2013-06-20, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Källa på det tack!

Detta kom upp tidigt i tråden av någon "bigbana74" som påstod sig ha pratat med V.Bs mor.

Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Karatetränaren har knullat med VB

Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Fick veta det av hennes morsa som jag pratar lite med på FB

Trovärdighet?
Citera
2013-06-20, 11:45
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Dock inte vid enbart AS.

Jo, man har rätt till LSS om man har enbart AS
Citera
2013-06-20, 11:48
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jo, man har rätt till LSS om man har enbart AS

Japp, helt korrekt.
Citera
2013-06-20, 11:53
Medlem
Citat:
Dock inte vid enbart AS.
Ja vid enbart AS.
Citera
2013-06-20, 11:57
Medlem
saltapinnars avatar
Polisen var intresserad av en bil som NSD hade publiserat,där MGM står bredvid, har man kommit fram till vilken bil det var.

SEn är det mysko att polisen lägger locket på för media,kan det vara så att MGM haft en medhjälpare,det verkar ju faktiskt så.
Citera
2013-06-20, 11:57
Medlem
Om personen ifråga skulle ha antisocial personlighetsstörning så kan inte den personen känna empati, men är väldigt bra på att uppvisa känslor som många tror är empatiska. Det är därför då man arbetar med en psykopat som det är lätt att bli lurad, samt man får jobba och lära ut strategier för dessa att lära sig vad empati är.
De som har Aspergers syndrom har empati, men kan ha annorlunda sätt att visa det på.

Om du har både AS och antisocial personlighetsstörning, ja då blir det kompilcerat
Citera
2013-06-20, 12:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag var från början rätt övertygad om att hon mördades i lägenheten. Numer har jag svängt och känner mig inte så säker längre. Det känns nästan som en mer trolig hypotes att mordet skedde utomhus och att kroppen aldrig var emballerad. Kanske är det mordplatsen belägen nära huvudfyndplatsen. Problemet som uppstår för mig då är att hela motivbilden och handlingssättet blir än mer inbäddat i dunkel. Det verkar inte handla om en defensiv transportstyckning i så fall, vilket kändes mest rimligt att ha som hypotes från början. Det går dock inte att blunda för att de märkliga omständigheterna runt hur fynden gjordes på flera plan rimmar bättre med ett vansinnesdåd än ett bråk som spårar ur och där mördaren sen försöker sopa igen spåren.

Om vi nu utgår ifrån det vi vet så måste vi kunna dra slutsatser av det, precis så jobbar ju också polisen. Viktiga faktorer för att kunna gå bakåt är, fyndplatsens belägenhet, nära väg, inget emballage, illa dolt, två dödande stick, sju andra. Med det bör vi kunna bilda oss en uppfattning om vilken typ GM är och övriga omständigheter som gjorde att GM valde att göra så här.

Nära väg - tidsbrist, snabbt frigöra sig ifrån kroppsdelarna. Då kanske man kan tänka sig att styckningen skett på annan plats alternativt att det började lida mot morgon eller att GM har andra personer att förhålla sig till tidsmässigt.

Illa dolt - tidsbrist, kan inte tänka i flera steg, någon form av funktionsnedsättning, kaotiskt.

Inget emballage - styckning vid fp, eller transport styckning, offer och GM hade en relation?

Knivstick, två dödande, sju andra. Varför bar GM kniv, är det någon som brukar gå med kniv vid sidan? Övervåldet - aldrig dödat tidigare, försäkra sig om att offret avlider, paniksituation eller ursinne?

Nu menar jag att man måste resonera kring sannolikheter och statistik, börjar man att resonera kring vad som är möjligt så svävar man ut, då får man ingen klar bild att förhålla sig till. En GMP är ingen exakt vetenskap, men på rätt sätt så kan man sålla bort många personer som åtminstone inte troligt skulle kunna vara GM i det här fallet.

Intressant att se om vi kan få det att stämma in på KJ.

Jag tolkar det som sagt att mordet inte skedde i en lägenhet, GM hade tidsbrist, ilska eller sexualsadism,
Citera
2013-06-20, 12:24
Medlem
Cinnabars avatar
Kanske kan Bigbanana74 bidra med mycket. Han skrev att han chattat med VBs mamma och fått "veta" att hon sexat med MB. Den 4 maj får Bigbanana74 samma problem med en tjej som KJ, och i mitten av maj drabbas Bigbanana74 av stora existentiella problem. Var är du bananen?

Kan man hoppas på att styvfarsan till VB hållit sig enbart till hennes mor?

Kan någon kolla bilregistret? Vem äger en bil med regnummer H*S 910? För säkerhets skull anonymiserar jag den stackars bilen. *=W Det kan verkligen vara ett sidospår, men ändå. Det är Bigbanana som undrar, i en annan tråd.
Citera
2013-06-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det är inte det du påstår, du påstår att det är troligare att det är en annan person än KJ som begått mordet.

Jag är f.ö. inte övertygad om att KJ är ensam GM - var läser du in det i det jag skriver? Det KAN finnas fakta som jag inte känner till som pekar i den riktningen. Det finns dock inga kända fakta hävdar jag som pekar åt det hållet. Som bekant är jag så tråkig att jag föredrar att gå på den sannolikaste hypotesen. Om en kvinna mördas så är det som regel en ensam GM som har någon form av nära relation till henne. Nu sitter en person häktad som stämmer på den beskrivningen och det finns såväl teknisk som annan bevisning mot honom. Som vanligt: Den enklaste förklaringen är oftast den riktiga - inte de tillkrånglade som involverar allsköns konspirationer och underliga sammanträffanden och tillfälligheter.

Självklart är det därmed inte säkert att KJ är gärningsmannen och än mindre är det säkert att bevisningen kommer att räcka till fällande dom. Ganska troligt är det dock - kan tänka mig att runt 70-75% eller mer av de som häktas på sannolika skäl för mord blir dömda till slut.

Egentligen kanske vi skulle inleda en vadslagning här under några år: Jag gissar på mina "tråkhypoteser" och du kör dina avancerade, alternativteorier där nästan aldrig något är vad det ser ut att vara. Så får vi se vem som får rätt i de flesta fallen. Jag är beredd att satsa lite stålar - är du på?

Nej, man behöver inte krångla till det och min teori bygger på avsaknaden av information som ligger till grund för att KJ är GM. Om han hade utfört allting själv skulle det högst troligt finnas mycket bevis som redan i dagsläget skulle binda honom till brottet, media skulle med all sannolikhet redan ha skrivit om det, men då mycket lite information läcker ut till pressen ser jag det som om bevisningsläget är för tunnt.

Detta kan naturligtvis också betyda att ÅK-sidan redan idag har tillräckligt med bevisning och väljer att vänta in de sista provsvaren innan de går in i förhör för att på så sätt ytterligare sätta press på MT och därigenom försöka få fram ett erkännande.

Idag vet vi att KJ nekar och står fast i sin berättelse som han har haft sen dag 1, han har heller inte betett sig som en GM enligt polisen som har haft span på honom.
Som du ser finns det utrymme för en annan GM, jag är inte helt övertygad om att KJ har gjort detta ensam då hans psyke inte verkar tillräckligt stark.

Jag säger att avsaknaden av bevisning är oroande förutsatt att ÅK inte har MYCKET mer teknisk bevisning emot honom. Sedemera är det ju alltid så att vi offentliga inte får veta allting som händer bakom lyckta dörrar och det brukar finnas en hel del uppgifter som enkom kommer fram vid en rättegång. Egentligen är det först då vi kan spekulera ordentligt, men det vi vet idag (det är det jag går efter) finns det oroande mycket luckor i händelseförloppet och jag har valt att tro på KJ's uttalande - VB lämnade hans lgh runt kl.21 detta är av stor vikt och det finns som sagt en möjlighet att hon stött på en/flera man/män med uppsåt.

Jag är dock beredd att ändra min uppfattning NÄR det kommer fram mer bevisning, men det vi vet idag räcker ingenstans. Det enda vi kan göra är att spekulera det är det denna tråd är till för eller hur?
Citera
2013-06-20, 12:35
Medlem
saltapinnars avatar
Min tro är att MGM aldrig kommer att erkänna.
Finns då en till medhjälpare undrar man ju givetvis VEM.

Om tex jag hade begått ett sånt här makabert brott och behövde hjälp,skulle jag vända mig till en absolut bästa vän jag verkligen vet håller tyst,ja vilka kan det då vara undrar man ju då....
Vilka hade ni valt att vända er till.

Som sagt jag tror inte det blir ett erkännande från MGM.
Är då någon annan inblandad,nu tänker jag ens eget kött o blod,då blir detta kompliserat.

Är sommarstugan fortfarande avspärrad......Någon som vet.
Blodfynden har stärkts,man undrar ju så klart vad det kan vara.....PÅsen med underkläder....
......eller vad.

Det skevs att gärningsmannen inte betett sig som en gärningsman brukar göra....vad menas med detta......är det för att MGM lekt katt o råtta leken,då MGM fattat att han är iaktagenav span.
Citera
2013-06-20, 12:40
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej, man behöver inte krångla till det och min teori bygger på avsaknaden av information som ligger till grund för att KJ är GM. Om han hade utfört allting själv skulle det högst troligt finnas mycket bevis som redan i dagsläget skulle binda honom till brottet, media skulle med all sannolikhet redan ha skrivit om det, men då mycket lite information läcker ut till pressen ser jag det som om bevisningsläget är för tunnt.

Detta kan naturligtvis också betyda att ÅK-sidan redan idag har tillräckligt med bevisning och väljer att vänta in de sista provsvaren innan de går in i förhör för att på så sätt ytterligare sätta press på MT och därigenom försöka få fram ett erkännande.

Idag vet vi att KJ nekar och står fast i sin berättelse som han har haft sen dag 1, han har heller inte betett sig som en GM enligt polisen som har haft span på honom.
Som du ser finns det utrymme för en annan GM, jag är inte helt övertygad om att KJ har gjort detta ensam då hans psyke inte verkar tillräckligt stark.

Jag säger att avsaknaden av bevisning är oroande förutsatt att ÅK inte har MYCKET mer teknisk bevisning emot honom. Sedemera är det ju alltid så att vi offentliga inte får veta allting som händer bakom lyckta dörrar och det brukar finnas en hel del uppgifter som enkom kommer fram vid en rättegång. Egentligen är det först då vi kan spekulera ordentligt, men det vi vet idag (det är det jag går efter) finns det oroande mycket luckor i händelseförloppet och jag har valt att tro på KJ's uttalande - VB lämnade hans lgh runt kl.21 detta är av stor vikt och det finns som sagt en möjlighet att hon stött på en/flera man/män med uppsåt.

Jag är dock beredd att ändra min uppfattning NÄR det kommer fram mer bevisning, men det vi vet idag räcker ingenstans. Det endac vi kan göra är att spekulera det är det denna tråd är till för eller hur?

Jag är också helt inne på denna banan! Bra skrivet!
Citera
2013-06-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kanske kan Bigbanana74 bidra med mycket. Han skrev att han chattat med VBs mamma och fått "veta" att hon sexat med MB. Den 4 maj får Bigbanana74 samma problem med en tjej som KJ, och i mitten av maj drabbas Bigbanana74 av stora existentiella problem. Var är du bananen?

Kan man hoppas på att styvfarsan till VB hållit sig enbart till hennes mor?

Kan någon kolla bilregistret? Vem äger en bil med regnummer H*S 910? För säkerhets skull anonymiserar jag den stackars bilen. *=W Det kan verkligen vara ett sidospår, men ändå. Det är Bigbanana som undrar, i en annan tråd.

Körförbud 2011-03-16
Senast godkända besiktning: 2010-03-13
Ford Mondeo
Avregistrerad 2013-05-21

Kommer snart tillbaka. Kan fixa ägaruppgifter senare om ingen annan orkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in