2013-06-17, 23:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Klart de skall följa upp varenda människa de behöver, men tror inte de skulle gå ut med sådant i media så att vi i tråden får reda på det ifall att han skulle sagt något sådant i förhör.

Ok, visste inte att det skrivits i media om det. Har du länk?
Citera
2013-06-17, 23:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Tack Q, du är bäst

Haha, så ska det se ut. Tack!

Men ni betraktar inte ödehuset som någon brottsplats?
- Det känns inte så. Teknikerna är också överens om att ödehuset inte är brottsplatsen.

Ni tror inte att ödehuset är en brottsplats - ändå hittas kroppsdelar där. Vad tyder detta på?
- Tja. Brottsplatsen måste finnas någon annanstans.

Jag ska inte dra det i långbänk, dock, är teknikerna överens med forensikerna på SKL, har alla prover analyserats och slutsatserna redovisats?

Jag ger er ett halvt rätt för påståendet, måste vara lite motvalls ibland.
Citera
2013-06-17, 23:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, å andra sidan, skulle åklagarna intressera sig för dem om de inte har begått brott, alltså är gärningsmän?

Vittnen är väl inte helt fel att ha, eller?
Citera
2013-06-17, 23:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men, å andra sidan, skulle åklagarna intressera sig för dem om de inte har begått brott, alltså är gärningsmän?
Det där beror ju på hur man definierar "gärningsmän".

Jag skulle tro att trådar här i Aktuella brott definierar GM som den som har begått själva (i detta fall) mordet, och eventuella medhjälpare som t.ex har hjälpt till att skaffa undan kroppen som just medhjälpare. Begått brott har de förstås allihop.
Citera
2013-06-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ok, visste inte att det skrivits i media om det. Har du länk?

Nej, det finns inget skrivet om att de söker efter någon jägare, annat än här i tråden.
Vilket gör att jag tvivlar, jag tror inte de söker efter någon alls, annat än i vittnesväg.
Citera
2013-06-17, 23:07
Medlem
Citat:
Hur säkra är källorna på att han inte kan bryta nacken av en fisk?
Är det samma källor som påstått att han styckat katter och hundar och fåglar och allt vad det nu var. Kan vara så att han känner empati med fiskarna och hade velat vara ett med dem.

Nej, jag kan faktiskt inte svara på det. Men, jag tror inte vem som helst sätter sig o styckar ett rådjur efter jakt. Det krävs nog en magstark/erfaren person för det.

En 22-årings - som till syns vara en vanlig Svensson med ett extremt vapen intresse -och utan jakt-intresse (Vad jag vet). Antingen måste det vara något grovt fel på huvudet i KJ eller så har någon annan utfört styckningen.

Sanningen kommer fram. Bara att vänta på bevisningen från åklagaren.
Citera
2013-06-17, 23:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nej, det finns inget skrivet om att de söker efter någon jägare, annat än här i tråden.
Vilket gör att jag tvivlar, jag tror inte de söker efter någon alls, annat än i vittnesväg.

Nja, KJ och hans advokat kan begära att polisen ska kolla upp vissa saker. Det är så det brukar gå till i vanliga fall.

Men, visst, den där jägaren kan mycket väl vara ett vittne. Eller också finns det ingen jägare över huvud taget, så vi får väl se om det hamnar nån jägare i fupen. Inget verkar ju läcka till media just nu.
Citera
2013-06-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nja, KJ och hans advokat kan begära att polisen ska kolla upp vissa saker. Det är så det brukar gå till i vanliga fall.

Men, visst, den där jägaren kan mycket väl vara ett vittne. Eller också finns det ingen jägare över huvud taget, så vi får väl se om det hamnar nån jägare i fupen. Inget verkar ju läcka till media just nu.

Nej, inget läcker, och något letande verkar inte heller göras, jag tror att både Polis och åklagare verkar nöjda, när hördes det något från advokaten senast?
Citera
2013-06-17, 23:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där beror ju på hur man definierar "gärningsmän".

Jag skulle tro att trådar här i Aktuella brott definierar GM som den som har begått själva (i detta fall) mordet, och eventuella medhjälpare som t.ex har hjälpt till att skaffa undan kroppen som just medhjälpare. Begått brott har de förstås allihop.

Ganska säkert rör det sig om flera solidariskt ansvariga gärningsmän. Osannolikt att någon utfört det som Vatchaareeya utsatts för medan övriga sett på. Gissar att man turats om att plåga henne innan hon avled. Kanske turats om vid styckningen också.
Citera
2013-06-17, 23:15
Medlem
Hittade om en annan person som styckat en kropp och vilka teorier som ligger bakom detta. Mkt intressant är att denna person och KJ är otroligt lika. Denna person är närmast maniskt intresserad av fiske. Detta är kring annat brott men jag visar detta för att visa likheter med nu misstänkt GM

Ett av 24-åringens få utmärkande drag är att han beskrivits som närmast maniskt intresserad av fiske. Av alla de personer som polisen förhört kan ingen dra sig till minnes att mannen någon gång visat våldstendenser.

Tvärtom beskrivs han som lugn och närmast utan temperament. En nära anhörig säger sig aldrig ha sett 24-åringen aggressiv eller ilsken.

— Det onormalt stora fiskeintresset skulle möjligen kunna vara ett tecken på någon form av psykisk störning. Att stycka en kropp är svårt och inget som vem som helst tar sig an och går iland med. Det är mycket äckligare och snaskigare än vad man kan föreställa sig, säger Martin Grann.

http://hd.se/skane/2010/02/14/att-stycka-en-kropp-ar-mycket-an/
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:

Ja, det är klart att de gör. Även medhjälpare kan ställas till ansvar.

http://www.lag24.se/a/osj%C3%A4lvst%C3%A4ndiga-brottsformer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag tänkte också som du, men är det inte lite långsökt? Iof, kanske eldade böcker och kläder djupt inne i skogen?

EDIT;Hon nämner ju också något om tre krigare som är trötta, kan det handla om spelare, eller är kanske riktiga soldater?

krigare behöver inte nödvändigvis menas något sånt.
kan vara att dom "krigat" med bilen så att säga. jag har en vän som alltid frågar "hur går det för ditt lag?" istället för "hur går det för dig?" så man behöver inte nödvändigtvis märka ord just där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in