2013-06-16, 13:43
Medlem
JoakimBergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Även för mig så finns inte betygen med på antagning.se trots att jag fått ett mail om att bekräfta att uppgifterna stämmer. Räknar kallt med att det ordnar sig, det står ju att jag inte behöver skicka in någonting.

Förutsatt att du tagit studenten i år. Loggar du in på antagning.se och kollar under meddealanden så finns detta där:

"Du som går ut gymnasiet i år kommer att vara obehörig tills ditt gymnasiebetyg kommit in till oss. Kom ihåg att kontrollera din anmälan efter att din gymnasieskola har skickat in ditt slutbetyg. Senast den 20 juni 2013 ska gymnasieskolan ha skickat in betyget. Om du går i en gymnasieskola som inte skickar in ditt betyg automatiskt via den nationella betygsdatabasen måste du själv skicka in en kopia av ditt slutbetyg. Senast den 20 juni 2013 måste ditt slutbetyg vara oss tillhanda."
Citera
2013-06-16, 13:52
Medlem
MillerMacs avatar
Sådär! Nu står det att jag är behörig. Höll mig kall och väntade utan att göra något..
Citera
2013-06-16, 13:54
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Behörig!!
Citera
2013-06-17, 20:07
Medlem
Hej!

Tog studenten i lördags och har sökt högskola till hösten. Min gymnasieskola är ansluten till den nationella betygsdatabasen och alltså ska jag inte behöva skicka några betygskopior till antagningsservice. Dock behöver jag Matte E för att vara behörig, vilket jag har. Matte E ligger i mitt "vanliga" betyg men jag har lagt Matte D som en utökad kurs. Kursen är dock med på samma dokument som övriga kurser. Funderar nu på om jag behöver skicka in mitt betyg för Matte D eller om det kommer in automatiskt?

Betygen ska vara inne på torsdag och jag kom att tänka på detta alldeles nyss så har panik, skulle verkligen uppskatta svar från någon som vet! Även mailat ansvariga men kan ta ett tag att få svar därifrån.
Citera
2013-06-17, 21:23
Medlem
NBCsChucks avatar
Behörig =D
Yeaaah buddy, nu håller vi tummarna för att HHS kraven sjunker iår.
Citera
2013-06-17, 22:14
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
Hej!

Tog studenten i lördags och har sökt högskola till hösten. Min gymnasieskola är ansluten till den nationella betygsdatabasen och alltså ska jag inte behöva skicka några betygskopior till antagningsservice. Dock behöver jag Matte E för att vara behörig, vilket jag har. Matte E ligger i mitt "vanliga" betyg men jag har lagt Matte D som en utökad kurs. Kursen är dock med på samma dokument som övriga kurser. Funderar nu på om jag behöver skicka in mitt betyg för Matte D eller om det kommer in automatiskt?

Betygen ska vara inne på torsdag och jag kom att tänka på detta alldeles nyss så har panik, skulle verkligen uppskatta svar från någon som vet! Även mailat ansvariga men kan ta ett tag att få svar därifrån.

Alla utökade kurser som läses på gymnasiet brukar räknas i det betyget som din skola skickar in i databasen. Jag hade 4 utökade kurser (tog studenten den 6:e juni) och alla de är listade nu på antagning.se och det står ett U i betygstabellen bredvid utökade ämnen.

Om din skola hade några ovanliga regleringar ang. utökade kurser, skulle de informera dig. Men du kan alltid kontakta din skolledning och extrakolla en gång till om du känner dig orolig.

Lycka till!
Citera
2013-06-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Alla utökade kurser som läses på gymnasiet brukar räknas i det betyget som din skola skickar in i databasen. Jag hade 4 utökade kurser (tog studenten den 6:e juni) och alla de är listade nu på antagning.se och det står ett U i betygstabellen bredvid utökade ämnen.

Om din skola hade några ovanliga regleringar ang. utökade kurser, skulle de informera dig. Men du kan alltid kontakta din skolledning och extrakolla en gång till om du känner dig orolig.

Lycka till!

Tack så jättemycket för svaret, nu kan jag känna mig lugn igen!
Citera
2013-06-17, 23:04
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBCsChuck
Behörig =D

Vad sitter du på för meritvärde?
Citera
2013-06-17, 23:05
Medlem
Citat:
Behörig =D
Fan vill också bli behörig..
Citera
2013-06-18, 11:46
Medlem
Dmizors avatar
Citat:
Behörig =D

Var på sidan ser man om man är behörig?

För mig står det att "Vi tog emot dina meriter 2013-06-14", men dessa betyg (mitt gamla samlade betygsdokument från gymnasiet) har inte kommit upp i "listan" över betyg och poäng....
Citera
2013-06-18, 15:04
Medlem
JoakimBergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmizor
Var på sidan ser man om man är behörig?

För mig står det att "Vi tog emot dina meriter 2013-06-14", men dessa betyg (mitt gamla samlade betygsdokument från gymnasiet) har inte kommit upp i "listan" över betyg och poäng....
Första sidan när man loggar in. Tull höger om det du har sökt till.

Även mina betyg dök upp på antagning.se någongång under natten.
Citera
2013-06-18, 15:56
Medlem
Veasellls avatar
Hur byter jag ut ett lägre betyg mot ett betyg av mina utökade kurser (meritämne)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in