2013-06-19, 19:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Varför skrev hon att hon skulle till en kompis och "plugga ^^ "?
Om hon anmält KJ för stalking borde hon väl inte umgås med honom? Blir lite kontraproduktivt kanske?
Tror det rör någon annan faktiskt... polisen borde ju veta iaf.

Alla anmälningar har väl inte gjorts i närtid, eller? De kan ha utvecklat en förbättrad relation den sista tiden, dessutom har vi ju indikationer på att de var knullkompisar.
Citera
2013-06-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Hade KJ haft flera flickvänner eller var VB hans första och enda? Någon som vet?

En P*tra J*nsson (e, a) har väl nämnts tidigare eller var det bara en nätromans?
Citera
2013-06-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Mjo, men var väl mer än ett år sedan anmälningarna ? Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess

Fast fanns det inte fräschare uppgifter om en hemlig beundrare som hon inte var intresserad av?
Citera
2013-06-19, 19:34
Moderator
OYs avatar
Ska bli intressant att läsa FUP:en sedan, och se vilka kroppsdelar som saknades, jag tror att det handlar om mer än händerna. Jag tror att huvudet satt kvar på torson, men varför inte ben och händer? Handlar inte om någon defensiv styckning, ren och skär sexualsadism. Frågan är bara vilka fler än KJ som är inblandade tycker jag.
Citera
2013-06-19, 19:35
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du är inte här för att hjälpa polisen! Tror du det har du alldeles för höga tankar om dig själv. F ö hoppas jag att du blev glad åt mitt svar på din tidigare fråga angående rättsläkarnas arbete. Du kanske t o m lärde dig nåt

Undrar vem som har för höga tankar om sig själv...

I brist på vettiga uppslag googlade jag runt lite och hittade en filmsekvens där KJ filmar bl a denne person:

http://pinterest.com/whiteace/pins/
https://plus.google.com/photos/109345400535404133153/albums?banner=pwa&sort=7

(Personen i fråga verkar vara en kraftigt religiös airsoftfantast)

https://www.facebook.com/photo.php?v=444075102293778&set=vb.100000738777568 &type=3&theater
Citera
2013-06-19, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fast fanns det inte fräschare uppgifter om en hemlig beundrare som hon inte var intresserad av?

Den hemlige beundraren kan ju vara KJ. VB mor gillade kanske inte KJ, därför var VB hemlighetsfull.
Citera
2013-06-19, 19:36
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:

Var beundraren hemlig eller efterhängsen...kommer inte ihåg formuleringen hon gett.
Citera
2013-06-19, 19:36
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska bli intressant att läsa FUP:en sedan, och se vilka kroppsdelar som saknades, jag tror att det handlar om mer än händerna. Jag tror att huvudet satt kvar på torson, men varför inte ben och händer? Handlar inte om någon defensiv styckning, ren och skär sexualsadism. Frågan är bara vilka fler än KJ som är inblandade tycker jag.

I ett fågelkvitter jag hörde uppfattade jag att det skulle vara både händerna och armarna som saknades. Har ingen aning om hur trovärdig uppgiften är.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-19 kl. 19:45.
Citera
2013-06-19, 19:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om man bortser helt från blodet i bilen, vad kan de andra "bevisen" vara? Polisen har förstås noggrant gått igenom KJ´s dator- och telefontrafik. Troligtvis även hans vänners och släktingars. (Samt VB´s givetvis). Kan de ha hittat något där? Kan det vara sånt åklagaren syftar på när hon säger att de har annat på KJ än blodet? Eller kan det vara vittnesmål om KJ´s förehavanden eller person?

Om de misstänker medgärningsmän borde väl polisen via telefoner eller dator hittat specifikt vem/vilka?

Kan någon förklara varför åklagaren anser att det är så extremt viktigt att inget kommer ut via media? Det borde ju innebära att de inte har en susning om vilka ev medgärningsmän man letar... Men att man är övertygad om att de finns sådana. Det går inte ihop riktigt. ?

Nej, det är oförklarligt och motverkar det syfte man har. Denna njugghet med information gagnar varken åklagare eller utredare.
Citera
2013-06-19, 19:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mordet på VB var inte en motivlös handling i affekt. Om KJ tillsammans med någ(on)(ra) mGM ligger bakom detta, och tippningsvis med KJ som centralfigur, är sannolikheten att den har koppling till hans intresse för leksaksvapen och låtsaskrig samt till personer som delar hans intresse av att döda i verkligheten mycket stor, resterande teorier ligger i kategorin "övrigt" som har viss sannolikhetsgrad. Vatchareeyas blod i KJ:s bil, på hans kläder samt att KJ uppges ha lånat en spade 18 maj(?) som inte återlämnats har kompassnålen tydligt i KJ:s riktning, det pekar på KJ-inblandning i något avseende i detta, helt klart.

Jaha jaha! Men då får du ändra ditt påstående om blodbesudlade kläder. Det finns inga fakta om att polisen hittat detta, men du kanske vet lite (läs mycket) mer än oss andra. Förvirra inte in trådsanningar.

Människor med vapenintresse och de som leker låtsaskrig är alltså mer benägna att mörda än andra, är det det du vill framföra? Källa på det, tack!

Och tänk! Åklagaren sa till media att KJ ännu inte kunnat beläggas med någon lögn, dock justeringar, som hon själv förklarade med hur frågorna ställts.
Citera
2013-06-19, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
En ett fågelkvitter jag hörde uppfattade jag att det skulle vara både händerna och armarna som saknades. Har ingen aning om hur trovärdig uppgiften är.

Händerna saknas enligt polisen, saknades sist media frågade iaf. Det utesluter inte att fler kroppsdelar saknas, och då syftar jag på organ, det vet vi ingenting om. Om vissa organ saknas handlar det definitivt inte om en defensiv transportstyckning.

Om vi säger så här, relaterat till vad expertisen säger, huvudet brukar avlägsnas först för att avpersonifiera kroppen. Dvs, GM har en känslomässig relation till offret. Om huvudet satt kvar på torson kan det betyda att någon som inte har denna relation är den som har styckat kroppen. Åtminstone borde huvudet avskiljts från torson om syftet var att underlätta transport, det är tungt, och åtgärden minskar vikt och volym på den största delen av kroppen, torson.

Kroppsdelarna är uppenbarligen spridda över ytan, men varför huvud tillsammans med torso? Huvudet kunde dumpats för sig själv för att underlätta hanteringen av övriga kroppsdelar. Nej, någon mer inblandad som inte hade problem med att se en död VB i ögonen finns det därute, ganska övertygad.

Och varför låg inte kroppsdelarna inslagna i ett emballage, det hade underlättat transport, GM hade sluppit se eländet, mindre spår i form av slafs osv.

Kanske GM/styckaren tog emballaget med sig för att inte lämna spår efter sig i form av fingeravtryck? I så fall, hur ofta hittas styckade kroppar utan emballage? Är det så det brukar se ut?
Citera
2013-06-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vore intressant att få veta lite kring KJ ekonomi, den lär väl inte varit på topp med tanke på att han tidigare haft en god man som hjälpte honom med pengarna. Ett dyrt intresse kräver pengar. Har det med mordet att göra? Det vet vi inte, men kanske har han lockat henne till sig för någon annans räkning, det scenariot öppnar för fler inblandade, vilket jag tror att det är. Kanske har KJ spelskulder, spelas mycket i thaikretsar, KJ kan ha halkat in i verksamheten när han var tillsammans med VB.

Hon har utnyttjats sexuellt och därefter mördats tror jag. Finns ingen anledning att stycka en kropp om inte mordet skedde i en lägenhet, vilket jag i nuläget inte tror på. Skriket i lägenheten kan lika gärna handla om en snyting med efterföljande näsblod än två knivhugg. Tror att hon tvingades med till en lokal där minst två personer idkade sexualsadism, KJ har enbart använts som ett verktyg. Nu är han livrädd, han vet men kan inte säga något.

Om det var så att hon utnyttjats sexuellt skulle det troligen finnas många fler tekniska bevis.
Varför tror du att hon mördats i en lägenhet? Det kan lika gärna vara en plats som kan förknippas med någon speciell gm, exempelvis 50 meter ifrån kolonistugan som tillhörde familjen KJ.
Eller i närheten av ngn plats som binder någon till brottet.

Om nu alla rykten om utdragna tänder, avrakat hår, osv osv, stämmer, så verkar det som om gm inte ville att polisen skulle veta vem det var som blivit styckad. Men gm är inte så klippsk i sådana fall.
Två saker tyder alltså på att gm och vb känner varandra. Flyttstyckningen och skändningen (om det nu stämmer).

9 hugg med kniv tyder på hat. I själva gärningen kan gm ha blivit så jäkla förbannad på sig själv så det gick ut över VBs kropp...

Styckningen tyder på att man velat flytta kropoen men helt enkelt inte kunnat göra det med en hel kropp.

OM det nu är KJ som gjort detta, så är frågan; finns ngn mer inblandad? Om det är fallet så är banden väldigt starka.. Inte några snorungar som leker krig i skogen, glöm det.
Personen som är inblandad är antingen familj, eller en som manipulerat KJ en längre tid, och har säkert ngt påtryckningsmedel.

Ja ja spekulationer, sinom tid lär vi ju få veta om VB kanske mötte sin baneman EFTER hon varit hos KJ eller om det rent av var KJ.

Med de bevis som presenterats tror jag på en annan gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in