2013-06-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag har säkra uppgifter på att KJ:s pappa hälpt honom att "städa upp" efter hundincidenten. Annan irl-källa påstår att KJ blev polisanmäld för att ha dödat/plågat sin hund, men det vet jag inte om man kan kontrollera på nåt sätt?

Har du någon närmare koll var den uppgiften kommer ifrån? Att KJ:s pappa hade hjälpt alltså.
Citera
2013-06-17, 14:02
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag har säkra uppgifter på att KJ:s pappa hälpt honom att "städa upp" efter hundincidenten. Annan irl-källa påstår att KJ blev polisanmäld för att ha dödat/plågat sin hund, men det vet jag inte om man kan kontrollera på nåt sätt?

Är inte den där hundstackarn gravad ännu?

Fortsätter att tjata om hur AJ kom in i bilden. Anmälde han sig själv som den siste som träffat VB när det började brännas och han trodde att han skulle bli utpekad på något sätt?

Han trodde att plastpåsen eller andra ägodelar skulle dyka upp med hans fingeravtryck på så an såg sig föranledd att sätta ihop en historia, som innehöll en förklaring.

Hon hade inte haft just någon kontakt med honom sedan det blev slut 2010, men nu var det hos honom, av alla, som hon skulle plugga.

Jag tror att det var påhittat sedan han fått veta att hon sagt sig ha för avsikt att plugga hos en kompis. Ingen hade nämnt honom i sammanhanget förrän det kom ut i efterlysningen att hon varit på väg till en pluggkompis.
Citera
2013-06-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jaja det är nog inte gjort i en handvändning

är det någon som fått fram nån info huruvida styckningen var slarvig och nybörjarmässig, eller väldigt snyggt gjord?
Citera
2013-06-17, 14:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Mellan såg och kniv ser dom med all säkerhet skillnad men storlek på kniv/märke tror jag inte dom kan se.
Om man gissar lite och med stöd av att dom frågat lite om jägare var det troligast kniv som användes och att GM kan ha någon form av erfarenhet av styckning.

Man tror ju felaktigt att bara slitna blad skapar märken men alla blad lämnar individuella märken så som de skär och tolkar man dessa egenskaper korrekt så kan det i sin tur leda till en värdefull kartläggning av klasser av sågar och knivar. Dessutom kanske man kan identifiera den klass av verktyg som användes dvs bågfil, sågtandad kniv,
etc är ju skitbra för att minska ner sökningen för misstänkt vapen eller verktyg.
Citera
2013-06-17, 14:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Är inte den där hundstackarn gravad ännu?

Fortsätter att tjata om hur AJ kom in i bilden. Anmälde han sig själv som den siste som träffat VB när det började brännas och han trodde att han skulle bli utpekad på något sätt?

Han trodde att plastpåsen eller andra ägodelar skulle dyka upp med hans fingeravtryck på så an såg sig föranledd att sätta ihop en historia, som innehöll en förklaring.

Hon hade inte haft just någon kontakt med honom sedan det blev slut 2010, men nu var det hos honom, av alla, som hon skulle plugga.

Jag tror att det var påhittat sedan han fått veta att hon sagt sig ha för avsikt att plugga hos en kompis. Ingen hade nämnt honom i sammanhanget förrän det kom ut i efterlysningen att hon varit på väg till en pluggkompis.
Är inte 100, men tror inte att han anmälde sig själv, utan spårades upp av polisen, kan ha varit genom Facebook.
Citera
2013-06-17, 14:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
borde man inte hitta benflisor på styckningsplatsen?
sen också.. det borde juh ha tagit en jäkla tid.. stycka en människa är väl inte nått man gör i en handvändning direkt? och säkert svettas man ganska bra.. att GM lyckats göra det obemärkt säger juh en del.. lär ha varit ganska undangömt, långt från civilisation och sådär vill jag få för mig..

Stycka en människa vid lederna går i en "handvändning" med rätt kniv, dvs en vass och seghärdad kniv med tunt blad. Ymnig svettning tror jag inte på såvida inte gärningsmannen är extremt lättränad ..
Citera
2013-06-17, 14:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det verkar oerhört korkat att lämna kläder med VBs blod på i sin egen bil, om man inte är helt oskyldig förstås.

Men å andra sidan så är det lättare att förklara bort lite blod på en tröja än blod i bagageutrymmet.

Men blodet i bagageutrymmet kan ju ha hamnat där pga tröjan eller vice versa.
Citera
2013-06-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Stycka en människa vid lederna går i en "handvändning" med rätt kniv, dvs en vass och seghärdad kniv med tunt blad. Ymnig svettning tror jag inte på såvida inte gärningsmannen är extremt lättränad ..

ja, men vet vi att gärningsmannan haft tillgång till detta/ens vetat om det?

och om det nu är KJ, så ser han inte direkt vältränad ut..
Citera
2013-06-17, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
borde man inte hitta benflisor på styckningsplatsen?
sen också.. det borde juh ha tagit en jäkla tid.. stycka en människa är väl inte nått man gör i en handvändning direkt? och säkert svettas man ganska bra.. att GM lyckats göra det obemärkt säger juh en del.. lär ha varit ganska undangömt, långt från civilisation och sådär vill jag få för mig..

Jag skulle gissa att det går rätt fort tidsmässigt om jag jämför med hur lång tid en älg eller en ren tar, rent praktiskt tar det nog inte mer än ca 20-30 minuter med en bra kniv och det utan att man blir svettig. Att sen kunna stycka en människokropp skulle ta iaf mig timmar av ångest, svett,kräkningar och tårar men jag antar att jag i ett riktigt trängt läge,t.ex. "gör det eller nåt av dina barn dör" skulle klara av det.
Citera
2013-06-17, 14:20
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är inte 100, men tror inte att han anmälde sig själv, utan spårades upp av polisen, kan ha varit genom Facebook.

I alla fall pladdrade han själv opåkallat om saken när han var med på MPS sök.
Citera
2013-06-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
I alla fall pladdrade han själv opåkallat om saken när han var med på MPS sök.

som jag har hört så var det polisen som kontaktade honom, och inte tvärtom när hon var försvunnen...
kanske var genom MPS som polisen fick reda på att hon varit där?
Citera
2013-06-17, 14:25
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Jag skulle gissa att det går rätt fort tidsmässigt om jag jämför med hur lång tid en älg eller en ren tar, rent praktiskt tar det nog inte mer än ca 20-30 minuter med en bra kniv och det utan att man blir svettig. Att sen kunna stycka en människokropp skulle ta iaf mig timmar av ångest, svett,kräkningar och tårar men jag antar att jag i ett riktigt trängt läge,t.ex. "gör det eller nåt av dina barn dör" skulle klara av det.

Var det jag menade med att det inte görs i en handvändning. inte heller att stycka ett djur lär vara lätt om man inte är van, då tänker jag nasty details. Än mindre en människa liksom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in