2013-06-18, 02:05
Medlem
Ok hemlunda2000 !

Jag upprepar

- Någon som känner till om någons hund av mindre modell/ ras som har mystiskt försvunnit i området kring flottiljev*gen el KJs föräldrars kvarter får nått år sedan ?

Hittade nämligen skelettet från en styckad hund (kan vara räv också, hur man då får tag på en sån dvs?)

I en bunker på mjösjöberget.
Citera
2013-06-18, 02:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt. Ur åklagarutbildningen.

Bland ämnen som omfattas av åklagarkurs I-IV kan nämnas:

Förundersökningsledning
Tvångsmedel
Brottmålsprocessen
Rättsmedicin
Kriminalteknik
Kriminologi
Massmedieträning
Retorik
Förhörsteknik

Har nog en hyfsat bra uppfattning om de här delarna iaf, sedan kanske de inte är så bra på att jaga fortkörare.

EDIT;Glömde:

Den första utbildningsperioden, aspiranttiden, är en provanställning och pågår fram till dess åklagaraspiranten blivit assistentåklagare, minst 9 månader. Provanställningen består av praktisk träning och utbildning på en åklagarkammare. Under denna tid får man också möjlighet att göra en längre praktik hos polisen.

Hm .. låter imponerande men hur ofta löser polisen komplicerade mordfall helt utan hjälp från en vaken allmänhet ? Utan benäget bistånd från allmänheten är polisen som regel prisgiven, dvs lost.
Citera
2013-06-18, 02:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. låter imponerande men hur ofta löser polisen komplicerade mordfall helt utan hjälp från en vaken allmänhet ? Utan benäget bistånd från allmänheten är polisen som regel prisgiven, dvs lost.

Det har jag ingen aning om, troligen mer sällan än ofta. Håller med dig, allmänheten bör vara polisens största tillgång när det kommer till att lösa brott, största problemet är troligen att de har svårt för att bedöma relevansen i de tips som kommer in, klandrar dem icke.

I det här fallet tror jag dock att polisen har lyckats mata åklagaren ganska bra. De verkar veta vad de håller på med, det är bara advokaten som inte vet.
Citera
2013-06-18, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja, begreppet anatomiskt rätt el fel existerar inte.

Ville snarare belysa faktum att en anatomiskt kunnig och utbildad person troligen har mindre besvär och motstånd under självaste styckningen, än en som inte har. Eftersom man då
vet bättre vart man ska separera delar på lättaste" sätt mm..

Att någon med kunnighet om anatomin skulle ha mindre besvär av att stycka är som taget ur stjärnhimlen. Det finns inte ett uns belägg för detta. Tittar men t.ex. på Lycksele, Bollnäs eller Halmstad så är det inte begåvningsreserven som styckat. Utan psykfall med stor empatistörning i ett av dem och vid de två andra fallen kraftigt påverkade av droger/alkohol.

Problemet är att försöka fånga upp sådana här dårar och det är inte lätt och inte har det blivit lättare med allsköns dynga som sprids på internet, snuff movies, grova sexövergrepp på unga kvinnor och t.o.m. barn som några få exempel. Jag tror det döljer sig en och annan tickande bomb ute i samhället även i lilla sverige. En har bevisligen funnits i Boden.
Citera
2013-06-18, 02:21
Medlem
Kan inte läsa ikapp alla tusen inlägg jag missat, men, det spekuleras om VB har träffat KJ rätt ofta på sistone. Stämmer det? Isf är ju möjligheten större att det blod man hittat i KJs bil, har kommit dit tidigare. Och att det har en naturlig förklaring. KJ hade väl en teori om hur blodet kommit dit?

Ber om ursäkt om detta redan avhandlats
Citera
2013-06-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirakelmetoden
HA är ganska starka här. Under gruppen red and white är nog förhållande vis stor.man ser de röd vita lite överallt.

Vaffan dillar du om cinnabar ?

Jag vet exakt om vem hur vad o varför polisanmälningarna uppstod.
Hade jag velat hade jag hängt ut nämnden på alla dom inblandade också.

Men jag är klokare än så. Och du behöver inte tro på mig

Jag är bodensare och känner olika personer som kan verifiera o dementera många delar av hela denna tråden. Jag har god insyn i VBs karatelag, jag vet vem snubben som sprang på mjösjöberget som tipsade i efterlyst om en massa fåglar där men som tipset inte prioriterades, jag är arbetskollega till ett nyckelvittne i utredningen vilket uppgifter inte har nått media, jag har en gemensam vän med VBs ex pojkvän och även KJs exflickvän. Jag har fått veta vad polisen "frågar" efter i sina polisförhör.

Jag vet vem AB är och en hel del av hans bravader. Jag vet även om vem Jocke f*rsell är och även hans syster som vart ihop med en gammal vän till mig.

A nu var inte tanken att sitta o försöka bevisa något för någon i tråden. Ville vara poängtera att
jag har koll på mkt, inte allt. Men mkt
Citera
2013-06-18, 02:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
När det gäller kunnande så går det förstås inte att säga emot dig eftersom du liksom många andra är anonyma här, och därmed kan du ju vara en person som besitter stora kunskaper om polisarbete.

Vad som motsäger detta - om jag inte tar fel på person nu förstås - är att du har postat ganska fantasifulla teorier om att VB skulle ha varit något sorts utsett villebråd för softairgungänget. Detta har du postat utan någon som helst motivering till din teori, och det i sin tur gör att det återstår en del för dig att bevisa angående dina eventuella stora kunskaper om polisarbete.

Tycker du att jag överbroderade min teori med bäring mot mot Kibbas favoritsysselsättning, dvs låtsaskrig i softairmiljö ? Jag tycker hans favvosysselsättning motiverar teorin om miljön där Vatchareeya mötte sitt öde ganska väl, men du delar inte den uppfattningen ?

Edit: Läs mitt föregående, där framgår min skepsis mot ordinärt svenskt polisarbete. Och det är väl på ordinärt svenskt polisarbete den usla uppklarningsstatistiken vilar ? I ett nordiskt perspektiv har Sverige den sämsta uppklarningsprocenten av fem jämförda länder vilket borde stämma till eftertanke hur polisen här i landet sköter uppgiften att lösa grova våldsbrott, tycker du inte ?
Citera
2013-06-18, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Att någon med kunnighet om anatomin skulle ha mindre besvär av att stycka är som taget ur stjärnhimlen. Det finns inte ett uns belägg för detta. Tittar men t.ex. på Lycksele, Bollnäs eller Halmstad så är det inte begåvningsreserven som styckat. Utan psykfall med stor empatistörning i ett av dem och vid de två andra fallen kraftigt påverkade av droger/alkohol.

Problemet är att försöka fånga upp sådana här dårar och det är inte lätt och inte har det blivit lättare med allsköns dynga som sprids på internet, snuff movies, grova sexövergrepp på unga kvinnor och t.o.m. barn som några få exempel. Jag tror det döljer sig en och annan tickande bomb ute i samhället även i lilla sverige. En har bevisligen funnits i Boden.

Som taget ur stjärnhimlen ?

Har du rökt på eller ?

Så du har tex inte lättare för dig att plocka isär ett avgassystem på en bil (även om det är första gången någonsin) om du vet och har kunskap om en bils uppbyggnad/ område/ funktion, vart skruvarna sitter mm
än om du inte kan ett endaste jävla skit om en bil ?

Är det eller är det inte då en mindre besvärlig uppgift ?
Citera
2013-06-18, 02:32
Medlem
Citat:
Hittade nämligen skelettet från en styckad hund (kan vara räv också, hur man då får tag på en sån dvs?)

Säker på att den var styckad?
Citera
2013-06-18, 02:38
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tycker du att jag överbroderade min teori med bäring mot mot Kibbas favoritsysselsättning, dvs låtsaskrig i softairmiljö ? Jag tycker hans favvosysselsättning motiverar teorin om miljön där Vatchareeya mötte sitt öde ganska väl, men du delar inte den uppfattningen ?

Edit: Läs mitt föregående, där framgår min skepsis mot ordinärt svenskt polisarbete. Och det är väl på ordinärt svenskt polisarbete den usla uppklarningsstatistiken vilar ? I ett nordiskt perspektiv har Sverige den sämsta uppklarningsprocenten av fem jämförda länder vilket borde stämma till eftertanke hur polisen här i landet sköter uppgiften att lösa grova våldsbrott, tycker du inte ?
Ja, jag tycker att du har överbroderat och jag delar inte din uppfattning.

Tycka vad man vill om softairgun (eller vad fanken det nu heter) men det är ju en hobby som ett antal människor ägnar sig åt utan att hänge sig åt våld i andra former. Att med ledning av denna hobby sy ihop en teori om att detta aktuella gäng skulle ha utsett VB till ett levande villebråd är rejält långsökt.

Eller kan du backa upp din teori med att (med källa) ange några liknande fall?

När det gäller generella diskussioner om polisarbete backar jag. Det är en betydligt bredare diskussion än vad denna redan långa tråd ska behöva dras med. Jag nöjer mig med att dina svepande formuleringar om dåligt polisarbete i detta aktuella fall inte har backats upp av något konkret av dig.
Citera
2013-06-18, 02:43
Medlem
Citat:
Vaffan dillar du om cinnabar ?

Jag vet exakt om vem hur vad o varför polisanmälningarna uppstod.
Hade jag velat hade jag hängt ut nämnden på alla dom inblandade också.

Men jag är klokare än så. Och du behöver inte tro på mig

Jag är bodensare och känner olika personer som kan verifiera o dementera många delar av hela denna tråden. Jag har god insyn i VBs karatelag, jag vet vem snubben som sprang på mjösjöberget som tipsade i efterlyst om en massa fåglar där men som tipset inte prioriterades, jag är arbetskollega till ett nyckelvittne i utredningen vilket uppgifter inte har nått media, jag har en gemensam vän med VBs ex pojkvän och även KJs exflickvän. Jag har fått veta vad polisen "frågar" efter i sina polisförhör.

Jag vet vem AB är och en hel del av hans bravader. Jag vet även om vem Jocke f*rsell är och även hans syster som vart ihop med en gammal vän till mig.

A nu var inte tanken att sitta o försöka bevisa något för någon i tråden. Ville vara poängtera att
jag har koll på mkt, inte allt. Men mkt

Om du nu vet allt om alla så varför då inte posta det i tråden istället för att påstå något för att sedan lägga dimridåer. Bl.a. anmälningarna har varit en intressant del i fallet, vem/vilka och varför. Har man sagt A så får man säga B eller helt enkelt vara tyst.

Jag skulle kunna säga -- att jag vet allt om mordet, hur det gick till, alla sms mm, men jag säger inget utan ni måste tro mig. D.v.s. ej verifierad info och ren bullshit. Jag vet inte ett uns mer än någon annan trådmedlem.

I Bibeln står det att Jesus väckte de döda, det står så och därför måste ni tro det, det är ingen som hittat på det...
Citera
2013-06-18, 03:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, jag tycker att du har överbroderat och jag delar inte din uppfattning.

Tycka vad man vill om softairgun (eller vad fanken det nu heter) men det är ju en hobby som ett antal människor ägnar sig åt utan att hänge sig åt våld i andra former. Att med ledning av denna hobby sy ihop en teori om att detta aktuella gäng skulle ha utsett VB till ett levande villebråd är rejält långsökt.

Eller kan du backa upp din teori med att (med källa) ange några liknande fall?

När det gäller generella diskussioner om polisarbete backar jag. Det är en betydligt bredare diskussion än vad denna redan långa tråd ska behöva dras med. Jag nöjer mig med att dina svepande formuleringar om dåligt polisarbete i detta aktuella fall inte har backats upp av något konkret av dig.

Jag har inte bundit mig vid att KJ:s medbrottslingar skulle vara airsoftutövare - det kan vara så men är långt ifrån säkert. Däremot tror jag att miljön där mordet och styckningen skedde med motiv att KJ är bekant med terrängen, här är han på sin egen bakgård, att Fallen Angel-kriget utspelades där och att VB hållits vid liv och inlåst i ett utrymme som tillhör någon av dem som tillsammans med KJ utfört detta och att hon kan ha förts dit för att användas som byte/måltavla. KJ:s och VB:s relation har som framgått i praktiken upphört, undantaget möten när hon nämnde att hon skulle till en kompis för att plugga, och att KJ planerat att döda henne under de former som skedde under ganska lång tid. Jag misstänker att han fann lämplig tidpunkt i samband airsoftspelen 11 maj(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in