2013-04-16, 09:01
Medlem
PennyBridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Nej jag har varit ren i ett par år nu,men när jag handlade på gatan senast så kostade en boll 400 spänn.
Okej men då kanske det har droppat av ganska bra på sista året ändå. Congratz till drogfri tid btw.
Citera
2013-04-23, 21:21
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerUpp
Går de ens att få tag på sub på plattan längre? läste precis det här:

det lär väll vara ganska mycket svårare att få tag på det nu eller? är inte från sthlm så har inte koll på läget men jag hittar då fan ingen sub i min stad därför jag frågar här

källan från citatet är http://sv.wikipedia.org/wiki/Buprenorfin
Finns ju andra preparat, det är bara subutexen, finns ju t ex buprenorfin actavis.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/substance_products.jsp?substanceId=IDE4POF2UAO2OVE RT1
Citera
2013-06-15, 18:14
Medlem
Var vid plattan idag och hängde lite vid burger king. Passade på att köpa lite att äta också.
Lyckades inte få kontakt med någon, säkert pga att det var fullt med ordningsvakter i närheten och turkar som höll tal mitt på plattan.
Det var sub jag var ute efter.

Stämmer det att det är bättre att leta på vardagar än helger?
Några generalla tips på hur man får kontakt med någon säljare där? Känns ju lite fel att stå och försöka få ögonkontakt med en bunt av 5 personer. Vill ju inte riktigt bli rånad.
Brukar man kunna få nummer till langarna, eller är det bara "engångskranar" där?

Har endast hänt en gång att jag blivit erbjuden hasch där, men det är inte riktigt det jag är ute efter.
Citera
2013-06-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThatCoolGuy77
Var vid plattan idag och hängde lite vid burger king. Passade på att köpa lite att äta också.
Lyckades inte få kontakt med någon, säkert pga att det var fullt med ordningsvakter i närheten och turkar som höll tal mitt på plattan.
Det var sub jag var ute efter.

Stämmer det att det är bättre att leta på vardagar än helger?
Några generalla tips på hur man får kontakt med någon säljare där? Känns ju lite fel att stå och försöka få ögonkontakt med en bunt av 5 personer. Vill ju inte riktigt bli rånad.
Brukar man kunna få nummer till langarna, eller är det bara "engångskranar" där?

Har endast hänt en gång att jag blivit erbjuden hasch där, men det är inte riktigt det jag är ute efter.

När var du där? Jag var där från 11:00 efter jag varit på teamet o hämtat sub, Fanns gott om stavar,Ikto, även stess, Sub ja, Heroin Mm.. jaa.. allt fanns, kanske bara du som är färsk?
Citera
2013-06-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
När var du där? Jag var där från 11:00 efter jag varit på teamet o hämtat sub, Fanns gott om stavar,Ikto, även stess, Sub ja, Heroin Mm.. jaa.. allt fanns, kanske bara du som är färsk?
Ja, jag är en färsking
Får prova igen någon annan dag.

Jag var där runt 13:00 tiden.

Jag tror mitt största problem ligger i att jag är ganska feg. Jag sprang mest runt istället för att försöka få kontakt.

Hur brukar en deal se ut? Brukar man följa med säljaren till ett lugnare ställe eller tar man det på plats?
Citera
2013-06-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ja, jag är en färsking

Jag tror mitt största problem ligger i att jag är ganska feg. Jag sprang mest runt istället för att försöka få kontakt.

Hur brukar en deal se ut? Brukar man följa med säljaren till ett lugnare ställe eller tar man det på plats?

Pm:a mig så ska kan jag hjälpa dig i hur du går tillväga.
Citera
2013-06-18, 00:09
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ja, jag är en färsking

Aldrig handlat på plattan men skulle jag göra det så skulle jag fördomsfullt gå fram till den mest tvivelaktiga gambianen jag såg och yttra orden "Kan du hjälpa mig?" och hoppas på att han förstår.
Citera
2013-06-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Aldrig handlat på plattan men skulle jag göra det så skulle jag fördomsfullt gå fram till den mest tvivelaktiga gambianen jag såg och yttra orden "Kan du hjälpa mig?" och hoppas på att han förstår.
Det är precis så man bör göra. Dock så är jag lite blyg utav mig. Jag har aldrig riktigt haft problem med att få kontakt med någon de flesta gångerna då de brukar komma fram och prata med en, dock säljer de aldrig sub. Jag ser rätt ung ut (Ja, jag är över 18...) så det brukar alltid vara hasch de tror jag letar efter.

Har inte egentligen haft tid att jaga efter någon som säljer sub, så får jag inge napp efter ca 20 minuter så sticker jag.

Hur är det med civilare förresten? Får dem typ låtsas sälja? Om vi säger att jag går fram till en civilare och frågar efter sub, har dem rätt att ta in mig då?
Det är ju självklart att det är närmaste subway jag söker.
Citera
2013-06-18, 22:36
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Det är precis så man bör göra. Dock så är jag lite blyg utav mig. Jag har aldrig riktigt haft problem med att få kontakt med någon de flesta gångerna då de brukar komma fram och prata med en, dock säljer de aldrig sub. Jag ser rätt ung ut (Ja, jag är över 18...) så det brukar alltid vara hasch de tror jag letar efter.

Har inte egentligen haft tid att jaga efter någon som säljer sub, så får jag inge napp efter ca 20 minuter så sticker jag.

Hur är det med civilare förresten? Får dem typ låtsas sälja? Om vi säger att jag går fram till en civilare och frågar efter sub, har dem rätt att ta in mig då?
Brottsprovokation är fortfarande olagligt i detta land, så nej.
Citera
2013-06-19, 08:36
Medlem
Messiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Brottsprovokation är fortfarande olagligt i detta land, så nej.

Det är fortfarande olagligt men det används för fullt va inte allt för länge sedan de var en ganska stor rättegång där polisen använt brottsprovokation och eftersom brottet var av de grövsta laget så tilläts denna metod i rätten.
Citera
2013-06-21, 14:01
Medlem
Pqps avatar
Citat:

Försök sätta dig in i situationerna du fruktar att eventuellt din antagonist kommer befinna sig i, går du på en nit och frågar nån som inte alls säljer droger kommer han nog inte förstå, frågar du en som råkar göra det så blir han förmodligen glad då han kan sälja iväg för sitt levebröd. Det finns ganska lite risk i det hela, jag har aldrig varit med om att något tokigt har hänt i en sån situation.
Citera
2013-06-22, 04:41
Avslutad
Man behöver inte stå länge på plattan innan det kommer någon som vill sälja droger. Och man kan få knark till bra pris om man träffar rätt kran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in