2013-06-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan få det begripligt nu.

KJ reagerar på VB Facebookinlägg, han förstår att VB ska träffa en annan kille. Han blir ursinnig, tar med sig en kniv, hämtar upp VB på Ugglegatan. VB säger vart hon ska, KJ blir förbannad, de sitter i bilen och diskuterar några timmar, han bedyrar sin kärlek, slutar med att han tränger sig på henne, fortsatta diskussioner. Någonstans i det här sänder VB ett sms till en manlig vän och beklagar sig över situationen, hon är irriterad. KJ ger sig, erbjuder sig att skjutsa VB någonstans, men med baktanken att mörda henne. Av någon anledning går färden mot Sävast, kanske här VB sänder sitt sms. KJ knivhugger VB som försöker lämna KJ till fots. Hon kastas in i bagageutrymmet. KJ kör hem till sin lägenhet för att sansa sig och tänka ut hur han ska komma ur situationen. Bestämmer sig kanske för att gömma kroppen tillfälligt, sommarstugan, kanske ställer bilen i föräldrarnas garage. Något eller några dygn efter den 4/5 får han ett tillfälle att göra sig av med kroppen, Gammelängsberget.

Jag tror helt enkelt att KJ nyttjade det VB skrev på Facebook i sin egen historia. Något åt det hållet iaf, vad säger ni?
Absolut mest tänkbara scenariet...
Citera
2013-06-20, 00:48
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Man kan få det begripligt nu.

KJ reagerar på VB Facebookinlägg, han förstår att VB ska träffa en annan kille. Han blir ursinnig, tar med sig en kniv, hämtar upp VB på Ugglegatan. VB säger vart hon ska, KJ blir förbannad, de sitter i bilen och diskuterar några timmar, han bedyrar sin kärlek, slutar med att han tränger sig på henne, fortsatta diskussioner. Någonstans i det här sänder VB ett sms till en manlig vän och beklagar sig över situationen, hon är irriterad. KJ ger sig, erbjuder sig att skjutsa VB någonstans, men med baktanken att mörda henne. Av någon anledning går färden mot Sävast, kanske här VB sänder sitt sms. KJ knivhugger VB som försöker lämna KJ till fots. Hon kastas in i bagageutrymmet. KJ kör hem till sin lägenhet för att sansa sig och tänka ut hur han ska komma ur situationen. Bestämmer sig kanske för att gömma kroppen tillfälligt, sommarstugan, kanske ställer bilen i föräldrarnas garage. Något eller några dygn efter den 4/5 får han ett tillfälle att göra sig av med kroppen, Gammelängsberget.

Jag tror helt enkelt att KJ nyttjade det VB skrev på Facebook i sin egen historia. Något åt det hållet iaf, vad säger ni?

Jag hade inte facebook så såg inte VB sida. Så jag undrar vilken annan kille skulle hon träffa som du säger? Och vad skrev hon?
Citera
2013-06-20, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
bara en teori varför delarna inte var inpackade när de hittades, om de var inpackade i nåt som kunde kännas igen så var det inte så konstigt att de hittades a naturel. Jag kan tycka det verkar lite hm.. oaptitligt att bära kroppsdelar som varit döda ett tag bart, bara så där...

Men hur hade han tid med det här. Avståndet till hemmet, samt avstånd till väg tyder på tidsbrist, bör finnas bättre avlägsnare platser att dumpa kroppen/delarna på. Varför tidsbrist? Nattetid bör det inte ha varit så bråttom, ingen trafik, inga motionärer. Vem väntade på honom om han bor själv? Och om dumpningen skedde dygn efter mordet så visste GM att polisen sökte och var, så varför inte köra några mil bort och dumpa? Om det är KJ så bör han känna till fler platser än den här.
Citera
2013-06-20, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vad tror Ni Kj får för straff? Rättspsyk eller vanlig riksanstalt. Om han hamnar i fängelse blir det nog Härnösand Max Anstalt för Norrland.
Han får det nog svårt där de flesta där är brottslingar och kriminella. Pojken KJ måste i så fall lära sig det livet snabbt, lite skillnad mot att spela paintball. Kan hans föräldrar bo kvar utanför Boden tror ni?

Till sist vad hamnar slutnotan på Kj 15- 18 miljioner?

Jag tror att han hamnar på Rättspsyk i Sundsvall allt annat är otroligt det är ju inte Anna Lind som han har mördat (där hamnade ju en sjuk i fängelse) bara för att hon var den hon var.

Har mkt svårt att se Kj på riksanstalt. Där sitter ju riktiga kriminella Han skulle få stryk där varje vecka !

Undrar hur mkt får Bos föräldrar i skadestånd 175 000kr - 225 000 tusen?

För mig är fallet avslutat alla mastiga detaljer är bara tråkiga, snacka om att Bo träffade fel dåre vid fel tillfälle !
Till sist kan mamma och pappa till KJ bo kvar i Boden?

I min värld är han sjuk så sätt KJ på rättspsyk där kan han sitta i 15- 25 år och ingen letar efter honom där. På rättspsyk handlar allt om förvaltningsdomstolen och dom i sin tur lyssnar på överläkaren på avdelningen.

Ingen svarar på om kjs föräldrar kan bo kvar utanför Boden ?

Jag kände släkt till Hagamannen i Umeå, hans bror hade videobutik typ, dom drog hela släkten från stan när Niklas blev dömd och det bor väl säkert 80000 mer pers i Umeå än i Boden?
Citera
2013-06-20, 00:54
Medlem
Herr MB var i Luleå på "bröllops" / förlovningsmiddag el liknande, med familj, släkt o vänner.

Kroppen var inte inlindad / packad. Hur fan vet dom det ? Bara för att den inte var det när den hittades så betyder väl det inte att den aldrigt har vart det ?

Eller kan man avgöra en sån sak ?

För det känns lite som om något som sagts i media ang ej "inplastad" / packad/ insvept,
har fått precis alla att tro att kroppen då heller ALDRIG vart in insvept vilket inte behöver vara fallet.

(?)

Kan vi reda ut detta ordentligt ?
Citera
2013-06-20, 00:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag hade inte facebook så såg inte VB sida. Så jag undrar vilken annan kille skulle hon träffa som du säger? Och vad skrev hon?

Det är en teori, att hon skulle träffa en annan kille. Det absolut sista inlägget hon gjorde kan vara det som gjorde att KJ förstod. VB skulle dejta någon som vänsterprasslar. Det här kan förklara AN hatiska inlägg om det var MB som VB skulle träffa, eller någon annan, för AN vet kanske vad VB håller på med, kanske av egen erfarenhet.
Citera
2013-06-20, 00:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Herr MB var i Luleå på "bröllops" / förlovningsmiddag el liknande, med familj, släkt o vänner.

Kroppen var inte inlindad / packad. Hur fan vet dom det ? Bara för att den inte var det när den hittades så betyder väl det inte att den aldrigt har vart det ?

För det känns lite som om något som sagts i media ang ej "inplastad" / packad/ insvept,
har fått precis alla att tro att kroppen då heller ALDRIG vart in insvept vilket inte behöver vara fallet.

(?)

Fyndet i huset var inte emballerat iaf, MPS såg direkt vad det var, så det kan vi nog vara säkra på. Nej, ingenting tyder på att delarna aldrig varit emballerade mer än att de i så fall borde ha hittats i sitt emballage, tydligen vanligast.
Citera
2013-06-20, 00:58
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

(?)

När började middagen?
Citera
2013-06-20, 01:01
Medlem
Citat:
Men hur hade han tid med det här. Avståndet till hemmet, samt avstånd till väg tyder på tidsbrist, bör finnas bättre avlägsnare platser att dumpa kroppen/delarna på. Varför tidsbrist? Nattetid bör det inte ha varit så bråttom, ingen trafik, inga motionärer. Vem väntade på honom om han bor själv? Och om dumpningen skedde dygn efter mordet så visste GM att polisen sökte och var, så varför inte köra några mil bort och dumpa? Om det är KJ så bör han känna till fler platser än den här.
Han ville att delarna skulle hittas, ville visa upp sitt mästerverk...
Äh.. Hur sjukt låter inte det?
När man ser honom på bild tycker jag han ser ut som en helt vanlig hygglig, snäll, lite blyg kille, det stämmer inte med det "monster" jag ser framför mig, men det stämmer ändå. Vad ligger bakom ett sånt här brutalt dåd?
Citera
2013-06-20, 01:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är en teori, att hon skulle träffa en annan kille. Det absolut sista inlägget hon gjorde kan vara det som gjorde att KJ förstod. VB skulle dejta någon som vänsterprasslar. Det här kan förklara AN hatiska inlägg om det var MB som VB skulle träffa, eller någon annan, för AN vet kanske vad VB håller på med, kanske av egen erfarenhet.

Så hela din teori består av en kille som inte någon alls listat ut vem det kan vara.
Som hon aldrig nämnt på facebook. En kille som hon hållit helt i smyg för vänner och alla.
Då kan ju lika gärna jag dra fram min alternativa UFO teori. Det innehåller lika mycket fakta som din teori
Citera
2013-06-20, 01:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Han ville att delarna skulle hittas, ville visa upp sitt mästerverk...
Äh.. Hur sjukt låter inte det?
När man ser honom på bild tycker jag han ser ut som en helt vanlig hygglig, snäll, lite blyg kille, det stämmer inte med det "monster" jag ser framför mig, men det stämmer ändå. Vad ligger bakom ett sånt här brutalt dåd?

Sjuka tankar.
Citera
2013-06-20, 01:12
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:

(?)

Citat:
Fyndet i huset var inte emballerat iaf, MPS såg direkt vad det var, så det kan vi nog vara säkra på. Nej, ingenting tyder på att delarna aldrig varit emballerade mer än att de i så fall borde ha hittats i sitt emballage, tydligen vanligast.

Tror jag har skrivit detta tidigare: Gärningsmannen kanske har sett på Veckans Brott, hur en kropp lättast förstörs om den i naturen ligger utan emballage? För även om benen sen hittades i ödehuset, vilket skulle kunna tolkas som att gärningsmannen vill att delarna skulle hittas, så kanske syftet med placeringen dit var att elda upp delarna. Och av någon anledning lyckades inte personen flytta allt, kanske blev han avbruten, kanske insåg han att det var för svårt att baxa upp torso/huvud för rampen.

Så, ja Akrobaten, man kan inte utesluta att kroppsdelarna har varit emballerade och att emballaget har tagits bort, av någon anledning. Tanken om Veckans Brott är kanske för långsökt, men gärningsmannen tog kanske emballaget för att det kunde finnas spår av GM på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in