2013-06-17, 12:59
Medlem
deadsets avatar
TS, snälla sluta läs statsmedia. Dom ljuger för dig. Dom kommer fortsätta ljuga för dig. Läs om verkligheten på nätet istället.

http://sanningskommissionen.se/
Citera
2013-06-17, 14:17
Medlem
Cimmerians avatar
Så nu är det okej att generalisera? För generalisera - det är precis det man gör i rapporten.

Vad tror TS händer om vi tittar specifikt på somalier, irakier, afghaner eller kosovoalbaner?

Just det. När vi SLUTAR att generalisera får vi en rättvisare bild av invandringen - nämligen den att det finns BRA invandrare (bidrar ekonomiskt, är inte mer brottsliga än genomsnittet) och det finns DÅLIGA invandrare (belastar samhället ekonomiskt och begår markant fler brott än genomsnittet).

Det är patetiskt att se hur folk som anser sig själva intelligenta jublar över minsta brödsmula som kosmopoliterna kastar till allmogen. Det ironiska är att sådana här idiotiska försök att lura folk egentligen endast riktas till imbeciller. Normalbegåvade människor faller inte för dylik dynga.
Citera
2013-06-17, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Du menar att du inte såg den 89-sidor långa tråden jag startade?

https://www.flashback.org/t2161537

My bad.. Kollade men missade... Kör där istället..
Citera
2013-06-17, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
TS, snälla sluta läs statsmedia. Dom ljuger för dig. Dom kommer fortsätta ljuga för dig. Läs om verkligheten på nätet istället.

http://sanningskommissionen.se/

Vem är källan för sidan??
Citera
2013-06-17, 14:38
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Vem är källan för sidan??

Men läs själva RAPPORTEN då, om du inte litar på site-makaren. Media ljuger. Dom har ljugit i flera år.
Citera
2013-06-17, 14:40
Bannlyst
Citat:
Men läs själva RAPPORTEN då, om du inte litar på site-makaren. Media ljuger. Dom har ljugit i flera år.

Jo jag läste siten.. Men jag ser inte lögnen. JA DN har buntat ihop alla invandrare under en grupp, påstår dom att dom inte gjort det???
Citera
2013-06-17, 15:07
Bannlyst
Citat:
Jo jag läste siten.. Men jag ser inte lögnen. JA DN har buntat ihop alla invandrare under en grupp, påstår dom att dom inte gjort det???

Alltså det är siffrorna som har mörkats. Man har helt enkelt inte ens tagit med alla kostnader. Läs rapporten.

http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/
Citera
2013-06-17, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Alltså det är siffrorna som har mörkats. Man har helt enkelt inte ens tagit med alla kostnader. Läs rapporten.

http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/

Jag har läst rapporten och det är nu klart för mig att som vanligt är det inte så att DN har ljugit utan att nationalister vinklat det på ett sätt så det verkar så..

Sen e det för mig irrelevant egentligen, när det kommer till ställningstagande om invandringen. Kostande invandringen halva min lön och 100gångrade brottsligheten skulle jag ändå vara för..
Citera
2013-06-17, 15:12
Bannlyst
Citat:
Jag har läst rapporten och det är nu klart för mig att som vanligt är det inte så att DN har ljugit utan att nationalister vinklat det på ett sätt så det verkar så..

Sen e det för mig irrelevant egentligen, när det kommer till ställningstagande om invandringen. Kostande invandringen halva min lön och 100gångrade brottsligheten skulle jag ändå vara för..

Kallas ohederlig journalistik. Man har mörkat siffror. Ja var för invandring bäst du vill. Men glöm pensionen.
Citera
2013-06-17, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Kallas ohederlig journalistik. Man har mörkat siffror. Ja var för invandring bäst du vill. Men glöm pensionen.

Behöver inte oroa mig. Har hela mitt liv set up. Jag har arbetat hårt i ett antal år och kommer göra det i 18 år till. Sedan kommer jag starta ett eget halvt självförsörjande samhälle med mina vänner och inte beröras.

Min släkt är dessutom snusk-rik så behöver inte oroa mig för pension..
Citera
2013-06-17, 15:25
Medlem
deadsets avatar
Citat:

Då har hjärntvättarmedia lyckats även med dig alltså. Hoppas inte alla är lika korkade.
Citera
2013-06-17, 15:29
Bannlyst
Citat:
Då har hjärntvättarmedia lyckats även med dig alltså. Hoppas inte alla är lika korkade.

LOL. Jag vet faktan, jag är bara ändå för invandringen.

Du inser att det är du som just nu beter dig hjärntvättat? "Med oss eller mot oss"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in