2013-06-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Skändningen har skett efter de dödande huggen, om händerna skulle avslöja något annat låter jag vara osagt. De saknas. De övriga 7 huggen är av ytligare slag och gjorda efter de dödande. Stod i någon tidning någonstans.
Dessutom attde två första huggen var dödande, om jag inte missminner mig.
Citera
2013-06-20, 14:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har INTE stått i någon tidning vad jag vet. I så fall får du söka rätt på artikeln innan du fastslår något som detta. Annars blir det en trådsanning.

Jo det har stått, men jag orkar inte leta. Jag lovar att den finns. Det handlade om dödsorsaken iaf.
Citera
2013-06-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men det kan väl inte ha varit konstigt om KJ fortsatte vara ute i skogen för att leka med sina vapen? Det var ju en vanlig sysselsättning? Det vore väl mer misstänkt om han slutade med detta?
Sen tror jag inte polisen har kunnat ha span på honom varken när han varit och lekt i skogen eller på Fallen Angel eventet. Den dagen han anhölls så visste väl inte polisen var han var när de skulle anhålla honom? Det talar emot ett att de haft ett effektivt span 24/7 från polisens sida. Han kan ha haft flera luckor, så tror jag.

Nog visste polisen var han var vid tillslaget 23 maj, det är mer av formell karaktär där det är/varit längre spaningsinsatser att åklagaren anhåller i sin utevaro när man s.a.s. inte har gripit personen fysiskt. De hade järnkoll på honom vid tillfället och absolut efter första fyndet FP1. Man spärrar samtidigt av stugan och lgh förutom garaget f-hemmet där ena bilen stod inkörd.
Citera
2013-06-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
I KJ:s fall känns det ganska uppenbart att hans "specialintresse" är just vapen, något som många hakat upp sig på. Det gör honom dock inte till en mördare.
Just det med specialintressen är väldigt vanligt hos personer med AS.

Har skrivit det förut och gör det igen, KJ var gruppledare när polisen anordnade sökningar med frivilliga och militären innan MP:S började söka. Hans kompisar T*ve och A**e uttalade sig i lokalpressen när han blev gripen och berättade om att han hade misstänkt beteende vid vissa sökningar. Och Polisen visste när dom började söka att VB varit hos KJ. (mgm's historia/fakta?) Slutsatsen är att från dag 1 var KJ registrerad och uppmärksammad av polisen. Han fick aldrig söka i området omkring sin bostad ( misstänkt redan då??) KJ var då (enligt uppgift) fast besluten om att söka tills VB hittats (förvirring/list/minnesförlust efter psykos?????) inget förutom KJ vet (eller inte ens KJ??)
Citera
2013-06-20, 14:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har INTE stått i någon tidning vad jag vet. I så fall får du söka rätt på artikeln innan du fastslår något som detta. Annars blir det en trådsanning.

Citerade inte exakt, men märk väl orden före och efter. Det är av betydelse.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/
Citera
2013-06-20, 14:15
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det beror på hur de lärt sig om känslor sedan barnsben. Ilska och besvikelser är ofta svåra att hantera och det kan bli stora utbrott. Framför allt har man svårigheter med förändringar och kan läsa sociala signaler. Att bli kränkt är ofta mycket jobbigt, dvs anklagad för ngt man inte gjort.

Att en person med AS inte kan ljuga är en sanning med modifikation, då de kan vara bra på att frisera sanningen så det passar dem. De kan anse att de inte ljuger eftersom de har en viss uppfattning om hur saker och ting ska vara, även om resten tycker olika. Det gäller att ställa rätt sorters frågor på rätt sätt för att få ut information. Men, poängterar detta, de har inte empati brist som inom antisocial personlighetsstörning, utan bara ett annat sätt att visa det på.

Fetad: Detta har jag hört flera ggr. Om nu KJ har ytterligare diagnoser/störningar, så kan man ju antaga att han av en känslomässig situation tappat fullständigt kontrollen, och sedan antigen inte inser vad han gjort, förtränger eller helt enkelt ljuger. Med hans diagnos+störning är han säkert kapabel att hålla masken: han va ju med och sökte, typ M*ts A*m, krokodiltårar osv.
Citera
2013-06-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
I KJ:s fall känns det ganska uppenbart att hans "specialintresse" är just vapen, något som många hakat upp sig på. Det gör honom dock inte till en mördare.
Just det med specialintressen är väldigt vanligt hos personer med AS.
Det tillhör ett av diagnos kriterierna. Har tidigare jobbat med en person som hade AS och stark fixering vid vapen...här gällde det att vara smart och lära personen ifråga att vapen är farliga om de hanteras på fel sätt. Samt att prata om konsekvenser av eget handlande.
Citera
2013-06-20, 14:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jo det har stått, men jag orkar inte leta. Jag lovar att den finns. Det handlade om dödsorsaken iaf.

Det enda som skrivits är att hon hade huggits med vasst vapen nio gånger varav två av huggen hade träffat vitala organ och dessa två hugg var dödsorsaken.
Citera
2013-06-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Fetad: Detta har jag hört flera ggr. Om nu KJ har ytterligare diagnoser/störningar, så kan man ju antaga att han av en känslomässig situation tappat fullständigt kontrollen, och sedan antigen inte inser vad han gjort, förtränger eller helt enkelt ljuger. Med hans diagnos+störning är han säkert kapabel att hålla masken: han va ju med och sökte, typ M*ts A*m, krokodiltårar osv.
Håller med. Men det skrämmande är att han kanske inte ens tycker att han gjort ngt fel eftersom horan förtjänade det. Förstår ni hur jag menar?

En person med AS kan inte alltid förstå och läsa av andra.
Här är två ex

"Om du säger att du blir ledssen, varför gråter du då inte?" - vill se konkret, tårar

" Varför gråter och skriker människorna över att flygplanet körde in i Worldtrade center?
- Därför att de är ledssna, deras familj har dött
- Men det var ju igår! Varför gråter de idag också?"

Dessa ovanstående kommentarer är sagda av en kille med AS med otroligt hög IQ som toppar de flesta i det här forumet. Ändå förstärkande dig inte på vanliga mänskliga reaktioner
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-20 kl. 14:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Hade KJ haft flera flickvänner eller var VB hans första och enda? Någon som vet?

vad jag vet har han haft 3 stycken inklusive VB
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fast det har nog förmodligen inte nåt med detta att göra. Kan vara nån som blandat ihop trådarna. Får höra vad Bigbanana menade.

Nej, ingen ihopblandning. Föreslår alla att ta del av de erfarenheter Bigbanana74 gjort i maj, felspår eller ej, allt bör undersökas. Undrar hur bananen mår nu?
Citera
2013-06-20, 14:19
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Har skrivit det förut och gör det igen, KJ var gruppledare när polisen anordnade sökningar med frivilliga och militären innan MP:S började söka. Hans kompisar T*ve och A**e uttalade sig i lokalpressen när han blev gripen och berättade om att han hade misstänkt beteende vid vissa sökningar. Och Polisen visste när dom började söka att VB varit hos KJ. (mgm's historia/fakta?) Slutsatsen är att från dag 1 var KJ registrerad och uppmärksammad av polisen. Han fick aldrig söka i området omkring sin bostad ( misstänkt redan då??) KJ var då (enligt uppgift) fast besluten om att söka tills VB hittats (förvirring/list/minnesförlust efter psykos?????) inget förutom KJ vet (eller inte ens KJ??)

Egentligen inget konstigt att han var uppmärksammad av polisen från början då han är hennes ex.
Att han betedde sig märkligt kan ha många förklaringar, dels har han AS, men stod även VB nära. Frågan är hur man själv skulle reagera om någon i ens närhet försvann.

Jag säger inte att han är oskyldig, men inte heller skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in