2013-06-17, 15:29
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrdockan
DTX. Numera insomnad grupp av hjältar, var aktiva 1986-2006 ungefär.

Så de är nerlagda nu?
http://www.flickr.com/photos/dimidus/3107098051/

Känner en som var med där och gick med pga att det gav ett bra kontaktnät inom IT. Han fick tex sitt första jobb pga kontakter där.
Väldigt mycket supander var det tydligen.
Citera
2013-06-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Så de är nerlagda nu?

Vilande får man nog säga med tanke på den senaste personen vi valde in var 2004 eller däromkring. Detta känns dock lite off-topic i den här diskussionen som inte har någonting med DTX att göra.

Cånni säjs röj!
Citera
2013-06-17, 15:42
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Nu sitter ju ärkefeministen Tiina Rosenberg på en professur i genusvetenskap vid Lunds universitet [...]

Tiina är inte längre professor i genusvetenskap i Lund utan i teatervetenskap på SU.
http://www.mups.su.se/om-oss/kontakt/presentationer-medarbetare/tiina-rosenberg-1.67196
Citera
2013-06-17, 15:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Inlägg som endast består av nåt i stil med:

"Det är feministgnäll bara"

eller

"Låter som MENA"

Kommer raderas och tilldelas varning. För att undvika att tråden blir en enda pajkastning får man se till att ha lite belägg för det man skriver.

/mod
Citera
2013-06-17, 15:49
Medlem
Avalysts avatar
Citat:
Data hade iaf för 5 år sen en studentförening kallad DTX.
http://www.flickr.com/photos/dimidus/3107098051/
Enbart killar, men kan man Datas könsfördelning så är det inte så konstigt. Extremt supande och fick inte komma på in på Lunds nationer pga förstörelse och dylikt.

Åfan, där ser man. Har pluggat data i 4 år och inte hört talas om dem så de måste väl avvecklats innan jag började.
Senast redigerad av Avalyst 2013-06-17 kl. 16:00.
Citera
2013-06-17, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det beror ju på hur allvarliga saker det rör sig om. För att stänga av student från utbildningen krävs det ett disciplinnämndsförfarande.

Vi har ingen aning om hur stort det där företaget som den anonyma källan jobbar på är. Det finns inget som hindrar att det har typ fem anställda. Vi har försåvitt bara den anonyma källans ord på att det anonyma företaget tillämpar den anställningspolicyn.
I vilket fall så visar historien vad som händer när företag drivs med feministisk regi . Som denna anonyma individkälla är väl medveten om, sysslar de med diskriminering och vill därför inte berätta var denne jobbar.
Citera
2013-06-17, 16:14
Medlem
ESS-Lunds avatar
Verksam på LTH sen 1999 och har inte hört talas om detta tidigare.

Hemskt om det stämmer, lika hemskt om det är ett påhitt.

Förhoppningsvis går ledningen till botten med detta nu annars blir det andra bullar nästa nollning.
Det går tillräckligt många vettiga personer på LTH för att sånt här inte skall ske.
Några idioter ska inte få fördärva universitetstiden för andra.
Senast redigerad av ESS-Lund 2013-06-17 kl. 16:19.
Citera
2013-06-17, 16:19
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somligt
Jag (som pluggat på LTH i 3+ år) har personligen aldrig hört talas om "lug" innan idag men har hört att det står för "Ligga utan gränser" . Det ska handla om en sms grupp där grabbarna recensserar sina ligg på LTH ungefär. Sen vet jag inget om s.k. hot men journalisterna kanske kan gräva lite mer hoppas man.

Sen vill jag säga att under all min tid på LTH har jag aldrig känt mig trakasserad eller liknande bara för att jag är kvinna.

Jepp, det stammer (bf).
Citera
2013-06-17, 16:59
Medlem
YNWA96s avatar
Allt verkar utrett och klart...
Citat:
– Vi har under vintern-våren 2013 klarlagt vilka studenterna är. De har sagt glåpord och haft dålig attityd mot andra studenter. De har också försökt utesluta andra studenter från gemensamma aktiviteter. En del av de drabbade har då känt sig mycket träffade och mått dåligt medan andra inte brytt sig så mycket, säger Annika Mårtensson, prorektor på LTH. Metro skriver att främst kvinnor drabbats av trakasserier, men Annika Mårtensson hävdar att även manliga studenter drabbats. Hon säger också att den trakasserande gruppen, som bestått av ett tiotal män, nu har upplösts.
http://www.ingenjorskarriar.se/pa_jobbet/article3716063.ece
Citera
2013-06-17, 17:38
Medlem
LUG = Ligga Utan Gränser/Lunds Unga Gentlemän

Svenska killar vad jag vet som pluggar Elektro och utgörs av ett kompisgäng, så även om gruppen upplösts så kan man ju inte anta att de inte umgås med varandra fortfarande.
Citera
2013-06-17, 17:43
Medlem
Citat:
Finns visserligen en studentgrupp på data (gröna västar) som blivit portade från i princip varje nation i Lund, men har glömt namnet.

DTX, tror dock inte att de finns längre. Betvivlar att ens "nya" studenter har hört talas om dem.
Citera
2013-06-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalyst
Det där med Data får du gärna förklara. Rosa är datas färg och några gröna västar har jag aldrig sett till.

Gissar att han bara tog det som exempel. Men det fanns tidigare en förening på Data som kallades DTX och som bar gröna västar. De har haft tämligen dåligt ryckte och bland annat blivit portade från samtliga nationer och andra studentsaker i Lund efter diverse olika händelser inte sällan kretsande kring alkoholintag och knytnävar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in