2013-06-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Vad är demokratiska rättigheter. Att kasta sten och brandbomber på polisen? Att mörda poliser? Att vandalisera andra människors egendomar? Att bränna ner bilar och ockupera områden. Att gå emot lagen?

Nu får du ändå ge dig.
Att demonstrera. Kasta sten och brandbomber gör de i självförsvar mot polisens tårgas. Om en polis riktar ett vapen mot dig för att han eller hon känner sig hotad, känner inte du dig hotad då? Bara för att det står i lagen att polisen har rätt att använda våld betyder inte att jag inte har rätt att försvara mig mot sådant våld.
Citera
2013-06-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Att demonstrera. Kasta sten och brandbomber gör de i självförsvar mot polisens tårgas. Om en polis riktar ett vapen mot dig för att han eller hon känner sig hotad, känner inte du dig hotad då? Bara för att det står i lagen att polisen har rätt att använda våld betyder inte att jag inte har rätt att försvara mig mot sådant våld.

Jo, det är definitivt exakt det det betyder. Polisen tillhör staten. Du är medborgare och du lyder staten. Ingen medborgare har rätt att gå emot lagen men du verkar fortfarande ha svårt att förstå det.
Citera
2013-06-17, 15:42
Bannlyst
Citat:
Jag är ingen islamistisk arab men du däremot är en jude lakej som inte kan skilja på rätt och fel. Enligt dig är Erdogan en islamistisk diktatur i klass med Bin laden. Hur du har dragit den slutsatsen kan jag tyvärr inte förstå.

Och hur du som inte har bott i Turkiet kan påstå att Erdogan inte är en islamistisk diktatur som kan liknas putins version kan jag också tyvärr inte förstå.
Citera
2013-06-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Och hur du som inte har bott i Turkiet kan påstå att Erdogan inte är en islamistisk diktatur som kan liknas putins version kan jag också tyvärr inte förstå.

Man måste alltså bo i Turkiet för att förstå varför han är en islamistisk diktator?

Jag har varit i Turkiet ett flertal gånger och hela min omgivning bestås av turkar så jag tror inte direkt man behöver bo i Turkiet för att förstå vad det hela handlar om.
Citera
2013-06-17, 15:48
Medlem
Erbakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Kamora är en islamistisk arab så bli inte förvånad. Han lever i sina våta drömmar om en palestinsk stat.
Våta drömmar om en palestinsk stat? Hur tusan är idén om ett fritt palestina islamistiskt?
Citera
2013-06-17, 15:49
Medlem
Citat:
Jo, det är definitivt exakt det det betyder. Polisen tillhör staten. Du är medborgare och du lyder staten. Ingen medborgare har rätt att gå emot lagen men du verkar fortfarande ha svårt att förstå det.
Det är just det jag inte accepterar. De representerar samhället, och då får samhället betala i form av bränder och annan skadegörelse. Öga för öga, tand för tand.
Citera
2013-06-17, 15:51
Medlem
Citat:
Det är just det jag inte accepterar. De representerar samhället, och då får samhället betala i form av bränder och annan skadegörelse. Öga för öga, tand för tand.

Alltså är det ingenting fel med att sätta in armén vilket du verkade klaga på i början. Så du menar att upploppen i Husby eller London är legitimerade kravaller bara för att de representerar samhället? Då är det fritt fram och vandalisera, mörda poliser och anfalla polisstationer?

Ja, precis öga för öga, tand för tand. Nu får ligisterna smaka på lagen.
Citera
2013-06-17, 16:00
Medlem
Citat:
Alltså är det ingenting fel med att sätta in armén vilket du verkade klaga på i början. Så du menar att upploppen i Husby eller London är legitimerade kravaller bara för att de representerar samhället? Då är det fritt fram och vandalisera, mörda poliser och anfalla polisstationer?

En stat har inte rätt att använda övervåld mot civila. Jag struntar i lagen när jag kan för samhället gör ingenting för mig, och då ska de inte lägga sig i mitt liv heller.

Smaka på lagen? Fattar inte du att det gör saken värre? Då lägger de sig i mitt liv och det får konsekvenser som de kunnat undvika genom att INTE lägga sig i mitt liv.
Citera
2013-06-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Vad är demokratiska rättigheter. Att kasta sten och brandbomber på polisen? Att mörda poliser? Att vandalisera andra människors egendomar? Att bränna ner bilar och ockupera områden. Att gå emot lagen?

Nu får du ändå ge dig.

Vad är du för en islamistisk goja som får för sig att demonstranterna skulle kasta brandbomber på polisen? Eller att mörda poliser? Dessa som kastat brandbomber har i självverket varit AKPare eller civilpoliser för att provocera samt skapa ännu mer kaos och sen lägga skulden på demonstranterna.

I denna video kan du se hur AKP-anhängare med batonger i handen springer på gatorna och letar efter anti-AKPare för att misshandla de till döds med hjälp av polisen.

http://www.youtube.com/watch?v=SdtEruvshTQ&feature=player_embedded#!

KOM INTE NU och säg att AKP och polisen inte gör något sådant, detta är inte Sverige eller något västerländsk land, AKP gör allt för att stå kvar vid makten. Det kanske låter osant eller obegriplig för dig om regimen AKP gör något sådant men det är tyvärr sanningen och folk går inte ut på gator och såna stora upplopp om det inte finns stor anledning och hot från den sittande AKP.

Det fanns en eld från början när protesterna började men sen var det Erdogan och company som satte mer bensin på den elden och nu har det lett till detta stora upplopp som kommer aldrig ta slut om inte AKP avgår.

Provoceringar som kom från Erdogan där han först anklagar oppositionen för att det är de som skapat protesterna och Erdogan kom med ännu mer provocering och sa "om ni samlar ihop flera tusen personer på gatorna kommer jag samla mer än en miljon AKP-anhängare på gatorna" sen när Erdogan insåg att det faktiskt var vanlig folk som inte var politisk aktiva så sa anklagade Erdogan och company att dessa som protesterar är terrorister och att väst är inblandad för att förstöra vår "demokrati". Skratterande nog som om om det finns demokrati i Turkiet.
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-17 kl. 16:03.
Citera
2013-06-17, 16:01
Medlem
Shine_s avatar
Citat:

Om alla skulle verka under den parollen skulle många turkiska poliser förtjäna att bli blinda, brutalt misshandlade osv med tanke hur de hållit på. Jag kan posta mängder av filmer på uppenbara övergrepp.
Det är också enligt dig helt okej att gripa människorättsadvokater, våldföra sig på läkare osv osv? Oehört demokratiskt agerande, verkligen...

Dina unket vinklade Erdogankramande åsikter är bara tröttsamma och löjligt enfaldiga. Det är helt uppenbart för majoriteten av omvärlden att Erdogan beter/betett sig som ett jävla arsle och fortsätter att göra detta. Att våldföra sig på sitt folk på detta viset kommer att få alvarliga långsiktiga konsekvenser. Han kan ju alltid pola upp med Iran i och för sig, då blir väl du nöjd?
Citera
2013-06-17, 16:04
Medlem
Citat:
En stat har inte rätt att använda övervåld mot civila. Jag struntar i lagen när jag kan för samhället gör ingenting för mig, och då ska de inte lägga sig i mitt liv heller.

Smaka på lagen? Fattar inte du att det gör saken värre? Då lägger de sig i mitt liv och det får konsekvenser som de kunnat undvika genom att INTE lägga sig i mitt liv.

En stat har rätt att använda våld om grupper går emot lagen. Du har fortfarande inte svarat på frågan jag ställde. Menar du att London och Stockholms upploppen är legitimerade enbart för att de representerar samhället?
Citera
2013-06-17, 16:07
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
En stat har rätt att använda våld om grupper går emot lagen. Du har fortfarande inte svarat på frågan jag ställde. Menar du att London och Stockholms upploppen är legitimerade enbart för att de representerar samhället?
I ett demokratiskt samhälle är det är folket som ger staten legitimitet att bruka våld utifrån de lagar som också skapas gemensamt. Våldets omfattning skall ju vara rimligt med tanke på brottet. En polisstyrka har aldrig till uppgift att straffa i ett demokratiskt samhälle - det har fängelset. Du tror att du förespråkar någon typ av demokrati när den stat du är ute efter snarare är tämligen totalitär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in