2013-06-17, 14:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Jo, det är sant, men det gör kanske saken lite mera intressant. Men det är möjligt att det finns rötter i äldre konstellationer. Utan mera bakgrundsfakta så är det bara spekulationer dock. Vet man ens om det är en förening i dess egentliga betydelse, eller bara ett gäng bortskämda brats med avvikande syn på politik och kvinnor eller den sorts människor dom trakasserar?
Om skolledningen som dom påstår har koll på situationen och har någon sorts stake så borde dom där personerna inte bara blivit avstängda från nollningen utan även från utbildningen.
Det beror ju på hur allvarliga saker det rör sig om. För att stänga av student från utbildningen krävs det ett disciplinnämndsförfarande.

Citat:
Det verkar dock väldigt fel att stänga av samtliga manliga studenter från Lund från anställning på ett företag bara för att ett tiotal har misskött sig. Det är att generalisera lika våldsamt som det ofta förekommer här på flashback. Bara för att en turk har snott en cykel så är inte alla invandrare grovt kriminella.
Vi har ingen aning om hur stort det där företaget som den anonyma källan jobbar på är. Det finns inget som hindrar att det har typ fem anställda. Vi har försåvitt bara den anonyma källans ord på att det anonyma företaget tillämpar den anställningspolicyn.
Citera
2013-06-17, 14:19
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ja det här känner jag igen. Civ.ing. i sina s.k. "overaller". De har liksom rätt att göra lite mer, bete sig lite värre, vara lite vidrigare än alla andra, för de är ju teknologer.
Galna inträdesprov, spioner som följer efter och kollar aspirerande medlemmar så att de följer reglerna. Grupptryck och pöbelmentalitet så snart overall och mössa är på.
Påfallande många av dessa personer har en slags adhd-stil i sitt sätt. Klumpig, klafsande gång, vevande armar, halvöppen mun, ögon som stirrar rakt ut i intet. Gåpåig utan egentlig social kompetens.
Och ja, de har mycket goda kontakter med näringslivet. Gubbarna där som kan ordna anställning, det är ju helt enkelt gamla civ.ingare som själva varit med i dessa föreningar under sin studietid.
Just av denna anledning är föreningarna mycket måna om återväxten, nya studenter sugs upp och dras in effektivt och målmedvetet så att föreningens överlevnad garanteras. Annars skulle ju bron till näringslivet försvinna.

Det som låter konstigt med det här i Lund är dock dödshot osv.
Inget som förekom bland de grupperingar jag har erfarenhet av. De verkade mest vara 20-åriga oskulder från div. landsortshålor. De vrålade sexistiska sånger på fester och så, men de gjorde aldrig något mot tjejerna. Många var snarare (i nyktert tillstånd) blyga för att prata med tjejer.
Dessutom var det inte exklusivt killar utan det var faktiskt enstaka tjejer med i grupperna.
Nåt lurt är det med dessa Lug i Lund... kanske nån betydelsefull detalj som inte läckt ut än?

Det som ær lurt ær att den hær historien okritiskt rapporteras med så många lager bullshit att inget som ens liknar sanningen finns kvar. Snarare en kombination av ett fåtals omogna grabbighet och osækerhet kombinerad med den radiakla feminismen som nu hærjar med LTH. Killarna beter sig svinigt ja men det ær knappast en riksnyhet.

Kom igen... Ni anvænder Metro och skånskan som kællor! Om inte annat så læs om andra lthare hær i tråden som inte ens hørt talas om lug.
Citera
2013-06-17, 14:30
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det beror ju på hur allvarliga saker det rör sig om. För att stänga av student från utbildningen krävs det ett disciplinnämndsförfarande.
Självklart. Vi ska ju dessutom vara medvetna om att vi hittills bara fått ena sidans version av vad som har hänt. Fast det känns som att den här sortens unga herrar inte hör till den kategorin som kommer att tillkännage sig själva och sin ståndpunkt och försvara eller förklara den.
Citat:
Vi har ingen aning om hur stort det där företaget som den anonyma källan jobbar på är. Det finns inget som hindrar att det har typ fem anställda. Vi har försåvitt bara den anonyma källans ord på att det anonyma företaget tillämpar den anställningspolicyn.
Det är den delen av historian som möjligen gör att det finns anledning till att misstänka att media återigen gjort en höna av en fjäder.
Citera
2013-06-17, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lollol2
"Intressant, vet du vilken sektion de unga gentlemännen tillhör ?"

Nja, tror de är E:are, inte säker alls dock men de e ju lixom ingen känd organisation alls, ett kompisgäng som typ ingen vet vilka de e typ,vet inte riktigt varför jag hört detta, men dem finns iaf.

Svenska killar som "mordhotar" eller trakasserar mig eller mina nära och andra omkring är inget som kliar mig eller är rädd för som en invandrare. Om det nu finns en sådan grupp på riktig som består av dryga svenska killar som går runt och tror sig nåt så upplys mig gärna om det så ska ni få se att jag kommer skära av deras pung kulor.

Så länge invandraren finns där ska inte svensken gå omkring och tro att de får bete sig hur som helst. Blir jävligt trött på dessa beteenden, svenska killar som är kända för att vara mesiga och nu ska de också bilda en grupp och trakassera folk.

Upp med deras facebook och namn.
Senast redigerad av mentos-fruit 2013-06-17 kl. 14:38.
Citera
2013-06-17, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det låter helt klart som MENA invandrare.

De MENA-invandrare som pluggar på högskolan är allt för assimilerad och invandrar kritiska det är anledningen till att de valt gå på högskolan för att de ska sticka ur mängden, så jag tror inte att sådant kommer från en invandrare som pluggar på högskolan.

Hade det varit gymnasiet så hade jag också kunnat tro det men högskolan är inte så populär bland MENA-invandrare förutom då som är assimilerade invandrare.
Citera
2013-06-17, 14:47
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det låter helt klart som MENA invandrare.

Rent jävla trams!

Det finns väldigt få mena invandrare på högskolorna och de som finns består mestadels av välintegrerade Iranier och f.d. jugoslaver och en majoritet är dessutom av kvinnligt kön. Chansen att det rör sig om kvinnofientliga islamistiska araber är lika stor som att du tagit ett enda högskolepoäng, dvs mikroskopisk.

Nä, gissningsvis rör det sig om ett gäng killar som kommer från lite finare bakgrunder (det skulle inte förvåna mig om gänget kommer från de olika internaten som uppmärksammats för liknande skit de senaste åren) och kan med tanke på deras bakgrund, utöva påtryckningar som faktiskt skrämmer tjejerna.
Citera
2013-06-17, 14:49
Medlem
Netherworlds avatar
Nu har jag frågat runt lite bland de jag känner som går/gått på LTH. ingen har hört talas om denna grupp.

Men vi tror att det kan handla om studenterna från våra ökända friskolor, som nu bara tagit med sig sitt vidriga pennalistiska beteende. Även KTH och SU ska ha vissa problem med dessa individer har jag hört.
Senast redigerad av Netherworld 2013-06-17 kl. 14:52.
Citera
2013-06-17, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Rent jävla trams!

Det finns väldigt få mena invandrare på högskolorna och de som finns består mestadels av välintegrerade Iranier och f.d. jugoslaver och en majoritet är dessutom av kvinnligt kön. Chansen att det rör sig om kvinnofientliga islamistiska araber är lika stor som att du tagit ett enda högskolepoäng, dvs mikroskopisk.

Nä, gissningsvis rör det sig om ett gäng killar som kommer från lite finare bakgrunder (det skulle inte förvåna mig om gänget kommer från de olika internaten som uppmärksammats för liknande skit de senaste åren) och kan med tanke på deras bakgrund, utöva påtryckningar som faktiskt skrämmer tjejerna.

Utveckla gärna det fetstil markerade stycket vad du menar.
Citera
2013-06-17, 14:57
Bannlyst
Svenska killar som "mordhotar" eller trakasserar mig eller mina nära och andra omkring är inget som kliar mig eller är rädd för som en invandrare. Om det nu finns en sådan grupp på riktig som består av dryga svenska killar som går runt och tror sig nåt så upplys mig gärna om det så ska ni få se att jag kommer skära av deras pung kulor.

Så länge invandraren finns där ska inte svensken gå omkring och tro att de får bete sig hur som helst. Blir jävligt trött på dessa beteenden, svenska killar som är kända för att vara mesiga och nu ska de också bilda en grupp och trakassera folk.

Upp med deras facebook och namn.

Ni som blivit utsatta och inte vågar polisanmäla eller blivit tysta av deras skräck. PMa gärna jag bor inte så långt ifrån Lund.
Citera
2013-06-17, 15:08
Medlem
Givetvis ska det nu till kvotering och informationskampanjer istället för att slänga ut gänget.
Citera
2013-06-17, 15:10
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Utveckla gärna det fetstil markerade stycket vad du menar.

I och med att du missat den vidriga pennalismen och inkilningen vid riksinternaten som det skrivits om relativt mycket i media de senaste åren, får du ta och googla själv.

Jag ser även att Netherworld delvis bekräftar mina misstankar, att det handlar om ett gäng översittare från internatskolorna som tar med sin vidriga attityd in i universitetsvärlden.
Citera
2013-06-17, 15:27
Medlem
Cardiacs avatar
Data hade iaf för 5 år sen en studentförening kallad DTX.
http://www.flickr.com/photos/dimidus/3107098051/
Enbart killar, men kan man Datas könsfördelning så är det inte så konstigt. Extremt supande och fick inte komma på in på Lunds nationer pga förstörelse och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in