2013-06-17, 15:32
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
LOL. Jag vet faktan, jag är bara ändå för invandringen.

Du inser att det är du som just nu beter dig hjärntvättat? "Med oss eller mot oss"..

Hur mycket man än vill att alla ska hålla hand och sjunga fredssånger tillsammans, så ser verkligheten helt annorlunda ut. Lika dras till lika, och det blir alltmer uppenbart för var dag som går.
Citera
2013-06-17, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
När det gäller OECD:s rapport om relativ fattigdom så dömer Ullenhag idag ut OECD:s mätmetoder.
http://www.dn.se/debatt/klyftorna-i-sverige-har-inte-okat-under-dagens-regering/

Är det seriöst av en minister att ena dagen vantolka OECD:s mätningar för egna politiska syften för att några dagar senare misskreditera dem när det gäller en fråga som han inte håller med om?

Finns ingen som tar myten på allvar längre. Floskelsprutarens tid är förbi.
Citera
2013-06-17, 15:37
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Sen e det för mig irrelevant egentligen, när det kommer till ställningstagande om invandringen. Kostande invandringen halva min lön och 100gångrade brottsligheten skulle jag ändå vara för..

Jag tror dig inte. Du gjorde bort dig och försöker nu rädda ansiktet. Om du verkligen inte bryr dig skulle du inte ens vara här och diskutera mot oss patrioter. Då skulle du leva ditt snorrika liv i glam och gamman och skita i sådant här.

Du skriver ju i "anti-vit"-tråden om att allting ändå är oundvikligt, vilket gör det faktum att du lägger ner tid här extra märkligt. Låt oss se:

a) Du bryr dig inte.
b) Uppblandningen är totalt oundviklig

... och då kommer fråga: vad i hela fridens namn sysslar du med? Gå ut och lev livet och ha kul, gosse.
Citera
2013-06-17, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag tror dig inte. Du gjorde bort dig och försöker nu rädda ansiktet. Om du verkligen inte bryr dig skulle du inte ens vara här och diskutera mot oss patrioter. Då skulle du leva ditt snorrika liv i glam och gamman och skita i sådant här.

Du skriver ju i "anti-vit"-tråden om att allting ändå är oundvikligt, vilket gör det faktum att du lägger ner tid här extra märkligt. Låt oss se:

a) Du bryr dig inte.
b) Uppblandningen är totalt oundviklig

... och då kommer fråga: vad i hela fridens namn sysslar du med? Gå ut och lev livet och ha kul, gosse.

Det e en sak du inte vet om mig, jag är inkapabel till att göra bort mig i egna ögon. JAg saknar den sortens skam.. JAg har slickat ketchup från min egen kuk.. (Ja titta där, 0 problem att säga sådana saker).

Jag har inget liv i glam, jag har ett fett arv när jag e runt 60 + jag jobbar hårt och tjänar därav pengar så jag klarar mig.

Vad jag sysslar med? Jag roar mig såklart! Vissa gillar att kolla på apor i bur, jag gillar att diskutera med nationalister på forum, även jehovas vittnen, ungefär samma sak, bara att man slipper lämna hemmet..

Kort sagt, ni är underhållning för mig..
Citera
2013-06-17, 15:56
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Rapporten är uppenbar förljugen PK-propaganda - vilket varje tänkande individ med minsta insikt om massinvandringens sanna kostnader och förödande konsekvenser för det svenska samhället snabbt förstår.

Det gamla ordspråket är sant:
Det finns tre sorters lögner.....lögn, förbannad lögn och statistik !!

Med statistik kan man bevisa nästan vad som helst och få lögner att verka sanna. Den som är ute efter att ljuga och förvränga sanningen (t.ex. i syfte att skapa opinion för mer invandring) har alla möjligheter att vrida, vinkla, dölja och förvränga fakta och sätta ihop en sådan här förljugen rapport.

Äckligt, tamejfaen.

+1 på denna, kan bara nicka och hålla med.
Citera
2013-06-17, 16:01
Medlem
SD-Kalles avatar
Vad jag förstår så visar rapporten att Sveriges invandring kostar 17 miljarder om året. Man glömmer däremot i rapporten att räkna med att invandrare använder välfärden mer än inrikesfödda, man glömmer att invandrare belastar rättsväsendet mer än inrikesfödda, man glömmer räkna med att invandrarnas skattebetalningar ändå hade kommit in eftersom vi har arbetslösa svenskar och man räknar också med samtliga invandrare från hela världen, samtidigt som invandrare skiljer sig väldigt mycket åt beroende på varifrån man kommer.

Ett minus på 17 miljarder är för mig redan mycket, men alltså är siffran långt mycket högre i verkligheten då rapporten "glömmer" många viktiga element när man räknar på invandringens kostnader.

Citera
2013-06-17, 16:27
Medlem
SD-Kalles avatar
OECD-rapporten visar alltså att invandringen kostar Sverige 17 miljarder om året. Trots den redan höga siffran, glömmer rapporten att räkna med att invandrare begår mer brott, att invandrare använder välfärden mer och att det är skillnad mellan europeiska invandrare och tex afrikanska invandrare. Studien glömmer massa viktig fakta som skulle leda till att siffran blev mycket högre och ändå får man fram en nettokostnad på 17 miljarder, alltså en utgift på 17 miljarder för Sverige.

Invandringen kostar alltså långt mycket mer än 17 miljarder, frågan är bara hur mycket mer?
Citera
2013-06-17, 16:39
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Det e en sak du inte vet om mig, jag är inkapabel till att göra bort mig i egna ögon. JAg saknar den sortens skam.. JAg har slickat ketchup från min egen kuk.. (Ja titta där, 0 problem att säga sådana saker).

Jag har inget liv i glam, jag har ett fett arv när jag e runt 60 + jag jobbar hårt och tjänar därav pengar så jag klarar mig.

Vad jag sysslar med? Jag roar mig såklart! Vissa gillar att kolla på apor i bur, jag gillar att diskutera med nationalister på forum, även jehovas vittnen, ungefär samma sak, bara att man slipper lämna hemmet..

Kort sagt, ni är underhållning för mig..

Du vet... jag brukar ju beskriva er mångkulturalister som spritt språngande galningar, och ser man på...

En person som inte vill leva som han lär, som har en moral för alla andra och en för sig själv.

En person som inte bryr sig men som ändå tillbringar tid i ett diskussionsforum

En person som häcklar andra för generaliseringar men som samtidigt anser att en rapport som generaliserar grövre än en drucken och rasande nationalist är ett BRA bevis för invandringens förtjänster.

En person som... slickar ketchup från sitt eget kön...

... och basunerar ut det på ett forum.

... så rätt man kan ha ibland.
Citera
2013-06-17, 19:41
Medlem
Jo fast räknade de med kriminalitet med kostnad kostnad för fängelse, polisinsatser, förstörd egendom och allmän otrygghet som inte går att sätta ett pris på. Sedan så tillkommer massa andra kostnader för diverse myndigheter osv som man inte kan vara säker på att de räknat med.

Visst är knappast alla invandrare kriminella, men man är dum i huvudet om man förnekar att folk med utländsk bakgrund är kraftigt överrepresenterade i fängelser osv.

Artiklar om sån här statistik betyder aldrig ett piss eftersom att man måste veta alla omständigheter för att kunna dra några slutsatser, vad exakt kollade dom och vad finns det för felkällor? Exempelvis kan man visa hur bra narkotikapolitik genom att visa statistik på att vi har mycket färre unga som provar narkotika jämfört med övriga europa. men man kan också ta fram statistik som visar att dödligheten bland narkomaner är väldigt hög och därav visa att vi har en värdelös narkotikapolitik.
Senast redigerad av virtuamvp 2013-06-17 kl. 19:46.
Citera
2013-06-17, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virtuamvp
Jo fast räknade de med kriminalitet med kostnad kostnad för fängelse, polisinsatser, förstörd egendom och allmän otrygghet som inte går att sätta ett pris på. Sedan så tillkommer massa andra kostnader för diverse myndigheter osv som man inte kan vara säker på att de räknat med.

Visst är knappast alla invandrare kriminella, men man är dum i huvudet om man förnekar att folk med utländsk bakgrund är kraftigt överrepresenterade i fängelser osv.

Nej, det räknade man inte med. Ändå blev det en nettoförlust på 17 miljarder SEK.
Andra siffror som florerar på över 60 miljarder i nettoförlust känns mer rimliga.

För övrigt är detta väldigt roande. Nu har vi iaf en siffra, -17 miljarder, som media och ullenhag knappast kan förneka iom att de själva hyllat denna rapport!
Även om siffran är åt skogen för låg, så är det ändå en stor förlust och den är användbar i debatter.
Senast redigerad av Blanagel 2013-06-17 kl. 19:50.
Citera
2013-06-17, 22:36
Medlem
AntiKikes avatar
Systemmedia slår på stora basunen när det kommer en enda rapport som visar att "invandrarna" är lönsamma. En snabb blick i vilken blatteförort som helst kan understryka att detta är 100% bullshit och den relativa lönsamheten i den mån den existerar kommer från vita invandrare som finnar, balter, polacker, etc.

Faktum är vidare att även om totala BNP ökar med invandring innebär detta knappast att välfärden ökar, då det är brist på arbetskraft, inte stor tillgång på densamma som leder till välfärd.

-Titta bara på de enorma välfärds- och reallöneökningarna efter digerdöden och världskrigen.

För storkapitalet och det mångkulturindustriella komplexet är givetvis dock all sorts invandring oerhört lönsam (utspädning av och därmed billigare arbetskraft, nya skuldmagneter, ökat antal välfärdskonsumenter, etc.). För du och jag och alla andra "på gatan" är den i dess nuvarande blatteform tveklöst en enorm förlustaffär. -Även om t.ex. Indien har ett BNP långt över Sveriges kan väl inte ens judarna på OECD påstå att man i Indien generellt har en högre levnadsstandard än i Sverige?
Citera
2013-06-17, 22:40
Medlem
CHIMERASs avatar
80% av alla interner är invandrare. Är jag rasist om jag berättar det..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in