2013-06-21, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Lite Trollvarning på hen va?
Mycket troligt men man vet ju aldrig
Citera
2013-06-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Reklam och efterrätt är vad modern sagt i intervju i NSD.
Naiv och godtrogen är vad Yn've sa i TV intervju gjord på Lulevägen 15, samma fastighet där man även hade ett TV inslag från en Thai butik.

Läs om, läs rätt.

PRECIS!

Så de jag undrar är: Hur tog sig VB till KJ om hon var hem till han? Var hon hemma så är de ju ändå 5-6km. Inte så där jätte troligt att man börjar promenera det för att sitta o plugga...Vet inte vart morsan bor men de är väl inte i bodsvedjan iaf. Så hur troligt är de att VB har promenerat dit?

Finns möjligheten att hon har åkt med någon? Hämtat KJ eller att personen som gav henne skjuts dit vart sne, och därav signal vid masten vid avsedd tidpunkt som beskriven i tråden.? Eller att KJ helt enkelt hämtat henne någonstans.

(En/flera grannar har hört skrik vid någon tidpunkt, men de vette fan om ja tror de är annat än drömmar) Skulle någon börja flytta på henne om hon mördades i lägenheten bör detta ha skett väldigt sent på natten, samt med en/flera som spanar läget. (troligen)

Det intressanta är ju ändå sms hon skickat till någon vid "tidpunkt" den som fick det och såg det dagen efter verkar inte ha super koll på sin mobil. De flesta sitter med sina mobiler i handen dygnet runt nuförtiden...HM...
Senast redigerad av pattilatti 2013-06-21 kl. 09:00.
Citera
2013-06-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Satt och läste lite i tråden om Carolin Stenvall, där hävdar en sverigegrabben att han ska ha läst VBs obduktionsprotokoll och att VBs kropp ska ha blivit bränd på vissa delar samt att det ska ha varit gjort på ett väldigt rätt sätt.
Är det nåt vi hört tidigare? Har läst någonstans att vissa mjukdelar ska vara borta på kroppen men inte brända.
https://www.flashback.org/t745310p1433
Så fel det kan bli! Rått skulle det ju vara
Citera
2013-06-21, 09:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Mycket troligt men man vet ju aldrig

Hen säger också att det kan vara samma mördare som hade ihjäl VB som mördade CS, är inte det en indikation på att vederbörande bör tas med ett stort lass, just det, salt!

Tror inte på hen.
Citera
2013-06-21, 09:14
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hen säger också att det kan vara samma mördare som hade ihjäl VB som mördade CS, är inte det en indikation på att vederbörande bör tas med ett stort lass, just det, salt!

Tror inte på hen.

Fortsätter man läsa hens inlägg i Carolin-tråden tycker jag mig uppleva att hen är helt övertygad, att hen vet att Toni Aldén är oskyldig till Carolins död..

...snart kanske vi får läsa liknande inlägg i den här tråden...
Citera
2013-06-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Tror inte på hen.
nä, det är sant, det kan ju inte stämma...
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-21 kl. 09:51.
Citera
2013-06-21, 09:50
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
'Tror du KJ är skyldig? Annars har du en ruskigt konstig medkänsla, fast vem vet, konstiga känslor föder ju brott, så vem vet vem som är näst på tur.

Nej, jag tror inte att KJ är GM.
Citera
2013-06-21, 10:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify

Det skulle vara lite matnyttigt om du kom med tankar kring varför du tror att han är oskyldig.
Citera
2013-06-21, 10:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify

Ge oss ett kvalificerat svar till blodet i hans bil då? Och varför han tiger om allt.
Citera
2013-06-21, 10:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ge oss ett kvalificerat svar till blodet i hans bil då? Och varför han tiger om allt.

Nu ber du en trådskribent göra något som mig veterligen inte ens polisen kan. Kan du ge ett kvalificerat svar till hur blodet hamnat där? Spekulera kan vi göra.
Citera
2013-06-21, 10:32
Medlem
Myztifys avatar
Klar det är besvärande för KJ att de funnit blod i hans bil, men det gör honom inte med automatik till en mördare, det kan finnas naturliga förklaringar, vilket KJ har har gjort till åklagaren, dock ej något som åklagaren köper. Hade det presenterats stora mängder blod hade jag nog haft en annan inställning. De borde även funnit annat material från VB i bilen, hårstrån med rötter på (prova att gnida ditt huvud mot en klädsel i ett bagageutrymme) Det som gör mig mest osäker på KJ som GM är att åklagaren inte kunnat komma med mer än två upptäckter av blod som dessutom åklagaren säger kan bindas till 22-åringen. Hänger upp mig på detta "kan" det är inte ett helt säkert uttalande om att det binds till KJ.

De har ju bevisligen varit ett par, inte konstigt om det finns spår av henne i hans bil, visst är det kanske inte det mest vanliga att man springer omkring och blöder i bilar

Skulle KJ vara GM och kört kroppen i bilen, varför har han inte satt eld på bilen, han har ju haft gott om tid på sig, att tro, att man kan städa ur en bil från blod och övrig DNA i ett garage tror jag inte ett skit på. Förvisso har de hittat blod, men de skulle med all säkerhet hittat mer som skulle binda KJ till brottet.

Jag tycker det är väldigt märkligt att han inte snurrat in sig i olika berättelser om kvällen hon försvann och övriga berättelser. Han har ändå satts i en väldigt pressad situation med fulla restriktioner vilket gör att han inte verken hör eller ser på media, han har inte en susning om vad som händer utanför sin lilla värld just nu. Han borde ha brutit ihop för 14 dagar sedan. Det är ju inte en kille som suttit häktad med jämna mellanrum och vet vad som är på gång.

Men som sagt, jag har inget som styrker att det finns en annan GM utan jag bygger detta på min magkänsla, inte medkänsla som är något helt annat.

Har ingen medkänsla över huvud taget till KJ, vet inte vem killen är, beror nog mest på att jag bor mååååååånga mil från Boden, har däremot bott i Boden på -80 talet under en kort period. så jag känner till själva vägnätet som då fanns.
Citera
2013-06-21, 10:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Vem har sagt att KJ tiger om allt, vi vet inte vad han har berättat. Och att han inte har en förklaring till blodet kan helt enkelt bero på att han faktiskt inte vet.

Jag tycker att det här med en utebliven förklaring är det minst uppseendeväckande i det här fallet.

Oavsett vilket så tror jag att han är inblandad i försvinnandet i något avseende, men fäster ingen vikt vid att han inte har förklarat hur blodet hamnade i hans bil, det bevisar ingenting. Finns andra omständigheter som gör mig misstänksam mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in