Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Har rättsläkaren kommit fram till att VB kan ha avlidit tidigare än den 4 maj ??
Det kan väl knappast ha undgått någon att jag är den härinne som hårdast driver teorin att händelserna som bragt Vatchareeya om livet har koppling till KJ och dennes intresse för krigslekar, och då uppstår frågan när tillfälle för en sådan övning uppstod. Är Fallen Angel-spelen det tillfälle som ligger närmast tidsmässigt eller förekom liknande "krigsövningar" innan den 11 maj ? Tog KJ och några till ut henne i skogen veckan innan (4 maj) för att testa utrustningen som generalrep. inför 11 maj ? Tveksamt, även om detta datum bättre stämmer med annan info om dödsdag och då är förklaringen att VB hölls instängd för att bli huvudattraktion efter ordinarie Fallen Angel "kriget" avslutats och några med samma fascination för att döda och lemlästa som KJ återvände till området för en mer realistisk övning.
Att KJ är gärningsman eller medansvarig till (styck)mordet på VB är ställt utom varje tvivel, om "Kibba"= Herr "Snövit" vore detta en sensation. Jag tror inte på teorin att dådet utfördes i vredesmod om VB avspisade KJ som ville ha ett ligg 4 maj, däremot att nobben vid ett tidigare tillfälle ligger korten som en orsak till att KJ beslutat göra sig av med henne rent fysiskt på det sätt som han kan ha fantiserat om och som realiserades när tillfället dök upp. Håller öppet för alternativa scenarier men min huvudteori är ännu så länge obruten.
Konstigt att ingen stoppat dig tidigare. Av alla dåliga teorier som haglat ner.
Så tog detta priset. Har jag förstått det hela rätt nu. KJ och hans soft air gun
polare håller VB fången under deras lilla krig "Fallen angel"
Sedan efter dom lekt klart, så återvänder KJ med ev hela laget.
För en mer realistisk övning för att döda och lemlästa VB?
Så enligt dig var mordet planerat?
Upprepade stickhugg. Klantigt placerade kroppsdelar antagligen pga av förvirring och stress. Sunkigt alibi. Blod i hans bil. Det tyder väl snarare på motsatsen.