2013-06-20, 09:04
Medlem
Klippt från soft air gun sida;
Vapenväska – Det är förbjudet att visa våra AirSoft vapen på allmän plats! Respektera sporten och köp en väska!

http://malmoairsoft.se/sida/For-nyborjaren-i-Airsoft

Vart är KJs väska? Enligt tråden låg hans soft air gun saker löst i bilen. Stämmer det så är väskan borta. Alla seriösa soft air gun intresserade har väska.
Har polisen förstått detta? Frågat om den?
Citera
2013-06-20, 09:08
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Jag får inte ihop det då han hade span på sig under tidsperioden. Det är där tanken på assistans dyker upp. Han kan ju omöjligen ha kört/burit runt på kroppsdelar med en polis i hasorna. Oavsett klockslag.

Vet vi när han hade span på sig? Från ungefärligt datum?
Tänkte även på en sak ang andra mt som kommit upp i tråden, även att man har alibi för aktuella kvällen så kan man fixat med styckningen vid annat tillfälle, själva dödandet kan gått relativt snabbt!
Citera
2013-06-20, 09:33
Medlem
Det är klart att han med ALLA fastställda diagnoser är LASS:ad,
förlåt att jag inte insett det förut.

min fetning
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Jag får inte ihop det då han hade span på sig under tidsperioden. Det är där tanken på assistans dyker upp. Han kan ju omöjligen ha kört/burit runt på kroppsdelar med en polis i hasorna. Oavsett klockslag.
Citera
2013-06-20, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Klippt från soft air gun sida;
Vapenväska – Det är förbjudet att visa våra AirSoft vapen på allmän plats! Respektera sporten och köp en väska!

http://malmoairsoft.se/sida/For-nyborjaren-i-Airsoft

Vart är KJs väska? Enligt tråden låg hans soft air gun saker löst i bilen. Stämmer det så är väskan borta. Alla seriösa soft air gun intresserade har väska.
Har polisen förstått detta? Frågat om den?
Jag har för mig att såg en bild från KJs bil där låg hans AirSoft vapen i en väska som var öppen och man kunde se inuti. Jag kommer inte ihåg var och när såg jag bilden och om det var innan eller efter att han blev anhållen.
Citera
2013-06-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att såg en bild från KJs bil där låg hans AirSoft vapen i en väska som var öppen och man kunde se inuti. Jag kommer inte ihåg var och när såg jag bilden och om det var innan eller efter att han blev anhållen.
Jag tror att bilden var i samband med transport av bilen till polishuset.
Citera
2013-06-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
VB har smsat MB en hel del. Dock så tror jag inte just den aktuella dagen/ kvällen.

Men såklart inget som jag kan avgöra, är ju en möjlighet. Men jag tror inte det, för jag har då bara fått dennuppfattningen från karatelaget" att VB var förtjust i MB, sökte mkt bekräftelse hos honom och kutade mkt bakom han. Han tyckte mest det var jobbigt speciellt där ett tag då hon var i gång som mest med att smsa o ringa han. Det har han tillochmed sagt till en av de andra instruktörerna för "länge" sen
(Ca 6 månader sen)...

Men "problemet" har alltid vart att VB aldrig vart konkret med hennes avsikter att halv stalka MB, vilket gjorde det ohyggligt jobbigt för MB att "nobba/ dissa" henne,, eftersom MB också förstått att VB var en känslig, speciell och troligen utsatt" tjej (mobbad)..

Menar ingenstans att MB är oskyldig vad gäller att besvara flirten från VB. Det vet jag inget om. Inte heller någon i karatelaget..

Men VB kunde ringa till karatelagets medlemmar o vara upprörd o fråga om varför MB inte svarar i telefon och om MB är arg på henne.
Vilket resp medlemmar ringt till MB för att kolla vad som pågår, vilket MB har svarat att han INTE BEGRIPER hur VB kan tro att han är arg och att han svarar inte i telefon därför att han helt enkelt jobbat och att han säger att han har typ 50 sms och 15 missade samtal från VB på bara någon timme..

Säger som sagt inte att MB är något helgon. Men JAG VET. Från innersta kretsen att VB var mkt angelägen om bekräftelse och uppmärksamhet från MB. Men som sagt mkt svårhanterlig situation då VB inte uttalat sig el visat konkret vad hennes avsikter är, vilket det är svårt att be en
- "alldeles för pratsugen" tjej att dra åt helvete..

Get it ?!

Det här skrev jag om tidigare i tråden och jag säger nu som jag sa då...... Om man vet med sig att man har ett förhållande, är otrogen, så passar det väldigt bra om man genom antydningar etc får andra att tro att man själv är helt oskyldig...... Man är ju i själva verket utsatt för en stalker. Stackars förälskade tjej! Men ack så vanligt.
Citera
2013-06-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, men det konstiga är att VBs mor bekräftat att VB och MB haft en affär.

Källa på det tack!
Citera
2013-06-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
förmodar att T¤bi¤s B¤rg, förmodad släkting till MB/AN, också var på denna tillställning. något du vet?

Nej, vad jag har förstått så var det bara AN och MB. Skälet till restaurantbesöket var att MB inte kunnat närvara vid den ordinarie bröllopsfesten då han då arbetat.
Citera
2013-06-20, 10:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, men jag redovisar ju det motstridiga. Angående emballaget så kan GM tänka i flera steg, men när det kommer till att gömma kroppsdelarna så finns tecken på att den förmågan inte finns. Måste ju tolkas på något vis.

Om man beaktar att det brukar börja med strypning och sedan kraftigt trubbigt våld mot huvudet så kan ju ställa sig frågan, varför två dödande knivhugg? Hade han kniv i handen när bråk uppstod, hotade han henne, eller var det ett planerat överfall?

Om vi byter ut trubbigt våld mot knivstick så bör vi kunna dra en slutsats av varför det var så.

Nio knivhugg är ett överskottsbeteende, mer våld än vad som krävs för att döda, vad tyder det på, ursinne? Varför?

Om GM tagit bort emballaget vid fp1 och fp2 är det också ett överskottsbeteende, det var inte nödvändigt och tyder på att han hade gott om tid på sig, dumpades kroppsdelarna senare än 4-5/5?

Illa dolda kroppsdelar nära väg och i hus tyder på motsatsen, att GM snabbt ville göra sig fri från situationen, hur tolkar vi det mot ovanstående?

Jag var från början rätt övertygad om att hon mördades i lägenheten. Numer har jag svängt och känner mig inte så säker längre. Det känns nästan som en mer trolig hypotes att mordet skedde utomhus och att kroppen aldrig var emballerad. Kanske är det mordplatsen belägen nära huvudfyndplatsen. Problemet som uppstår för mig då är att hela motivbilden och handlingssättet blir än mer inbäddat i dunkel. Det verkar inte handla om en defensiv transportstyckning i så fall, vilket kändes mest rimligt att ha som hypotes från början. Det går dock inte att blunda för att de märkliga omständigheterna runt hur fynden gjordes på flera plan rimmar bättre med ett vansinnesdåd än ett bråk som spårar ur och där mördaren sen försöker sopa igen spåren.
Citera
2013-06-20, 10:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Han är inte sjuk så det blir livstid om han fälls. Stryk varje vecka om han hamnar på riksanstalt ? Välförtjänt i så fall, det har han sparat ihop till flera gånger om.

Du har uppenbarligen inte koll på förändrad praxis vad gäller mord. Har diskuterats tidigare i tråden. Ska ganska mycket till för livstids fängelse nu (sedan införandet av tidsbegränsade straff mellan 10 och 18 år som kom 2009 och sen ett HD-avgörande 2007) och om det inte går att styrka att hon dödats på ett synnerligen grymt och utdraget vis så är detta fall knappast en kandidat för livstid.
Citera
2013-06-20, 10:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Precis, första prioritering är kriminella som i de flesta brott. GM i det här fallet kan mycket väl falla inom ramarna för någon liknande person som Hagamannen, inget som man bortser ifrån i alla fall.

Ett misstag att som första prio tro att det här brottet har utförts av någon i kretsen av lokalt kända kriminella våldsverkare och tidigare misshandelsdömda. Polisen borde inte ha stirrat på fötterna utan lyft blicken och förstått/anat att motivet i det här fallet inte är det klassiskt vanliga, d. v. s. inte bråk om pengar, spel- eller knarkskulder eller svartsjuka med knivinblandning, det här är annat. Vad man omedelbart borde letat efter är en förstagångare i dessa sammanhang, det borde polisen begripit från början. Misstänker att man brände en del krut på fel saker i början.
Citera
2013-06-20, 10:53
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Tror inte heller de är inblandade, den teorin kommer från ett par citat från FB, har blivit en jättegrej, AN satt säkert och var på pickalurven när hon kläckte ur sig dessa inlägg

Om det nu var hon som skrev dem? Vi har diskuterat detta tidigare i tråden. I familjen B**g finns ju ytterligare en nära medlem, som rent teoretiskt skulle kunna ha varit riktigt förbannad/svartsjuk på VB:s stora intresse för MB... Just my two cents...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in