2013-06-18, 01:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag tänker att en som styckar en kropp är ganska rationell och kall. Har blivit tränad eller har svårigheter med att visa empati.
Skulle mycket väl kunna vara en militär, eller en som är fixerad vid krig, vapen och våld

Då är det med största sannolikhet ingen svensk militär, helt övertygad.
Citera
2013-06-18, 01:30
Medlem
Citat:
Har hört åt detta också, att det är nåt sjukt. Men det kan vara rykten..,så jag vet inte
Tror du att det finns en till GM?
Tror du det är inspelat? Som en snuff Movie

Jag tror att det kan finnas ett helt gäng GM. Som sitter uppkopplade mot en live länk o gluttar på KJ under hans vidriga antaganden. Om inte det... Så finns dessa personer i hans omgivning och dom har fantiserat om att få göra
detta under en lång tid... Nån likasinnad som KJ men som är dominant och som KJ mer el mindre ser upp till
Citera
2013-06-18, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Å andra sidan har ju åklagarsidan såväl mer information som mer kunnande om polisarbete än vad du har antar jag?

I fråga om mer information, definitivt så. Osäkert om överlägset kunnande även gäller polisarbete, dock.
Citera
2013-06-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Har KJ jaktkunskaper? För det är väl han som sitter som mtGM? Är det inte så att det bara inte är uteslutet att andra kan vara inblandade?

Tror inte KJ har jakt licens. Men det finns väl inget tvivel om att snubben är kniv van" ??

Har han dessutom mördat o styckat div smådjur under flera år. Tja då har han ju tränat" lite dessutom. Ps hittat döda troligen styckade delar från en mindre hund i en av bunkrarna på mjösjöberget, skelettdelarna var till viss del ritualiskt" placerade. Undra om det är KJ som övat ?

Nån som bor kring flottiljev*gen el där nära KJs föräldrars hus som har förlorat sin mindre- rasen hund för nått år sedan. Under konstiga omständigheter ?
Citera
2013-06-18, 01:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I fråga om mer information, definitivt så. Osäkert om överlägset kunnande även gäller polisarbete, dock.

Inte osannolikt. Ur åklagarutbildningen.

Bland ämnen som omfattas av åklagarkurs I-IV kan nämnas:

Förundersökningsledning
Tvångsmedel
Brottmålsprocessen
Rättsmedicin
Kriminalteknik
Kriminologi
Massmedieträning
Retorik
Förhörsteknik

Har nog en hyfsat bra uppfattning om de här delarna iaf, sedan kanske de inte är så bra på att jaga fortkörare.

EDIT;Glömde:

Den första utbildningsperioden, aspiranttiden, är en provanställning och pågår fram till dess åklagaraspiranten blivit assistentåklagare, minst 9 månader. Provanställningen består av praktisk träning och utbildning på en åklagarkammare. Under denna tid får man också möjlighet att göra en längre praktik hos polisen.
Senast redigerad av OY 2013-06-18 kl. 01:42.
Citera
2013-06-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Alla med fysisk förutsättning kan rent tekniskt stycka en kropp om man med det menar att separera kroppsdelar ifrån varandra, anser jag, vad skulle det svåra vara? Begränsningen sitter i psyket.

Läste om rättsläkaren och obducenten, tror att det var rättsläkaren JR som vittnade om att styckning av människa inte ingår i utbildningen till rättsläkare.

Vilken yrkeskategori får lära sig att stycka en människa på ett snyggt sätt, ingen vad jag känner till. Så att tala om att stycka anatomiskt rätt eller fel känns lite off. Skära, såga, hugga och bryta, lär inte vara märkligare än så.

Ja, begreppet anatomiskt rätt el fel existerar inte.

Ville snarare belysa faktum att en anatomiskt kunnig och utbildad person troligen har mindre besvär och motstånd under självaste styckningen, än en som inte har. Eftersom man då
vet bättre vart man ska separera delar på lättaste" sätt mm..
Citera
2013-06-18, 01:44
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
När det gäller kunnande så går det förstås inte att säga emot dig eftersom du liksom många andra är anonyma här, och därmed kan du ju vara en person som besitter stora kunskaper om polisarbete.

Vad som motsäger detta - om jag inte tar fel på person nu förstås - är att du har postat ganska fantasifulla teorier om att VB skulle ha varit något sorts utsett villebråd för softairgungänget. Detta har du postat utan någon som helst motivering till din teori, och det i sin tur gör att det återstår en del för dig att bevisa angående dina eventuella stora kunskaper om polisarbete.
Citera
2013-06-18, 01:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag tänker att en som styckar en kropp är ganska rationell och kall. Har blivit tränad eller har svårigheter med att visa empati.
Skulle mycket väl kunna vara en militär, eller en som är fixerad vid krig, vapen och våld
Om man inser att man faktiskt just dräpt en människa och väljer att inte slå 112, så kan nog autopiloten kopplas på, man gör vad som måste göras.
Citera
2013-06-18, 01:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Vem skulle hjälpa en GM att skaffa undan ett lik?
Jag gissar på en anhörig.

Och hur mycket man ångrar sig är det nog svårt att träda fram.
Citera
2013-06-18, 01:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag vet mkt väl vilken källa/ källor tänderna kommer från, men jag väljer att låta det vara så. Faktiskt för att skydda källan. Så anta inte sånt som du inte vet.

Bekräftar din källa/dina källor att VB:s ansikte var bortskuret och att hennes tänder saknades ?
Citera
2013-06-18, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Tror inte KJ har jakt licens. Men det finns väl inget tvivel om att snubben är kniv van" ??
Definiera "kniv-van" tack.
Bara för att någon kanske har använt morakniv lite oftare än den normale söderhipstern så är det ju inget mått på hur kniv-van någon är.

Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ps hittat döda troligen styckade delar från en mindre hund i en av bunkrarna på mjösjöberget, skelettdelarna var till viss del ritualiskt" placerade. Undra om det är KJ som övat ?

Nån som bor kring flottiljev*gen el där nära KJs föräldrars hus som har förlorat sin mindre- rasen hund för nått år sedan. Under konstiga omständigheter ?
Intressant. Du passade inte på att fota resterna?

F.ö kan det lika gärna vara rester av en räv, finns flera bilder ute på nätet där folk hittat rävar (och andra djur) döda i gamla bunkrar. Gissningsvis beroende på att de trillat ner och inte kommit ut, eller helt enkelt gått in för att självdö
Citera
2013-06-18, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, VB skulle aldrig kunna polisanmäla att hennes exkille kände sig hotad av HA-folk, om det nu är så som Akrobaten påstår. Hon kan tipsa om HA-killar, kriminalitet med mera, men vad killen känner, det får han stå för själv! Alltså tror jag inte på Akrobaten här, eller så förklarar det varför polisen antagligen bara gjort en typ av tjänsteanteckning. Hon sprang i ogjort ärende, om det nu var så. Jag tror dock inte på den här historien, att hon polisanmälde vad killen kände. Det går inte att polisanmäla hot för andras räkning... antingen bevittnar man ett brott, eller så misstänker man något. Då får man väl tipsa, och sen blir det taget för vad det är. Andrahandsuppgifter.

Om nu Akrobaten har rätt om HA i VBs perifera krets bör man naturligtvis kontrollera exet med anhang. Vad var det för män VB lierade sig med? Är det HA lite varstans i kretsarna däruppe, eller vilka kotterier finns? Räknar med att ingen vågar svara på det.
HA är ganska starka här. Under gruppen red and white är nog förhållande vis stor.man ser de röd vita lite överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in