2013-06-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det behöver nog inte vara så mycket svårare, mobilsignalerna från hennes telefon kom förmodligen från hans ficka när han rörde sig till förädrahemmet.
Ja, så slog han ju av telefonen där också, eller dumpade den i ån. Den döda stackaren var ju redan i skogen sen 17 tiden typ.
Citera
2013-06-18, 22:18
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Varför i gisse namn skulle han ha uppgett hur han sig sig dit????? Inte f-n talar jag om för folk jag besöker hur jag har tagit mig dit. I alla fall inte så länge de inte särskilt frågar mig om det och varför skulle de göra det? Jag frågar inte mina gäster/kompisar hur de har tagit sig till mig... Jo möjligen om de bor i Australien, men nä, annars nte.

Eftersom brorsan till "kompisen" är misstänkt för ett styckmord så antar jag att man pratar. Speciellt om man är bästa vänner?
Med tanke på att brodern även uppgivit alibit. Brodern måste ju även veta att KJ hade druckit öl och därför inte kört dit själv.
Citera
2013-06-18, 22:18
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hjälp nu då.

Festen" som inte var en fest" var enligt en granne 4 Maj i stugan ?
- detta dementeras av en festdeltagare som menar att det var den 18 maj.

Vittnet har alltså tagit fel på datumet med 2 veckor. Grannen pratar även om en massa bilkörning den 4 maj, vilket inte stämmer in på någon fest som festdeltagaren menar ägde rum den 18 maj. Dock så stämmer alla andra uppgifter från vittnet in på historien om antalet deltagare 4 killar 1 tjej, musik och eldning.

Festdeltagaren menarnäven att bröderna den 4 maj var på skilda håll då lillebror var o kamma med någon i (en lägenhet?) (förstod jag rätt?)

Och den andra KJs bror var då vart någonstans den 4 maj ?

KJ har sagt att han på kvällen (gick) till sin bror och att dom spelade spel tillsammans. Detta har även KJs advokat verifierat" i media."

Han ska enligt festdeltagaren ha kommit till sin bror (lilla) vid 21.00 och att bror satt o lirade gura med en kompis..

Hur länge var KJ hos sin lillebror ? Hur tog han sig dit ?
Och vad menar festdeltagaren (jotnan) att det så vitt han vet var inget i stygn den 4 maj (svårt för han att veta),,

Var föräldrarna hemma ? Vem var i stugan ? Vilken bror var vart någonstans / plats. Respektive kväll ?
KJ ska ha kommit hem till lillebror som bor hemma. Föräldrarna var utanför boden, kommer inte ihåg ifall det var utomlands. Därför kunde ju lillebror spela musik så pass sent!
Jag kan ju inte vara helt hundra på att det inte var en fest där den 4e, men eftersom KJ och lillebror var i huset är det inte någon av dem. Då har vi en bror kvar, med fru och barn, som inte far och festar på natten helt plötsligt och sladdar med bilen. Detta samt att beskrivningen förutom bilen stämmer så bra in på det jag var med på, gör att jag antar att det som står i tidningarna pekar på våran fest. Har också svårt att tro att någon utanför familjen bara skulle komma och festa där den 4e
Citera
2013-06-18, 22:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, så slog han ju av telefonen där också, eller dumpade den i ån. Den döda stackaren var ju redan i skogen sen 17 tiden typ.

God tanke, finns det någon å i närheten av föräldrahemmet, den borde man kanske ta en titt i.
Citera
2013-06-18, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Att Kj inte inte var helt frisk när han utförde dådet och spred kroppsdelar omkring sig är det väl ganska uppenbart.

Bild på den misstänkte:

http://img13.imageshack.us/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Jag skrev detta 31 maj Min fråga är då samma som nu var kommer han sitta ?
Kanske på Sundsvalls slutna rättspsyk
Citera
2013-06-18, 22:20
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur ligger det egentligen till med hemvärneriet?

Tror jag läst att han antogs som sjukvårdare, typ Lotta-verksamhet. Indirekt hemvärneri.
Citera
2013-06-18, 22:21
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Eftersom brorsan till "kompisen" är misstänkt för ett styckmord så antar jag att man pratar. Speciellt om man är bästa vänner?
Med tanke på att brodern även uppgivit alibit. Brodern måste ju även veta att KJ hade druckit öl och därför inte kört dit själv.

Fast bara för att VB avböjt skjuts för att KJ druckit öl betyder ju inte att han inte kört bil senare?
Citera
2013-06-18, 22:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
KJ ska ha kommit hem till lillebror som bor hemma. Föräldrarna var utanför boden, kommer inte ihåg ifall det var utomlands. Därför kunde ju lillebror spela musik så pass sent!
Jag kan ju inte vara helt hundra på att det inte var en fest där den 4e, men eftersom KJ och lillebror var i huset är det inte någon av dem. Då har vi en bror kvar, med fru och barn, som inte far och festar på natten helt plötsligt och sladdar med bilen. Detta samt att beskrivningen förutom bilen stämmer så bra in på det jag var med på, gör att jag antar att det som står i tidningarna pekar på våran fest. Har också svårt att tro att någon utanför familjen bara skulle komma och festa där den 4e
Om den påstådda biltrafiken gick till en annan stuga, skulle ni ha märkt det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Bra frågor, tänkte också på det där med föräldrarna, speciellt om det var hos lillebror han spelade.
Den första festdeltagaren, som skulle återkomma med info i eftermiddags, har denne lämnat någon information om biltrafiken den 4:e?

Har det inte sagts tidigt i tråden att föräldrarna var bortresta den helgen?
Ä
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
God tanke, finns det någon å i närheten av föräldrahemmet, den borde man kanske ta en titt i.

Nja, men i täckningsområde för påstådd mast, eller så är den i älven. Samma väg som VB eventuellt skulle vandrat hemåt efter. Har han stängt av den gåendes eller i bil på vägen så är det ju lätt att dumpa den i vattnet. Som är ganska lättillgängligt exempelvis bron vid gamla ING 3, där Väktarskolan är idag, Sveavägen heter det också.

Å kan kanske finnas nära föräldrahem, tänkte att han varit hem och lämnat bil och fann då telefonen i lägenheten och drack pilsner på vägen och dumdpade telefon, när allt det tråkiga redan var fixat, då var det dags för nöjen.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-18 kl. 22:26.
Citera
2013-06-18, 22:23
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Visst är det lille bror som bor närmare KJ? ngt kvarter bort.

Storebror bor närmast.
Citera
2013-06-18, 22:23
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast bara för att VB avböjt skjuts för att KJ druckit öl betyder ju inte att han inte kört bil senare?

Nä såklart, därför vill man ju veta hur han tog sig dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in