Citat:
Jag vet inte vem du är, om du brukar frekventera i den här tråden. Men tack för att du på ett tydligt sätt visar varför vi som har ett hum om evolutionsteorin faktiskt behöver svara på inläggen här i tråden.Jag ska förklara:
Den som inte själv är så bevandrad i evolutionens mekanismer, som bara tittar in i tråden någon gång, kommer se användare som citerar varandra med förklaringar, förolämpningar och frågor. Som du själv illustrerat kan man få intrycket av att det mest kastas skit och mobbas. Personen som inte själv har koll på evolutionen skulle vid en första anblick inte kunna avgöra vem som har rätt i sak.
MEN om kreationisterna skulle skriva sin "fakta" och stå oemotsagda, då skulle det framstå som att de har rätt. Den som inte själv har koll kan omöjligt förväntas dechiffrera vad som är sant och vad som inte är det. Att du över huvud taget nämner att förespråkare för evolutionen "hamnar i underläge" visar med all önskvärd tydlighet hur svårt det kan vara för utomstående att få klarhet i vad som är sanning och vad som är osanning.
Därför är det nödvändigt att vi som har lite vetenskaplig bakgrund faktiskt svarar på dessa inlägg, påpekar felaktigheter och besvarar frågor. Samtidigt kan vi påpeka om vår meningsmotståndare undvikit att besvarat en fråga, som så ofta är fallet. På detta sätt kommer utomstående, ju mer de läser i tråden, inse vilka det är som svarar på frågor och vilka det är som ställer nya utan att själva besvara några frågor. Vilken sida som har argument och fakta, och vilken som bara har misstolkningar och osanningar.
Citat:
Jag har aldrig sett jularbo tidigare, så jag har inte riktigt kunnat avgöra nivån. Trodde som sagt att det var någon utomstående som kollade in i tråden för första gången och såg förolämpningar istället för argument. Men du har nog rätt.Stebe2 är absolut ignorant och har skygglappar på, men på något sätt håller jag Stebe marginellt högre än övriga, eftersom han i alla fall verkar hålla en något högre nivå på sina frågor och påståenden. Men visst, jag har tröttnat på att besvara Stebe2
Var det inte hen som babbla på om björnar? Stebe ligger också på min lista då han konstant ignorerar/undviker svar.
?