2013-06-16, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmasters
Aldrig i helvete att man får Beroendekallande BENSO utskrivet för man vill resa lite och ha kul. GLÖM

Det blir ATARAX som är mot vanlig nervositet som flyga , inför operation osv.

Benso är helt annat , socialfobi , torgskräck , ångestattacker osv.

En bekant hade socialfobi och behövde Benso verkligen, han kunde inte gå på begravningar, släktfest eller nått , ändå ville ingen skriva ut det på flera månader , han var på 3st olika psykakuter , vårdcentralen. 2st psykologer

Min fru är psykolog och hon skriver benso bla , hon skulle aldrig ge det till nån som är nervös för flyga.
Atarax kommer du få, skriv gärna här sen att jag hade rätt i allt. Vart med min bekant på olika psyk innan jag träffade min nya sambo. Han hade ett helvete med sina fobier, han behövde akut benso, men fick inget i början, han fick kämpa som fan för att få det skrivet. Det skriver ingen läkare/psykolog ut direkt, man måste träffa dom riktigt däven och dålig par-tre ggr minst innan dom skriver det.

Annars skulle alla gå till läkare HEJ JAG SKA FLYGA HIT MED BENSO tack, nej så funkar det inte.
Atarax blir det för er som är nervösa för flyga och tandläkare, eller inför operation och liknande.

Och Atarax funkar på oss som inte har socialfobi, det dämpar nervösiteten inför flyg och liknande.

Atarax är just sådant läkemedel , benso är för helt andra saker än nöjesflyga, det är till folk som inte kan gå utanför dörren för dom är så rädda för andra människor typ

Jag känner ett flertal människor som fått sobril utskrivet mot flygrädsla.
F.ö har inte psykologer förskrivningsrätt, så om din fru är psykolog har hon aldrig skrivit ut en enda medicin.
Citera
2013-06-16, 13:15
Medlem
Citat:
Aldrig i helvete att man får Beroendekallande BENSO utskrivet för man vill resa lite och ha kul. GLÖM

Det blir ATARAX som är mot vanlig nervositet som flyga , inför operation osv.

Benso är helt annat , socialfobi , torgskräck , ångestattacker osv.

En bekant hade socialfobi och behövde Benso verkligen, han kunde inte gå på begravningar, släktfest eller nått , ändå ville ingen skriva ut det på flera månader , han var på 3st olika psykakuter , vårdcentralen. 2st psykologer

Min fru är psykolog och hon skriver benso bla , hon skulle aldrig ge det till nån som är nervös för flyga.
Atarax kommer du få, skriv gärna här sen att jag hade rätt i allt. Vart med min bekant på olika psyk innan jag träffade min nya sambo. Han hade ett helvete med sina fobier, han behövde akut benso, men fick inget i början, han fick kämpa som fan för att få det skrivet. Det skriver ingen läkare/psykolog ut direkt, man måste träffa dom riktigt däven och dålig par-tre ggr minst innan dom skriver det.

Annars skulle alla gå till läkare HEJ JAG SKA FLYGA HIT MED BENSO tack, nej så funkar det inte.
Atarax blir det för er som är nervösa för flyga och tandläkare, eller inför operation och liknande.

Och Atarax funkar på oss som inte har socialfobi, det dämpar nervösiteten inför flyg och liknande.

Atarax är just sådant läkemedel , benso är för helt andra saker än nöjesflyga, det är till folk som inte kan gå utanför dörren för dom är så rädda för andra människor typ

Så svårt är det inte som du beskriver det, jag är inte så gammal men har ändå inte haft stora problem med att få både sobril, stesolid och stilnoct. Har träffat en del olika läkare och ingen har nekat mig när jag har bett om att få någon av de medicinerna. Det är kanske jag som utstrålar ärlighet eller är duktig på att prata med läkare men har aldrig upplevt det som så svårt som du skriver.
Citera
2013-06-16, 13:25
Medlem
negerpiskarens avatar
imovane och stesolid fick jag av min läkare på vc när jag skulle flyga till asien för 2 år sedan.
Citera
2013-06-16, 16:23
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
"Min fru är psykolog och hon skriver ut benzo."
Din fru skriver inte ut ett skit om hon är psykolog.

Citat:
Atarax kommer du få, skriv gärna här sen att jag hade rätt i allt
Läs en gång till vad TS har skrivit din blådåre!

Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Reser snart med lillbrorsan som har fått Oxascand 15mg utskrivet på grund av flygrädsla.
Citera
2013-06-16, 23:10
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
svammel

Snälla sluta svamla...

mvh M
Citera
2013-06-17, 08:18
Medlem
Pixalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
"Min fru är psykolog och hon skriver ut benzo."
Din fru skriver inte ut ett skit om hon är psykolog.

Min psykolog skriver ut benso till både mig och min pappa
Citera
2013-06-17, 08:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixalot
Min psykolog skriver ut benso till både mig och min pappa

Det är väldigt konstigt då psykologer inte har förskrivningsrätt.
Citera
2013-06-17, 09:10
Medlem
Pixalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är väldigt konstigt då psykologer inte har förskrivningsrätt.

Så är det iaf. på en psykriatri i skåne området. I min hemstad så att säga.
Citera
2013-06-17, 10:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Så är det iaf. på en psykriatri i skåne området. I min hemstad så att säga.

Nej, psykologer kan inte skriva ut någonting.
Citera
2013-06-17, 10:18
Medlem
Pixalots avatar
Då är det ju än en gång konstigt att min psykolog skrivit ut både imovan & stess
Citera
2013-06-17, 10:27
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Då är det ju än en gång konstigt att min psykolog skrivit ut både imovan & stess

Jaja, det här är alldeles för OT, så nu skiter vi i det.
Citera
2013-06-17, 10:36
Bannlyst
Citat:

En psykolok har ingen medicinsk utbildning.
En psykiater/läkare kan skriva ut, en psykolog kan inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in