Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-18, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Mitt tips till dig är att läsa något annat än texter skrivna av diverse Atsub-sekterister (Johanna Piper, Gitta Holmberg).

Är det bättre att läsa något som någon (då) anonym vetenskapsjournalist skrivit, som tidigare skrivit om blyhalten i luften, i Stockholms stad (!)? Det är inte blytungt. Och att idén till att skriva sin bok kan härröra från det enkla faktum att dennes livskamrat fick sparken från sitt jobb? För den som gav henne sparken är också den som får det mesta av den beska kritiken i hans bok. Man undrar ju om han överhuvudtaget hade skrivit denna bok, om det inte hade varit för att livskamraten fick sparken?
Citera
2013-06-18, 13:20
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Exakt, det fanns ju inga anledningar överhuvudtaget för dagboksvittnet att skulle hitta på denna påstådda rövarhistoria.
Det fanns inga belöningar att hämta eller några andra fördelar att dra nytta av.
En mängd förhör och i slutändan rättegångar och en massa besvär till vilken nytta då om inte allt var sant ?

Fanns det någon anledning för den fotohandlare som hörde av sig att hitta på (den som polisen inte trodde på)?

Du kan ju inte veta vad för motiv hon kan ha haft för att hitta på.

Ditt malande om att det skulle krävas belöningar eller liknande för att få folk att hitta på rövarhistorier är ju bara så dumt.
Citera
2013-06-18, 13:24
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Du vet lika väl som alla vi andra att ett antal vittnen har lämnat väldigt besvärande vittnesmål till nackdel för läkarna.
Där har du anledningen till att frånvaron av deras DNA inte rimligen kan fria dom, polisens tekniker kan ju faktiskt inte ha hittat några spår, det är fullt möjligt att det är så.

"Det är omöjligt att inte lämna biologiska spår på en brottsplats säger hon. Så det är inte där problemet ligger. Men bara för att det finns ett hårstrå, lite blod, avskavd hud eller någon annan lämning är det inte säkert att de som undersöker brottsplatsen hittar det"

http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/myten-om-att

Borgnäs påstod att frånvaron av DNA bevisligen friade en annan anklagad person i samma fall.

Har du något svar på varför han bevisligen är oskyldig om hans DNA ej finns att finna?
Citera
2013-06-18, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Fanns det någon anledning för den fotohandlare som hörde av sig att hitta på (den som polisen inte trodde på)?

Och varför trodde inte polisen på den här fotohandlaren, då? Hur kan det komma sig? Kan det ha varit för att den här fotohandlaren uppenbarligen var en av de "tokar", som brukar höra av sig i samband med ett omskrivet och omtalat fall?
Citera
2013-06-18, 13:29
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och varför trodde inte polisen på den här fotohandlaren, då? Hur kan det komma sig? Kan det ha varit för att den här fotohandlaren uppenbarligen var en av de "tokar", som brukar höra av sig i samband med ett omskrivet och omtalat fall?

Ja du har just svarat på frågan. Det behövs inga belöningar eller annat för att få folk att höra av sig med rövarhistorier.

Att polisen i det här fallet lät sagor om bögar som äter ögon under tiden de styckar passera knäppgökuppgiftslämnarfiltret är en gåta men sen anses ju den här polisutredningen vara en av de sämst skötta i modern tid...

Intressant att du nu ilade till systrars hjälp men inte i frågan jag ställt ett flertal gånger.

Rätt talande måste jag säga.
Senast redigerad av Claude-M 2013-06-18 kl. 13:31.
Citera
2013-06-18, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ja du har just svarat på frågan. Det behövs inga belöningar eller annat för att få folk att höra av sig med rövarhistorier.

Men, vad är det som talar för att just fotohandlarparet tillhörde dem som "bara vill hjälpa till"?
Finns det bevis för det?
Citera
2013-06-18, 13:34
Bannlyst
Citat:
Intressant att du nu ilade till systrars hjälp men inte i frågan jag ställt ett flertal gånger.

Rätt talande måste jag säga.

Vilken fråga, om jag får fråga?
Citera
2013-06-18, 13:36
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Men, vad är det som talar för att just fotohandlarparet tillhörde dem som "bara vill hjälpa till"?
Finns det bevis för det?

Pratade vi inte om dagboksvittnet?

Var kom dom där andra presskåta gökarna in i samtalet?

Jag nämnde ju bara en annan fotohandlare som exempel på att det ej behövs belöningar för att få folk att dra rövarhistorier.
Citera
2013-06-18, 13:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Borgnäs påstod att frånvaron av DNA bevisligen friade en annan anklagad person i samma fall.

Har du något svar på varför han bevisligen är oskyldig om hans DNA ej finns att finna?

Suck, ibland resonerar du som en trögtänkt get.

Borgnäs sa antagligen så eftersom det inte finns några besvärande vittnesmål och indicier som pekar ut just den personen.
Om vi istället tittar på läkarna så finns det en hel rad med besvärande omständigheter och vittnesmål som talar till deras nackdel.

Mvh
Citera
2013-06-18, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du kan ju inte veta vad för motiv hon kan ha haft för att hitta på.

Ditt malande om att det skulle krävas belöningar eller liknande för att få folk att hitta på rövarhistorier är ju bara så dumt.

Är det helt otänkbart i din konstiga värld att dagboksvittnet faktiskt kan ha talat sanning ?
Varför utesluta det helt och hållet ?

Vad gäller fotohandlarparet så har rätten funnit dom trovärdiga, du var väl knappast på plats under rättegångarna ?
Citera
2013-06-18, 13:41
Bannlyst
Citat:
Pratade vi inte om dagboksvittnet?

Var kom dom där andra presskåta gökarna in i samtalet?

Jag nämnde ju bara en annan fotohandlare som exempel på att det ej behövs belöningar för att få folk att dra rövarhistorier.

Menar du vad du och jag snackat om tidigare eller vad du och Lawn snackat om? Vad är det du syftar på med dagboksvittnet?

"De presskåta gökarna" nämnde jag, för att jag såg att du skrev om den andra fotohandlaren.
Citera
2013-06-18, 13:43
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Suck, ibland resonerar du som en trögtänkt get.

Borgnäs sa antagligen så eftersom det inte finns några besvärande vittnesmål och indicier som pekar ut just den personen.
Om vi istället tittar på läkarna så finns det en hel rad med besvärande omständigheter och vittnesmål som talar till deras nackdel.

Mvh

Jaså, fanns det inget besvärande mot honom?

Till skillnad mot de två anklagade läkarna så var ju han bevisligen bekant med Catrine, han hade haft henne hemma hos sig, de fann saker som var Catrines hemma hos honom, han bodde perfekt geografiskt mellan fyndplatserna.

Nä det är klart, han var inget att gå vidare på, det är bättre att tro på bebisar och kovändande kollegor.

Du svarar inte på den här frågan heller, då anser jag att Borgnäs helt enkelt hade galet fel när han uttalade sig som han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in