2013-06-19, 00:06
Medlem
baylifes avatar
Är det någon som tar korsspindeln seriöst längre? Har man någonsin gjort det kan man fråga sig.
Citera
2013-06-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Är det någon som tar korsspindeln seriöst längre? Har man någonsin gjort det kan man fråga sig.
Du får väl kolla innan du skriver. Jag kan börja hjälpa dig med falkar som är mer slälkt med sångfåglar än med rovfåglar.
Citera
2013-06-19, 07:18
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Du får väl kolla innan du skriver. Jag kan börja hjälpa dig med falkar som är mer slälkt med sångfåglar än med rovfåglar.
Går du igång på när folk ber dig om källa? Eftersom du aldrig bifogar någon menar jag...
Citera
2013-06-19, 07:36
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Rosebud "? tror jag det var" har t.ex. rättat dig vad gäller flygande hundar och marsvin och ändå fortsätter du ta upp det. Som sagt. Ingen tar dig seriöst längre. Just nu är du bara en speldosa.
Senast redigerad av baylife 2013-06-19 kl. 07:41.
Citera
2013-06-19, 08:00
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Går du igång på när folk ber dig om källa? Eftersom du aldrig bifogar någon menar jag...
http://www.sciencemag.org/content/320/5884/1763 och http://www.nature.com/ncomms/journal/v2/n8/full/ncomms1448.html
Citera
2013-06-19, 08:29
Medlem
Citat:
Det menar experter numera att det är fel. Om du jämför DNAt mellan många andra djur och växter så blir det ett stort kaos. Kolla vilka falkar flygandehundar skäggdopping marsvin vilka dom är närmast släkt med.

Jag förstår inte vad det här med kaos kommer ifrån?? Är det så att man har så lite förståelse och inte förstod vad populärvetenskapen presenterade som "kaos i djurriket"?

Där berättar man helt enkelt att släktträdet som man får via DNA inte alltid stämde överens med det släktträd som tidigare skapats av endast morfologi (alltså olika djurs utseende). Kom ihåg att när man tittar på ett släktträd via DNA finns inget kaos, bara att det fanns en skillnad mot det gamla visuella "trädet".

http://illvet.se/natur/djur/kaos-i-djurriket
Citera
2013-06-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davve321
Jag förstår inte vad det här med kaos kommer ifrån?? Är det så att man har så lite förståelse och inte förstod vad populärvetenskapen presenterade som "kaos i djurriket"?

Där berättar man helt enkelt att släktträdet som man får via DNA inte alltid stämde överens med det släktträd som tidigare skapats av endast morfologi (alltså olika djurs utseende). Kom ihåg att när man tittar på ett släktträd via DNA finns inget kaos, bara att det fanns en skillnad mot det gamla visuella "trädet".

http://illvet.se/natur/djur/kaos-i-djurriket
Men det är väl ganska många djur och växter som inte stämmer in i släktträden om man jämför med DNA. Som ormar där ca 30% föder levande ungar, Fiskar har gälar att andas med, delfiner lungor med tillhörande näsborr.
Fiskar har oftast fjäll, likt ödlor,
Delfiner och valar föder levande ungar som dom ammar.
Citera
2013-06-19, 11:04
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Nej det har man aldrig gjort, liksom man aldrig tagit Islampeace, menpalla eller 526 seriöst. Det går kanske bra en vända med frågor och svar, men så fort de börjar ignorera svar och motfrågor tappar de all trovärdighet. För det första så sakens skull känner man ju ibland ändå, men själv har jag tröttnat på alla försök att kommunicera med någon som håller för öronen.
Senast redigerad av roboman 2013-06-19 kl. 11:36.
Citera
2013-06-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nej det har man aldrig gjort, liksom man aldrig tagit Islampeace, menpalla eller 526 seriöst. Det går kanske bra en vända med frågor och svar, men så fort de börjar ignorera svar och motfrågor tappar de all trovärdighet. För sakens skull känner man ju ibland ändå, men själv har jag tröttnat på alla försök att kommunicera med någon som ålder för öronen.
Ni är bra fula när ni kommer i underläge så börjar ni mobba och snacka skit.
Citera
2013-06-19, 11:31
Medlem
Myggan.ses avatar
Citat:
Men det är väl ganska många djur och växter som inte stämmer in i släktträden om man jämför med DNA. Som ormar där ca 30% föder levande ungar, Fiskar har gälar att andas med, delfiner lungor med tillhörande näsborr.
Fiskar har oftast fjäll, likt ödlor,
Delfiner och valar föder levande ungar som dom ammar.

Att fiskar och valar är olika djur kan väl inte vara en nyhet ens för en kreationist? På vilket sätt skulle det vara "kaos" i fylogenin för det?

Att du har ett problem med detta beror väl på att kreationister inte vill anamma ett accepterat artbegrepp utan använder sig av "typer" t ex "fiskdjur".
Citera
2013-06-19, 11:52
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nej det har man aldrig gjort, liksom man aldrig tagit Islampeace, menpalla eller 526 seriöst. Det går kanske bra en vända med frågor och svar, men så fort de börjar ignorera svar och motfrågor tappar de all trovärdighet. För det första så sakens skull känner man ju ibland ändå, men själv har jag tröttnat på alla försök att kommunicera med någon som håller för öronen.
Du kan lägga till jularbo till listan Var det inte hen som babbla på om björnar? Stebe ligger också på min lista då han konstant ignorerar/undviker svar.

Hittade jularbo's inlägg gällande björnarna "Märkligt när björnarna går i dvala över vintern, så föder dom ungar, och ungarna börjar dia. Man tycker att överlevnaden skulle minska för björnmamman då. Några fler djur som går i dvala är grävling igelkott fladdermus, deras temp går ner till bara lite över 0 grader, kan man kalla det för konvergent evolution? "

Är hen inte söt ?
Senast redigerad av baylife 2013-06-19 kl. 11:58.
Citera
2013-06-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan.se
Att fiskar och valar är olika djur kan väl inte vara en nyhet ens för en kreationist? På vilket sätt skulle det vara "kaos" i fylogenin för det?

Att du har ett problem med detta beror väl på att kreationister inte vill anamma ett accepterat artbegrepp utan använder sig av "typer" t ex "fiskdjur".
Kanske det är enklare att förstå problemen om vi tar ormarna, att många ormar föder levande ungar, dom är ju väldigt lika andra ormar till utseendet, men för övrigt skiljer dom sig väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in