2013-06-19, 20:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
JF ? Menar ni då J*a*i*m F? På vilket sätt skulle han vara inblandad?
Skulle han vara en buse? MK skulle den höginkomsttagaren vara inblandad också?
Dom 2 kan ni gått och väl stryka.

Varför skulle personer med hög inkomst strykas menar du ?
Citera
2013-06-19, 20:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan ju vara så att KJ hämtade henne med bil och åkte direkt hem till honom. Han säger att hon lämnade hans lägenhet runt kl.21. Hon har varit hos honom, men har inte blivit mördad eller styckad där. Hon bör då ha mött GM relativt snabbt efter att hon lämnat KJ's hem.

Finns någon annan bekräftad uppgift att VB verkligen varit i KJ:s bostad e.m./kvällen 4 maj än KJ:s egen utsaga ?
Citera
2013-06-19, 20:09
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska bli intressant att läsa FUP:en sedan, och se vilka kroppsdelar som saknades, jag tror att det handlar om mer än händerna. Jag tror att huvudet satt kvar på torson, men varför inte ben och händer? Handlar inte om någon defensiv styckning, ren och skär sexualsadism. Frågan är bara vilka fler än KJ som är inblandade tycker jag.

Svårt att veta om dessa PM är pålitliga. Enligt de jag fick så saknades även armarna. Nacken var bruten och huvudet hängde åt fel håll, men satt kvar. Ett område i ödehuset var städat. Minns inte om det var något mer. Svårt veta om folk trollar.
Citera
2013-06-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
I ett fågelkvitter jag hörde uppfattade jag att det skulle vara både händerna och armarna som saknades. Har ingen aning om hur trovärdig uppgiften är.

Om det nu skulle vara att "både" händer och armar saknas, det innebär att ingen vet om händer är separerade från armarna, eller hur.
Citera
2013-06-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Händerna saknas enligt polisen, saknades sist media frågade iaf. Det utesluter inte att fler kroppsdelar saknas, och då syftar jag på organ, det vet vi ingenting om. Om vissa organ saknas handlar det definitivt inte om en defensiv transportstyckning.

Om vi säger så här, relaterat till vad expertisen säger, huvudet brukar avlägsnas först för att avpersonifiera kroppen. Dvs, GM har en känslomässig relation till offret. Om huvudet satt kvar på torson kan det betyda att någon som inte har denna relation är den som har styckat kroppen. Åtminstone borde huvudet avskiljts från torson om syftet var att underlätta transport, det är tungt, och åtgärden minskar vikt och volym på den största delen av kroppen, torson.

Kroppsdelarna är uppenbarligen spridda över ytan, men varför huvud tillsammans med torso? Huvudet kunde dumpats för sig själv för att underlätta hanteringen av övriga kroppsdelar. Nej, någon mer inblandad som inte hade problem med att se en död VB i ögonen finns det därute, ganska övertygad.

Och varför låg inte kroppsdelarna inslagna i ett emballage, det hade underlättat transport, GM hade sluppit se eländet, mindre spår i form av slafs osv.

Kanske GM/styckaren tog emballaget med sig för att inte lämna spår efter sig i form av fingeravtryck? I så fall, hur ofta hittas styckade kroppar utan emballage? Är det så det brukar se ut?

Jag har kikat på några fall med styckning med anledning av just det du skriver "emballage" och verkar så vitt jag kan hitta inget fall där det inte funnits emballage på fyndplatser.

Har det inte funnits/hittats emballage på FP1/FP2 så verkar det ovanligt i normalfallet..
Om man nu får använda ordet "normalfallet" då man gör jämförelser i sådana hår dåd.
Citera
2013-06-19, 20:17
Moderator
OYs avatar
[quote=Bajen2013|43973779]
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Men nu är det ju på det lilla viset att det är poliser som ska lösa brott - och inte allmänheten. Rent generellt betackar sig nog polisen för

Var står det på ett litet vis att polisen ska lösa brott och allmänheten inte? Finns inget som hindrar eller förbjuder att allmänheten löser brott så länge allmänheten gör det inom samhällets ramverk, ingen kan väl vara gladare än polis och åklagare om allmänheten serverar lösningar på silverfat. Tror inte alls att polisen betackar sig för all hjälp som kan uppbringas. Dock tror jag att polisen gärna samlar på sig mer än de delar ut av rent taktiska skäl, och att det är polis och åklagare som bestämmer vad som är relevant för en lagföring.
Citera
2013-06-19, 20:19
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warden1968
Den är redan klar..

Vet du något mer som du kan berätta?
Citera
2013-06-19, 20:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Mitt fetade hur tänker du där? Bara för att han drar in mycket deg i månaden kan han inte mörda någon då eller? Bara fattiga som mördar folk ,eller?

Ja, det verkar vara feltänk så det räcker. Hög utbildning kan och motsvaras ofta av hög intelligens och det är i den kretsen de mest utstuderat grymma och bestialiska handlingarna av extremt våldssex begås. CdC-fallet med en rättsläkare i huvudrollen är ett exempel på detta.
Citera
2013-06-19, 20:27
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Svårt att veta om dessa PM är pålitliga. Enligt de jag fick så saknades även armarna. Nacken var bruten och huvudet hängde åt fel håll, men satt kvar. Ett område i ödehuset var städat. Minns inte om det var något mer. Svårt veta om folk trollar.

alltså fy fan.. vad har den stackars tjejen varit med om?

Nu har det varit tyst ett tag från polis, åklagare osv.. vad väntar man på nu?
Citera
2013-06-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Vet du något mer som du kan berätta?

Vet inte vad resultatet är än. Men har bra koll på mycket annat som har med KJ att göra.
Citera
2013-06-19, 20:33
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Nu har det varit tyst ett tag från polis, åklagare osv.. vad väntar man på nu?

Såg i en artikel igår att dom väntar på analysresultat från SKL. Fler förhör ska också hållas.

NSD:
Citat:
"Polis och åklagare fortsätter alltjämt att inhämta och bearbeta tips. Det finns även fortfarande analyssvar från skl som inte är klara. Det hålls också fortsatta förhör med den misstänkte."
Citera
2013-06-19, 20:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ja det är långsökt att blodet skulle vara planterat. Tycker att mycket i allt detta är långsökt. Tänk vad vi alla i tråden trodde från början när hon försvann - gått vilse, självmord och allt annat. Ingen av oss kunde väl föreställa oss ett styckmord, ovanligt makabert dessutom.
Sen tycker jag inte att man ska underskatta AN´s hat. Men samtidigt inte heller KJ´s psykiska sjukdom.

KJ psykiskt sjuk ?? Vilken psykisk sjukdom är du beredd att hänga om halsen på Kibba ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in