Citat:
Ursprungligen postat av
whatever83
Det är sjukt. någonting som är ännu sjukare är att både amelia och berny "återanvänder" namnen på sina djur.
Insåg just att jag känt en människa (som fortfarande kämpar för att hålla kontakten trots att vi bröt upp när hon betedde sig som ett egoistiskt as för över ett år sedan) som gjorde precis så. Hon hade ett djur som hon älskade mer än allt annat, ständigt tjatandes och visandes filmer och bilder av detta jävla djur, lite som en lattemamma på facebook. Sedan dog detta djur en långsam död, under vilken hon köpte ett nytt likadant djur... Som fick samma namn.
Själv är jag inte riktigt sådan, så när vi var ensamma, jag och tjejen, kallade jag hellre djuret för "Fluffy 2". Detta var inte hållbart enligt henne, som att det blev en kortslutning när hon var tvungen att tänka på att det här inte var samma. Hon slutade även bry sig om djuret när det insjuknade, och förflyttade sin kärlek på det nya djuret. Helt jävla sjukt. MEN begravning blev det ändå, och sympatier skulle visas varje gång det döda djuret kom på tal... Samtidigt skulle det låtsas som att nya djuret var det gamla... Allt är ett skådespel.
Vilken diagnos sätter ni egentligen på sådant beteende (alltså baserat på Berny och Amelia, inte min vän som bara var en anekdot för att visa på att det händer flera)? Är det borderlinen ni vill klandra igen? Jag har svårt att hålla med om det egentligen, men förklara gärna.