2013-06-18, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Någon frågade på vilket sätt han var annorlunda. Många tror säkert att det är på något "crazy"-sätt, som om han vore en galning och precis rätt kaliber för det här brottet. Han var lugn, kanske lite slarvig och bohemisk om man vill kalla det så. Han var inte precis som alla andra, sa kanske någon lite skum sak ibland och hade lite annorlunda saker för sig, men absolut inte en "galning". Tvärtom gör hans karaktär att jag har svårare att se honom stycka en människa än om han vore världens svensson, för han var så ovanligt fredlig.

Bodens största air freak, fredlig? Menar du att han var lugn och sansad, på vilket vis är han fredlig?
Citera
2013-06-18, 22:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Var det en öl eller var han berusad?
En öl har satt sig i mitt huvud. Antingen vägrade VB åka med folk som druckit, om än så lite.
Eller kör inte KJ runt på andra vid sådana tillfällen, än mindre in till centrum.
Tar KJ "cykelvägen" mot föräldrahemmet är det nog minst risk för faståkning.
Polisen sa en öl, advokaten sa berusad.
Citera
2013-06-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Bodsvedjan - n:a svartbyn ca 10-15 minuter med bil, 45 minuter till fots kanske om man genar lite.

Du tar ju dig närmast till norra svartbyn från bodsvedjan via torpgärdanbron el "tågrälsen" bakom Ica kvantum - toprgärdan, södra svartbyn - sen norra.

Detta innebär att du passerar sävast masten" det är i snudd på sävast.
Citera
2013-06-18, 22:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nja, men i täckningsområde för påstådd mast, eller så är den i älven. Samma väg som VB eventuellt skulle vandrat hemåt efter. Har han stängt av den gåendes eller i bil på vägen så är det ju lätt att dumpa den i vattnet. Som är ganska lättillgängligt exempelvis bron vid gamla ING 3, där Väktarskolan är idag, Sveavägen heter det också.

Just det.

Om man tänker sig att han var hemma efter utfört dåd, han behövde säkert byta kläder eller tvätta av sig. Sedan beger han sig till föräldrahemmet och då passerar han genom täckningsområdet från den masten i Sävsta, och efter vägen gör han sig av med hennes telefon.

Det nämndes något om en cykel, kan han ha cyklat till föräldrahemmet?
Citera
2013-06-18, 22:28
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vi vet att KJ var för berusad för att skjutsa hem VB, därför gick hon hem. Det har han själv sagt.
Hur kunde han då ta sig till sin bror, eller var det en kompis?

Verkar som många låser på att MGM sagt att hon var där till 2100(eller nåt sånt), och att han tagit en öl och hon inte ville åka pga det.
Om MGM är skyldig, är det troligt att det alls är sant? Är det inte troligt att man försöker leda bort undersökningen från exakt tid och plats ?

Jag skulle nog gissa på att det är lika troligt att det inte är rätt tid, plats och händelse? Eller är det bekräftat ?
Citera
2013-06-18, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det.

Om man tänker sig att han var hemma efter utfört dåd, han behövde säkert byta kläder eller tvätta av sig. Sedan beger han sig till föräldrahemmet och då passerar han genom täckningsområdet från den masten i Sävsta, och efter vägen gör han sig av med hennes telefon.

Vad skulle han in i sävastmastens område att göra på väg från bostaden till föräldrahemmet?

Moped, inte cykel.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Har det inte sagts tidigt i tråden att föräldrarna var bortresta den helgen?
Ä
deras bil stod på Kallax flygplats.
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Storebror bor närmast.
Enligt jotnan var KJ hos lillebror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag skrev detta 31 maj Min fråga är då samma som nu var kommer han sitta ?
Kanske på Sundsvalls slutna rättspsyk
Det beror väl OM han har gjort brottet och OM han blir dömd och HUR hans psykiska utredning gick. OM det skulle bli tal om rättspsyk skulle jag tippa Öjebyn, Piteå. De har högsta säkerhet nu.
Citera
2013-06-18, 22:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Verkar som många låser på att MGM sagt att hon var där till 2100(eller nåt sånt), och att han tagit en öl och hon inte ville åka pga det.
Om MGM är skyldig, är det troligt att det alls är sant? Är det inte troligt att man försöker leda bort undersökningen från exakt tid och plats ?

Jag skulle nog gissa på att det är lika troligt att det inte är rätt tid, plats och händelse? Eller är det bekräftat ?
Det klockslaget är garanterat av stor betydelse för KJs berättelse.
Citera
2013-06-18, 22:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad skulle han in i sävastmastens område att göra på väg från bostaden till föräldrahemmet?

Moped, inte cykel.

Vet inte, får fundera på detta imorgon, är helt slut nu.
Citera
2013-06-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det.

Du har ju älven och svartbyträsket i området, men jag hävdar att han tagit den andra vägen, kanske hoppats att masten skall registrera hemgång, och dumpat telefon i ån.
Citera
2013-06-18, 22:35
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Eftersom brorsan till "kompisen" är misstänkt för ett styckmord så antar jag att man pratar. Speciellt om man är bästa vänner?
Med tanke på att brodern även uppgivit alibit. Brodern måste ju även veta att KJ hade druckit öl och därför inte kört dit själv.
Vi försöker att inte prata om det så mycket, jag förstår att han har nog mycket folk som frågar och tycker synd och så vidare. Men jag gör det jag hade velat att min bästa vän gjorde om det var ombytta roller. Jag ser honom inte som något annat efter det här, utan umgås, dricker öl och badar bastu som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in