2013-06-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Nej, jag kan faktiskt inte svara på det. Men, jag tror inte vem som helst sätter sig o styckar ett rådjur efter jakt. Det krävs nog en magstark/erfaren person för det.

En 22-årings - som till syns vara en vanlig Svensson med ett extremt vapen intresse -och utan jakt-intresse (Vad jag vet). Antingen måste det vara något grovt fel på huvudet i KJ eller så har någon annan utfört styckningen.

Sanningen kommer fram. Bara att vänta på bevisningen från åklagaren.

Det dryftas ju fram och tillbaka om att han haft olika diagnoser KJ, det där vet nog Utredare, Åklagare, Advokat, Familj och sjukvård bättre än oss vad han har för diagnoser, eller inte har.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ganska säkert rör det sig om flera solidariskt ansvariga gärningsmän. Osannolikt att någon utfört det som Vatchaareeya utsatts för medan övriga sett på. Gissar att man turats om att plåga henne innan hon avled. Kanske turats om vid styckningen också.
Det tror inte jag. Jag tror KJ var ensam om huvudgärningen, men fick hjälp i efterhand. Men det är för tidigt att bilda sig en uppfattning, återkom när jag har läst FUP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nej, inget läcker, och något letande verkar inte heller göras, jag tror att både Polis och åklagare verkar nöjda, när hördes det något från advokaten senast?
Har funderat i samma banor. Misstänker att de jobbar på med att stärka bevisen
Citera
2013-06-17, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hittade om en annan person som styckat en kropp och vilka teorier som ligger bakom detta. Mkt intressant är att denna person och KJ är otroligt lika. Denna person är närmast maniskt intresserad av fiske. Detta är kring annat brott men jag visar detta för att visa likheter med nu misstänkt GM

Ett av 24-åringens få utmärkande drag är att han beskrivits som närmast maniskt intresserad av fiske. Av alla de personer som polisen förhört kan ingen dra sig till minnes att mannen någon gång visat våldstendenser.

Tvärtom beskrivs han som lugn och närmast utan temperament. En nära anhörig säger sig aldrig ha sett 24-åringen aggressiv eller ilsken.

— Det onormalt stora fiskeintresset skulle möjligen kunna vara ett tecken på någon form av psykisk störning. Att stycka en kropp är svårt och inget som vem som helst tar sig an och går iland med. Det är mycket äckligare och snaskigare än vad man kan föreställa sig, säger Martin Grann.

http://hd.se/skane/2010/02/14/att-stycka-en-kropp-ar-mycket-an/

Har för mig att jag postat om den killen tidigare, han är en trevlig kille och lugn, skulle aldrig kunnat drömma om att det var han media skrev om, men det var det. Så KJ temperament är inte avgörande, man kan inte se vem som kan eller inte kan mörda och stycka.
Citera
2013-06-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi har ju inte så mycket fakta att gå på, men rent allmänt har jag ju varit inne på att jag tror att styckningsplatsen är det gula huset. Om det är så att händerna är borta för att det kan finnas spår på dem så kan det gula huset vara rätt plats, där kunde GM stycka i lugn och ro. Offensiv styckning tror jag, GM var arg, ledsen och besviken, och att det gjorde GM till en mördare, och det var ju inte meningen, GM lägger skulden på VB och därför skändas kroppen och styckas slutligen.

Äh, det är totalt omöjligt att försöka sig på en rimlig gissning om mordplatsen, vi vet ju inte vad de hade för sig den där kvällen. Statistiskt bör det ju handla om en lägenhet/bostad precis som t ex GW säger, och det kanske är så, finns ju vittnesuppgifter om skrik, men är det en offensiv styckning så är det inte alls så självklart, vad tror du själv?

Vore bra om den där som skrev om festen igår kläckte ur sig vilka som var där och lite andra detaljer, om inte annat så för att kunna avfärda sommarstugan.

Förutsatt att KJ är GM.

du har en stark poäng där.. har länge tänkt det var en offensiv styckning, just för att den är så random.. läste nånstans att om det är defensivt, så styckas det ofta i tio delar.

dock, om det är en defensiv styckning, tror jag huvudet åkte av först, för att göra det mindre personligt så att säga. då är det "bara en kropp"
Citera
2013-06-17, 23:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nej, inget läcker, och något letande verkar inte heller göras, jag tror att både Polis och åklagare verkar nöjda, när hördes det något från advokaten senast?

Advokaten var det länge sen man hörde nåt från. Jag skulle tro att journalisterna har insett vilket sorgligt och tragiskt fall det här är, med både en mördare och ett offer som tycks ha haft det svårt i livet. Finns inget sensationellt alls.

Bevisläget är gott, säger åklagarna redan efter bara ett par veckor när långt ifrån alla provsvar från SKL har kommit ännu. Det säger väl allt.
Citera
2013-06-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har funderat i samma banor. Misstänker att de jobbar på med att stärka bevisen

Ja, som gör att de säkert kan binda mtGM till det aktuella brottet vilket gör att de kan ställa åtal.
Citera
2013-06-17, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Advokaten var det länge sen man hörde nåt från. Jag skulle tro att journalisterna har insett vilket sorgligt och tragiskt fall det här är, med både en mördare och ett offer som tycks ha haft det svårt i livet. Finns inget sensationellt alls.

Bevisläget är gott, säger åklagarna redan efter bara ett par veckor när långt ifrån alla provsvar från SKL har kommit ännu. Det säger väl allt.
"Säger allt". Självfallet säger åklagaren att bevisläget är gott. Annars gör de fel som håller den misstänkte inlåst.
Citera
2013-06-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
du har en stark poäng där.. har länge tänkt det var en offensiv styckning, just för att den är så random.. läste nånstans att om det är defensivt, så styckas det ofta i tio delar.

dock, om det är en defensiv styckning, tror jag huvudet åkte av först, för att göra det mindre personligt så att säga. då är det "bara en kropp"

Och jag tror den som styckat gjort det utav anledningen att han bara ville stycka en kropp.
Citera
2013-06-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Nej, jag kan faktiskt inte svara på det. Men, jag tror inte vem som helst sätter sig o styckar ett rådjur efter jakt. Det krävs nog en magstark/erfaren person för det.

En 22-årings - som till syns vara en vanlig Svensson med ett extremt vapen intresse -och utan jakt-intresse (Vad jag vet). Antingen måste det vara något grovt fel på huvudet i KJ eller så har någon annan utfört styckningen.

Sanningen kommer fram. Bara att vänta på bevisningen från åklagaren.

vad krävs för att någon ska kunna stycka? Man vill ju helst se att det är någon pundare hög på något rus för att få det förståligt.

Närmast vi kommer med KJ är ju detta med hunden som ingen riktigt vet vad som hänt.
Den som dog av tuggat elkabel. Men det droppade blod av den så är som sagt lite lurt.

Enligt hans far så hade han ringt och bett om hjälp att göra sig av hunden. Men lät som storyn han drog för sina vänner var att efter hunden dött av el så hade han styckat den i två delar och placerat delarna i sopsäckar alldelse själv och dumpat dom, verkar som han var stolt över det. :/
Vad som egentligen hänt är svårt att veta.
Citera
2013-06-17, 23:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Säger allt". Självfallet säger åklagaren att bevisläget är gott. Annars gör de fel som håller den misstänkte inlåst.

Okej, hur ofta brukar misstänkta gärningsmän gå fria efter att åklagare har sagt att bevisläget är gott?
Citera
2013-06-17, 23:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tror inte jag. Jag tror KJ var ensam om huvudgärningen, men fick hjälp i efterhand. Men det är för tidigt att bilda sig en uppfattning, återkom när jag har läst FUP.
Jag instämmer.

Jag tror absolut inte att det är fler än en GM som har begått själva mordet. Om det finns fler inblandade så har hen/de i så fall hjälpt till efteråt som en kompisgest, och detta inte för att hen/de nödvändigtvis anser att GM gjorde rätt.

OM det nu finns fler inblandade. Åklagarens kryptiska uttalande stöder detta i viss mån, men i övrigt finns det än så länge inget som tyder på det. Åklagarens uttalande kan vara övertolkat och det hela kan sluta med att bara en person är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in