2013-06-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast har inte KJ's advokat eller om det var media som nämnde att KJ's version stämmer väl överens med händelseförloppet i hans egna utsagor? Han har inte heller betett sig som en GM och han nekar fortfarande och står på sig om att hans berättelse är korrekt. Han har alltså inte ändrat sin egna historia vilket jag anser är viktigt att komma ihåg.

Det håller jag med om, han har säkert en klar historia på allt han kan verifiera någorlunda tidsmässigt fram till 21 och möjligtvis även "liret" hos lillebror kan stämma. Men sen tar alibit slut och då blir det problem, ett stort problem är aningen besvärande, VB's blod i hans bil, kanske numera på två olika ställen. Där fastnar han i nätet och kommer aldrig ur detta som oskyldig. Sen finns det säkerligen en bra indiciekedja som talar mot honom och han får svårt att förklara. Sen kommer det att tillkomma fler tekniska bevis som kommer att fälla honom, han har gjort misstag säkert både här och där som bara GM kan ha gjort.
Citera
2013-06-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kanske det att han haft ett par dar att planera och plantera sin tillförlitliga historia, så att den blivit en sanning han tror på själv.

Det räcker inte med att han tror på den själv. Historien måste överensstämma med vittnesuppgifter, mobilmaster, sms, etc. Jag får i alla fall känslan av att ÅK-sidan inte kan hitta detaljer i hans historia som talar emot verkligheten. Det är inte lätt att ljuga i förhör, den förhörde vet inte alltid exakt vilka tekniska bevis FUL sitter på. Detta får han reda på under förhören.
Citera
2013-06-19, 15:52
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
han var väl en buse, men det är juh långt tillbaka. Vet många som vart liknande men städat upp sig, blivit föräldrar, klippt sig och skaffat ett jobb, osv.
och jag tror i dett afall att MKs bakgrund är totalt orelevant, samma med att han ska vara skyldig tror jag inte heller på. man ska inte döma fölk för taskig bakgrund om dom städat upp sig.
sen då också om han inte ens känner KJ så är juh chansen att han är relevant i detta fall ännu mindre

Ja man ska inte döma på gamla meriter absolut. Men denna Buse tycks ju blivit en buse nu undrar om vi pratar om samma person.
Den jag menar hade ju nyligen fått sparken eller blivit utfassad från firman, och börjat med droger.
Citera
2013-06-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja man ska inte döma på gamla meriter absolut. Men denna Buse tycks ju blivit en buse nu undrar om vi pratar om samma person.
Den jag menar hade ju nyligen fått sparken eller blivit utfassad från firman, och börjat med droger.

hade han inte egen firma? och vad sa den där henkess? att han fick en fet lön?
hur kan man bli sparkad från sitt egna företag?
Citera
2013-06-19, 16:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Den MK jag tänker på är han som är/var plXtslagare=å

Har bläddrat tillbaka nu och läst. Ni tycks prata om någon annan MK.
Men låter som den jag tänker på endel. Men menar du att den MK är bosatt på sjövägen eller bara har verkstaden där?

Edit: det var rätt MK. Lycka till ifall ni tror han är en GM. Orkar ej sitta försvara MK också. Som jag gjorde då jag hade rätt med MB. Tänker inte utveckla mig mer än så. Men ni är helt fel ute igen.Vi får helt enkelt se vem som har rätt igen.
Senast redigerad av henkess 2013-06-19 kl. 16:16.
Citera
2013-06-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det räcker inte med att han tror på den själv. Historien måste överensstämma med vittnesuppgifter, mobilmaster, sms, etc. Jag får i alla fall känslan av att ÅK-sidan inte kan hitta detaljer i hans historia som talar emot verkligheten. Det är inte lätt att ljuga i förhör, den förhörde vet inte alltid exakt vilka tekniska bevis FUL sitter på. Detta får han reda på under förhören.

Men om han nu har sina diagnoser och inte tar sina mediciner kan sådana saker ske utan att det bekommer honom, kanske till och med tycker att det är rätt eftersom både mord och stycka människa är hans största dröm här i livet? Sen har ju sökande och utredningar inriktats runtikring vad han sagt om att hon var hos honom på kvällen, där har han ju kunnat styra bilden av hur det sett ut, ända fram till den 23:e i princip när han blev anhållen, sedermera häktad, eftersom han ger eget alibi fram till 21 när de var hos honom och från brorsan just efter 21.

Telefonen kan ligga i vilket dike runt bodsvedjan som helst, inte lätt att finna i högt gräs, eller ris. Förutsättningen är att brottsplatsen inte är i lägenheten, de har knappt varit där, men telefonen blev kvar där kanske.

Vars är kläderna?
Citera
2013-06-19, 16:11
Medlem
Mouchinos avatar
Tänk om det är ett hatbrott med rasistiska förtecken då och VB hade sån jävla otur att bli föremålet för just detta hat? Vad jag förstått så är främlingsfientlighet ganska utbredd i Boden och som tycks infektera sinnena på på många. Sen lägg tunga skeva droger på det så kan det leda till Mord av denna kaliber. Kanske dessa grannar till KJ retat sig länge på VB och plötsligt fick de det gyllende tillfället att göra verklighet av deras tankar, få utlopp för allt detta hat. För de är ju så, Kackerlackor ska krossas och elimineras från jordens yta. Den här unga damen från Boden fick ju ett hotbrev som innehöll just ordet Kackerlacka? Så det verkar som att invandrarna kallas för det!

http://www.expressen.se/nyheter/hjalpte-asylsokande---anna-fick-rasistbrev/

Citerar: Kallades "negerluder"
Dagen efter att artikeln publicerats kom en handskriven lapp hem till Anna.
"DU ÄR ETT ÄCKLIGT NEGERLUDER! TA ME DINA NEGRER OCH ÅK HÄR IFRÅN! ÅK HEM! DÄR KAN DOM STYRKETRÄNA SOM VANLIGT. VI VILL INTE HA DESSA KACKERLACKOR HÄR".
Citera
2013-06-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det håller jag med om, han har säkert en klar historia på allt han kan verifiera någorlunda tidsmässigt fram till 21 och möjligtvis även "liret" hos lillebror kan stämma. Men sen tar alibit slut och då blir det problem, ett stort problem är aningen besvärande, VB's blod i hans bil, kanske numera på två olika ställen. Där fastnar han i nätet och kommer aldrig ur detta som oskyldig. Sen finns det säkerligen en bra indiciekedja som talar mot honom och han får svårt att förklara. Sen kommer det att tillkomma fler tekniska bevis som kommer att fälla honom, han har gjort misstag säkert både här och där som bara GM kan ha gjort.

Ja GM begår alltid misstag som avger ett underlag till en fällande dom. Vi är inte där ännu.
Nu vet vi inte exakt vad SKL kommer med för uppgifter och resultat, men känslan jag har fått är att i dagsläget har ÅK enbart indicier som pekar mot KJ, blodet i bilen kan ha andra orsaker än mord. Vi vet mao. inte hur mycket blod man hittat. De måste kunna bevisa att KJ har mördat och styckat henne och sedan spridit kroppsdelar i skogen. KJ nekar fortfarande och han behöver inte bevisa sin oskuld, det är upp till ÅK-sidan att komma med så starka bevis att de håller i en rättegång och därigenom kunna fälla den misstänkta.

Hittar de inte mordplats eller mordvapen och har för dåliga tekniska/bindande bevis mot GM kan de inte döma honom. Vad jag vet har man inte tillräckligt med fakta/bevis för att binda honom till brottet. Skulle det senare visa sig att KJ hade gjort detta är jag den första att erkänna mitt misstag. Som det ser ut idag har FUL inte hittat övertygande bevisning i något av de tidigare avspärrade fastigheterna man har inte hittat mordplats eller mordvapen, det ända man har hittat är blodbesudlingar i bilen. Detta är anmärkningsvärt med tanke på att killen suttit häktad i snart en månad. Mycket talar för en annan GM, lite talar för KJ.
Citera
2013-06-19, 16:15
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tänk om det är ett hatbrott med rasistiska förtecken då och VB hade sån jävla otur att bli föremålet för just detta hat? ......

Hm, glöm inte blodet i bilen. Hur det kan ha kommit dit.

Edit: Antingen är KJ gm eller så är det planterat, finns inga andra alternativ enligt mig. Näsblod etc - osannolikt.
Senast redigerad av ME077 2013-06-19 kl. 16:17.
Citera
2013-06-19, 16:17
Medlem
Citat:

Denne buse var tidigare tillsammans med en thaitjej? Han är nyseparerad och missbrukar droger? Han har fått sparken och är labil i sitt psyke? Han bor nära KJ? Han känner till vem VB är?
Citera
2013-06-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Kanske långt tidigare. Dom har väl träffats fler gånger än kvällen hon dog.
Citera
2013-06-19, 16:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Ja det är ju just det, KJ håller ju fast vid att han inte har nån förklaring till hur blodet kom dit eller? Kan nån annan haft tillgång till hans bil? Men jag spekulerar nu bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in