Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Du menar som alla affischer och porträtt på Atatürk?
Fan vad du går överstyr. Det är alltså helt orimligt i din lilla sagovärld att Erdogan och AKP har meningsfränder trots att befolkningen röstat fram dem som majoritetsparti?

Det är det jag alltid sagt i denna tråd, är man inte från Turkiet och inte bott där och inte vet hur politiken, staten & media fungerar så bör man inte heller komma hit och kommentera i denna tråd. För ni bara skjuter själva i foten sen när ni får reda på med egna ögon de sakerna jag skriver här.
Jag är varken kemalist eller pro-AKP, eller nåt av de partierna som finns i Turkiet. Men däremot försvarar jag en sekulär, demokratisk, yttrandefrihet, mänskligrättigheter, pressfrihet samt liberalistisk Turkiet, och inte det Turkiet som jag och många ser idag.
Turkiet sedan AKP kom till makten har blivit värre när det gäller demokratin, pressfrihet, yttrandefrihet, sekularismen samt demokratin.
Jag har sagt och säger det ännu en gång till att Turkiet är inte det landet ni tror, det är mer och komplicerad och går inte jämföra med något annat land. AKP har köpt upp flera tv-kanaler, nyhetstidningar och mycket mer samt domstolen, rättsväsendet, poliskåren, borgmästrarna, presidenten, statsskicken och de flesta maktkrafterna i landet ägs och kontrolleras numera av AKP.
Det är just därför AKP är så himla rädda att förlora sin makt och gör allt för att tysta ner demonstranterna.