https://www.flashback.org/sp43707687
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in