Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Händerna saknas enligt polisen, saknades sist media frågade iaf. Det utesluter inte att fler kroppsdelar saknas, och då syftar jag på organ, det vet vi ingenting om. Om vissa organ saknas handlar det definitivt inte om en defensiv transportstyckning.
Om vi säger så här, relaterat till vad expertisen säger, huvudet brukar avlägsnas först för att avpersonifiera kroppen. Dvs, GM har en känslomässig relation till offret. Om huvudet satt kvar på torson kan det betyda att någon som inte har denna relation är den som har styckat kroppen. Åtminstone borde huvudet avskiljts från torson om syftet var att underlätta transport, det är tungt, och åtgärden minskar vikt och volym på den största delen av kroppen, torson.
Kroppsdelarna är uppenbarligen spridda över ytan, men varför huvud tillsammans med torso? Huvudet kunde dumpats för sig själv för att underlätta hanteringen av övriga kroppsdelar. Nej, någon mer inblandad som inte hade problem med att se en död VB i ögonen finns det därute, ganska övertygad.
Och varför låg inte kroppsdelarna inslagna i ett emballage, det hade underlättat transport, GM hade sluppit se eländet, mindre spår i form av slafs osv.
Kanske GM/styckaren tog emballaget med sig för att inte lämna spår efter sig i form av fingeravtryck? I så fall, hur ofta hittas styckade kroppar utan emballage? Är det så det brukar se ut?
Jag har kikat på några fall med styckning med anledning av just det du skriver "emballage" och verkar så vitt jag kan hitta inget fall där det inte funnits emballage på fyndplatser.
Har det inte funnits/hittats emballage på FP1/FP2 så verkar det ovanligt i normalfallet..
Om man nu får använda ordet "normalfallet" då man gör jämförelser i sådana hår dåd.