Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-18, 13:46
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Menar du vad du och jag snackat om tidigare eller vad du och Lawn snackat om? Vad är det du syftar på med dagboksvittnet?

"De presskåta gökarna" nämnde jag, för att jag såg att du skrev om den andra fotohandlaren.

Det är ju dagboksvittnet ni talar om och som jag besvarade med mitt inlägg, inget annat.

Angående det andra så är det självklart vad jag har talat med Lawn om, därav ila till systrars hjälp nu men inte i det fallet där jag ett flertal gånger ställt samma fråga utan att få ett pip till svar.

Frågan lyder: Var ser du något som bevisar att ett barn på 17 månader kan minnas en händelse (en lång sådan dessutom) och berätta om den i detalj mer än ett år efteråt?
Citera
2013-06-18, 13:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Pratade vi inte om dagboksvittnet?

Var kom dom där andra presskåta gökarna in i samtalet?

Jag nämnde ju bara en annan fotohandlare som exempel på att det ej behövs belöningar för att få folk att dra rövarhistorier.

Är inte det mer sannolikt att främst den ene av läkarna har dragit en riktig rövarhistoria ?

Jag tänker nu närmast på detta:

"130 kvinnor tittade på bilderna. 50 av dem kände igen ”obducenten”. 23 sa att de själva hade haft kontakt med honom. Antingen hade han köpt sex eller så hade det diskuterats men inte fullföljts (Döden…s.108).
De prostituerades uppgifter slår helt hål på obducentens egen historia att han besökt en prostituerad en enda gång, 1981. I stället knyts han hårt till den prostitutionsvärld där Catrine da Costa rörde sig
"

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html

Och du ska ifrågasätta andra personers trovärdighet
Kanske dags för lite självrannsakan Claude
Citera
2013-06-18, 13:47
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Är det helt otänkbart i din konstiga värld att dagboksvittnet faktiskt kan ha talat sanning ?
Varför utesluta det helt och hållet ?

Vad gäller fotohandlarparet så har rätten funnit dom trovärdiga, du var väl knappast på plats under rättegångarna ?

Jag svarade endast på frågan varför någon skulle ha anledning att höra av sig till polisen om det ej fanns belöningar.

Svårt att förstå?
Citera
2013-06-18, 13:48
Bannlyst
Citat:
Jaså, fanns det inget besvärande mot honom?

Till skillnad mot de två anklagade läkarna så var ju han bevisligen bekant med Catrine, han hade haft henne hemma hos sig, de fann saker som var Catrines hemma hos honom, han bodde perfekt geografiskt mellan fyndplatserna.

Och vad är det som är så besvärande med att Solnamannen kände CdC? Det var ju många som gjorde det. De hittade saker hemma hos Finnen också, som tillhört CdC. Och måste man bo "perfekt geografiskt" för att vara GM?
Citera
2013-06-18, 13:54
Bannlyst
Citat:
1) Det är ju dagboksvittnet ni talar om och som jag besvarade med mitt inlägg, inget annat.

2) Frågan lyder: Var ser du något som bevisar att ett barn på 17 månader kan minnas en händelse (en lång sådan dessutom) och berätta om den i detalj mer än ett år efteråt?

1) Du menar det jag och Jago talat om? Blir lite rörigt, när det skrivs så mycket på kort tid.

2) Jag kan bara inte dissa det, helt enkelt. Det är det enda jag kan säga. Det är för många detaljer, för att jag bara ska rata det.
Citera
2013-06-18, 13:54
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Är inte det mer sannolikt att främst den ene av läkarna har dragit en riktig rövarhistoria ?

Jag tänker nu närmast på detta:

"130 kvinnor tittade på bilderna. 50 av dem kände igen ”obducenten”. 23 sa att de själva hade haft kontakt med honom. Antingen hade han köpt sex eller så hade det diskuterats men inte fullföljts (Döden…s.108).
De prostituerades uppgifter slår helt hål på obducentens egen historia att han besökt en prostituerad en enda gång, 1981. I stället knyts han hårt till den prostitutionsvärld där Catrine da Costa rörde sig
"

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html

Och du ska ifrågasätta andra personers trovärdighet
Kanske dags för lite självrannsakan Claude

Beigt försök att flytta fokus bort från annat.

TH skämdes om sina sexköp, du vet, du har ju själv berätta om hur skämmigt det är att erkänna att man köper sex. Har du glömt bort det också? Ska jag leta upp inlägget åt dig där du själv berättar?

Du kanske har missat att det inte är ett brott att tiga eller ljuga i förhör?

Det är däremot ett brott att som vittne ljuga inför domstol.

(Nej, jag säger inget om vem som ljuger, säger bara hur det är rent juridiskt.)
Citera
2013-06-18, 13:56
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
1) Du menar det jag och Jago talat om? Blir lite rörigt, när det skrivs så mycket på kort tid.

2) Jag kan bara inte dissa det, helt enkelt. Det är det enda jag kan säga. Det är för många detaljer, för att jag bara ska rata det.

Du vet så väl. Annars är det så enkelt för dig att faktiskt läsa bakåt i tråden.

Det som är talande är att du ilade till systrars hjälp nu men inte då.
Citera
2013-06-18, 13:58
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Och vad är det som är så besvärande med att Solnamannen kände CdC? Det var ju många som gjorde det. De hittade saker hemma hos Finnen också, som tillhört CdC. Och måste man bo "perfekt geografiskt" för att vara GM?

Frågan är varför han bevisligen är oskyldig bara för att hans DNA ej finns att finna.

Han är precis som de andra misstänkt i utredningen.

Har du ett svar på varför han BEVISLIGEN är oskyldig bara för att hans DNA ej finns att finna?
Citera
2013-06-18, 14:00
Bannlyst
Citat:
Det som är talande är att du ilade till systrars hjälp nu men inte då.

Men, jag gick ju en match mot Jago, om dagboksvittnet, då och dessutom så har jag sagt tidigare att jag inte dissar Barnets berättelse helt och hållet.
Citera
2013-06-18, 14:03
Bannlyst
Citat:
Frågan är varför han bevisligen är oskyldig bara för att hans DNA ej finns att finna.

Har du ett svar på varför han BEVISLIGEN är oskyldig bara för att hans DNA ej finns att finna?

Det har att göra med vilken övertygelse man har, först och främst.

Han har väl avfärdats, av vad jag förstått. I alla fall hos utredarna.
Citera
2013-06-18, 14:12
Bannlyst
Citat:
Exakt, det fanns ju inga anledningar överhuvudtaget för dagboksvittnet att skulle hitta på denna påstådda rövarhistoria.

Sådana j-a besvär, liksom...och skulle HO vilja riskera att åka dit för detta? Nej, kan inte tänka mig det. Japp, man kan lugnt dra slutsatsen att läkarvännerna ser framför sig en enorm komplott, manusförfattad, regisserad och producerad av självaste staten.
Citera
2013-06-18, 14:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du är ännu mer trögtänkt än jag först trodde

Solnamannen blev med stor sannolikhet avförd ur utredningen för att det inte fanns något som ens indikerade att han var inblandad i Catrines död.

Och om polisen mot all förmodan hade hittat hans DNA på handduken så betyder det noll, han kände ju Catrine som du så fint har påpekat.
Bara för att han bodde i Solna så betyder inte det att han hade något med hennes död att göra, han bodde perfekt "geografiskt" mellan fyndplatserna skriver du, obducentens arbetsplats låg också perfekt geografiskt mellan de båda fyndplatserna

"Att fälla någon enbart på grund av en match i mitokondrie-DNA är alltså inte rimligt. Men inte heller en match i kärn-DNA bör räcka, om det inte finns några andra indicier. Dels på grund av att det trots allt kan vara en slumpmatch. Men också för att en persons blod eller hår kan finnas på en brottsplats, utan att personen gjort något brottsligt."

http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/myten-om-att
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in