2013-06-20, 12:49
Medlem
saltapinnars avatar
Jag har följt tråden sen start,måste erkänna att tråden är ganska snurrig emellanåt,vilket gör att man hoppar över en massa sidor,men till det som ska gälla är väl,,hur startades KJ och VB gräl den aktuella dagen.

Min tanke är inte att MGM inte lurat dit VB,han vad jag förstår gillade väl VB,när han kanske inte fick respons med kramar och kel eller kanske prat om att börja om förhållandet bärjade han bli elak mot henne,detta kanske var smset hon skickat en person som gjort MGM arg,sen har allt lett till detta tragiska mord
Citera
2013-06-20, 12:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Körförbud 2011-03-16
Senast godkända besiktning: 2010-03-13
Ford Mondeo
Avregistrerad 2013-05-21

Kommer snart tillbaka. Kan fixa ägaruppgifter senare om ingen annan orkar.

hmm årsmodell?
Citera
2013-06-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag har följt tråden sen start,måste erkänna att tråden är ganska snurrig emellanåt,vilket gör att man hoppar över en massa sidor,men till det som ska gälla är väl,,hur startades KJ och VB gräl den aktuella dagen.

Min tanke är inte att MGM inte lurat dit VB,han vad jag förstår gillade väl VB,när han kanske inte fick respons med kramar och kel eller kanske prat om att börja om förhållandet bärjade han bli elak mot henne,detta kanske var smset hon skickat en person som gjort MGM arg,sen har allt lett till detta tragiska mord

Det finns uppgifter i tråden att VB och KJ var ett par tidigare men fortsatt att umgås som vänner efter att de gjort slut 2010. Detta är en viktig aspekt att ta med i beräkningen för det var väl så att KJ var den som ville avsluta förhållandet. Jag har svårt att tro att han skulle vilja ha henne tillbaka 2013. Jag tror att han var nöjd med att bara umgås med henne som vänner brukar göra.

Jag har inte hittat ett enda motiv till varför KJ skulle vilja döda och stycka henne.
Citera
2013-06-20, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
hmm årsmodell?

1999.

Ucklum bilskrot äger den. Ligger ovanför Göteborg.
Senast redigerad av Yosuki 2013-06-20 kl. 13:00.
Citera
2013-06-20, 13:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Körförbud 2011-03-16
Senast godkända besiktning: 2010-03-13
Ford Mondeo
Avregistrerad 2013-05-21

Kommer snart tillbaka. Kan fixa ägaruppgifter senare om ingen annan orkar.

2013-05-10, 22:49 #1
bigbanana74
Medlem

Reg: Apr 2013
Såg nyss en bil. En Ford BAP MONDEO,MBLÅ regnr: HWS 910 utan sidoruta på förarsidan fram. Egen regskylt i wellpapp. Rutan var igentäckt med brunt papper.

Tror den kan vara stulen eller att den används till brott.

Skall man ringa polisen eller vad gör man? Eller får man åka omkring så och med egen skriven reg-skylt?
Citera
2013-06-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
2013-05-10, 22:49 #1
bigbanana74
Medlem

Reg: Apr 2013
Såg nyss en bil. En Ford BAP MONDEO,MBLÅ regnr: HWS 910 utan sidoruta på förarsidan fram. Egen regskylt i wellpapp. Rutan var igentäckt med brunt papper.

Tror den kan vara stulen eller att den används till brott.

Skall man ringa polisen eller vad gör man? Eller får man åka omkring så och med egen skriven reg-skylt?

Såg han den i boden?
Citera
2013-06-20, 13:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Min tro är att MGM aldrig kommer att erkänna.
Finns då en till medhjälpare undrar man ju givetvis VEM.

Om tex jag hade begått ett sånt här makabert brott och behövde hjälp,skulle jag vända mig till en absolut bästa vän jag verkligen vet håller tyst,ja vilka kan det då vara undrar man ju då....
Vilka hade ni valt att vända er till.

Som sagt jag tror inte det blir ett erkännande från MGM.
Är då någon annan inblandad,nu tänker jag ens eget kött o blod,då blir detta kompliserat.

Är sommarstugan fortfarande avspärrad......Någon som vet.
Blodfynden har stärkts,man undrar ju så klart vad det kan vara.....PÅsen med underkläder....
......eller vad.

Det skevs att gärningsmannen inte betett sig som en gärningsman brukar göra....vad menas med detta......är det för att MGM lekt katt o råtta leken,då MGM fattat att han är iaktagenav span.
En fågel viskade igår: "Sommarstugan ska inte längre vara avspärrad".
Citera
2013-06-20, 13:08
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns uppgifter i tråden att VB och KJ var ett par tidigare men fortsatt att umgås som vänner efter att de gjort slut 2010. Detta är en viktig aspekt att ta med i beräkningen för det var väl så att KJ var den som ville avsluta förhållandet. Jag har svårt att tro att han skulle vilja ha henne tillbaka 2013. Jag tror att han var nöjd med att bara umgås med henne som vänner brukar göra.

Jag har inte hittat ett enda motiv till varför KJ skulle vilja döda och stycka henne.

Jag tror inte någon fattar varför detta skett,men vad är din tanke i det hela.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Såg han den i boden?

Ja vad jag förstod det som iaf.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Såg han den i boden?

Det verkar väl mindre troligt nu när man vet var bilen var reggad, men det är intressant att bananen verkar leva ett parallellt liv till KJ. Den 4 maj verkar vara en svår dag, och avrundas med existenstiellt grubbel i mitten av maj.
Citera
2013-06-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hon skrev väl sin status innan hon delade ut reklambladen, så han hade gott om tid att "dyka upp" utanför henne. VBs mor säger att hon inte vet när VB lämnade hemmet, det är nästan så att jag tror att KJ kan ha ringt till VB och bett henne om hjälp med något, eller bara beordrat henne att komma ut. Jag tror att han kan ha haft viss makt över VB, eller visste om att hon hade en svag punkt; sin hjälpsamhet och naivitet.

Får känslan att reklamutdelningen skedde före hon skrev på FB, jag grundar det på mammans uttalande i media om den dagen då hon försvann. Då man inte vet område/omfattning i tid så är det svårt att veta om det är före eller efter.
Edit: Skrev på FB.

Har undrat hela tiden, hade hon någon som hjälpte henne med utdelningen så den t.ex. gick snabbare ??
Finns det några vittnen från området hon delade ut reklamen.
Har hon överhuvudtaget delat ut någon reklam den dagen, kanske skulle göras på söndag vilket inte är ovanligt.
Senast redigerad av ToZon 2013-06-20 kl. 13:46.
Citera
2013-06-20, 13:10
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade igår: "Sommarstugan ska inte längre vara avspärrad".

Okey då vet man det,men vet du om det är avspärrat någon annanstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in