2013-06-18, 19:01
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vill dock fråga jotnan

- var hunden en valp el vuxen och var det en schäfer ? (Generella frågor)
En valp tydligen. Kan inget om hundar så jag vet inte. Ingen chihuahua direkt
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Jag svarar inte på allt. För det första är det så mycket. Sen så är det frågor som jag inte har svaret på, och jag vill enbart svara på det jag med all säkerhet vet så att det inte blir några spekulationer.
Det jag gör nu hoppas jag är till allas bästa. Men ni måste förstå att det jag gör är enormt riskfyllt, ifall jag kommer med information som bidrar till spekulationer som i sin tur övergår i rykten och bidrar till att anhöriga råkar illa ut. Om det jag säger förvrängs och tas ur sammanhanget är det mig som man blir ledsen på, för det är jag som bär ansvaret att det kommit ut.

Det är helt rätt. Du har inga skyldigheter att svara på allt här. Är du osäker på om du ska svara/skriva om vissa saker, så fundera på saken, det är ingen brådska även om vissa "vill veta nuu" så låt dig inte stressas, bättre att du bara skriver sånt du kan stå för!
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
KJ har inte dödat sin hund och styckat den och slängt den i älven
och den har knappast varit undernärd.
Att den tuggat på en elkabel är ingenting konstigt för hundvalpar.

Att man vill dra till med saker och skapa rykten för att göra sig
märkvärdig är heller inge konstigt för dem som vill ha uppmärksamhet.

Var har jag sagt han dödade sin hund? Har sagt att det stämmer att han gillade sin hund.
Och att han inte dödat den eller styckat den. För det är bara påhitt.
Men det är också påhitt att hunden dött av el. Går mer efter vad jag hört.
Och att hans brorsa sagt det till hen i denna tråd tror jag inte.
Men släpper det med hunden för den vart varken styckad eller mördad av KJ.
Så det har inget med något alls att göra.
Citera
2013-06-18, 19:03
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har ju beskrivit eller kanske rättare sagt bekräftat bilden av KJ som sjysst och lite tystlåten.

Jag är intresserad av om du kan ge en liten bild av VB, vi har hört från hennes klasskamrater att hon kunde vara ensam och tystlåten i skolan.

Kan du berätta lite om VB, var hon en social person eller var hon en undandragande person som du uppfattade som lite tystlåten också?
Vet inte nog om henne för att göra en klar bild, men hon verkade vara en snäll och gullig tjej. Man fick många kommentarer som "åh vad gullig" om man hade en bild på sin lillebror. Hon verkade vara en fin tjej
Citera
2013-06-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Var har jag sagt han dödade sin hund? Har sagt att det stämmer att han gillade sin hund.

Vad dog hunden av då?
Citera
2013-06-18, 19:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jo, det förstår jag - att ni är oroliga och bekymmrade.
Förstår att man som vän försöker stötta brodern i detta läge.
Det måste vara en fruktansvärd mardröm för honom, deras
äldre bror och föräldrarna!

Men på något vis måste man ju förhålla sig till de indicier som finns och inom sig själv
jämka detta faktum med ens egna tvivel i skuldfrågan.
Därav min fråga...Vad tror du själv kan ha hänt VB?
Utifrån din egen horisont - vartåt bör man istället vända blickarna?

Ja Kj:s anhöriga och nära vänner är ju också brottsoffer, det får vi inte glömma. :-( Jag skulle nog klappa ihop totalt om detta gällde min son. Naturligtvis också för VB:s familj är detta för oss svårt att egentligen fatta vad det gör me en familj. :-( Jag vet och tror att om VB levt nu och kunnat se detta engagemang som utspelar sig här för hennes skull, så tror jag hon skulle ge oss ett varmt leende :-)
Citera
2013-06-18, 19:13
Medlem
Citat:
Försöker att väga vilka kommentarer som man ska svara på och inte. Det är svårt för det kan gå så snabbt att man skapar ett monster om man nu kan uttrycka det så. Det hade varit fruktansvärt ifall jag skadar familjen av att skriva. :/

1.Vad jobbade KJ med?
2.Brukade han hämta henne från karatelektionerna? (Blodspåret i bilen kan vara en skada från karaten =blod i bilen) sen har de ju haft ett förhållande och kan ha kommit dit av andra orsaker
3. Vet man vilket område som VB delade ut reklam i?
4. Vet du vem som kan ha förargat henne på smset?
5. Vet du vem VB gjorde anmälningar emot?

OBS. Du väljer själv om du vill svara.
Citera
2013-06-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Okej, av allt man hört och läst säger ju alla att KJ är en schysst kille, något tystlåten m.m

Citat:
En glasklar beskrivning på honom.

Så här stod det på hans egen facebook

Citat:
"Strangers think i am quiet", "My friends think i am outgoing" , "My best friends know I am completely insane",
Citera
2013-06-18, 19:17
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
1.Vad jobbade KJ med?
2.Brukade han hämta henne från karatelektionerna? (Blodspåret i bilen kan vara en skada från karaten =blod i bilen) sen har de ju haft ett förhållande och kan ha kommit dit av andra orsaker
3. Vet man vilket område som VB delade ut reklam i?
4. Vet du vem som kan ha förargat henne på smset?
5. Vet du vem VB gjorde anmälningar emot?

OBS. Du väljer själv om du vill svara.
Vet ej svaret på någon av frågorna, de två sista har jag också funderat på väldigt länge
Citera
2013-06-18, 19:21
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Tror du MB kan ha styckat hunden?
Citera
2013-06-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Tror du MB kan ha styckat hunden?

Hans vän har redan svarat nej, att han älskade denna hund och hade aldrig velat den nå illa.
Citera
2013-06-18, 19:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
..och här kommer jag osökt in på bristerna i det sociala samspelet (om KJ har AS). Upptäckte machoskrivandet av honom på någon airsoft-sida, där han forcerade om dildo mm. På hans fb-sida upptäckte jag inga sådana tendenser eller attityder.

Någon påstod sig här hört KJ:s blodiga berättelse om hunden och lämnat. Jag betvivlar hundens dramatiska hädangång till att KJ inte kan stoppa "skrytet" i sådana sammanhang, även om det blir alldeles tokigt och t o m med skrämmer åhörare. Han hävdar sig helt galet.. Det sistnämnda kan vara hans berättelse om händelseförloppet, men också vara lösa rykten som nått tråden och har det nått hit.. När kompisarna 11 maj diskuterade VB:s försvinnande satt han tyst. Han babblar när han inte ska och tvärtom.

Däremot tror jag att KJ är i sitt rätta element när han airsoftar, glasklara order, uppstyrt till minsta mm. Får en känsla av att han har kontroll över sig då, minimaliserar chansen att göra fel och han "blir som alla andra". Accepterad. Vanlig.

Funktionshandikapp hänger med i alla sammanhang, det försvinner inte. "Vanlig" kan knappast KJ bii, om man får tro samstämmiga uppgifter om att han är "säregen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in