Citat:
Ursprungligen postat av
asshat
Det är någonting som inte helt stämmer med KJ ,i varje fall som ensam, GM. Det känns som att de är flera inblandade.
Jag tror inte han har haft sinnesnärvaron att få ihop allting själv. Eller så har han funkat 100% i ett prekärt läge som det här. Det är väl det som gör en styckmördare speciell. "Vanligt" folk tror jag inte skulle ro i land allt det här, om man nu skulle kunna mörda till att börja med.
Det saknas en viktig pusselbit.
Delar den uppfattningen, känns som att det är något som inte stämmer riktigt. Kan inte sätta fingret på vad exakt. Tycker han borde gjort fler misstag om han var ensam. Finns för lite fakta.
Det vi vet är att VB var med KJ frivilligt lördagen, bara där känns det fel.
Hennes mobil indikerar att hon fördrev tiden i området där KJ bor iaf till 18.40.
Granne hörde skrik runt 21 men inga spår i lägenheten och om det var blod i loftgången är väl inte bekräftat om det inte är dementerat. Dock borde det finnas vittnen om hon mördades mitt i ett bostadsområde.
Mördades hon i bilen så borde till och med jag hitta fler spår då en knivhuggen människa blöder ganska mycket och det finns många textilier i en bil som inte går att tvätta rent. Om allt skett i skogen varför välja en sådan korkad dumpplats då mtgm borde vara så van vid skogen att ingen skulle hittat henne om han haft lite koll på läget, om inte tycker jag han borde lämnat fler spår.
Finns uppgifter som pekar på att kroppen inte kom till fyndplatsen förrän senare, en del bara dagar innan 20:e dock ej bekräftat men KJ var under span då och bara där borde en del misstag gjorts isf. Samt om det stämmer så förstår jag inte varför han tog en sån risk om inte platsen där kroppen låg kunde bindas direkt till honom. Men sådana platser borde ju vara genomsökta, analyserade och nog bevis att stänga alla spekulationer.
De har ju en mtgm i alla fall så polisen borde ju satt allt som kan binda KJ under lupp, borde de inte hittat mer än lite blod i bagaget?
Som jag citerar så saknas en stor pusselbit, om det är ytterligare gm eller något annat som är förbisett återstår att se.