2013-06-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZooHunden
Jag kan informera er, skvallertanter, om att Berny har HIV, och får mediciner mot det. Kul för Emma...

kul för alla män hon är med. undrar om de vet...
Citera
2013-06-16, 15:55
Medlem
Kardnialvokals avatar
Men fy fan vilken misär! Är ni verkligen helt hundra på detta? Det är väldigt ovanligt med HIV bland Malmös sprutnarkomaner så ni vet. I så fall måste hon nästan fått det innan hon flyttade. Då finns där ju faktiskt en risk att Amelia har det också om de delat sprutor... Intrigen tätnar!
Citera
2013-06-16, 16:32
Medlem
Maxwell85s avatar
Undrar över en grej. Berny och Jhna blev ju (enligt egen utsago) utsatta för ett allvarligt brott på nyår. Det ledde till att Berny försökte ta sitt liv med en överdos, Jhna hamnade på psyket och gick på polisförhör angående händelsen. Berny fick på sjukhuset någon slags aha-upplevelse, och fann en ny kämparglöd. Hon återvände till behandlingshemmet med ett direktlarm till Securitas runt halsen. Hon berättade att hon numer lever under hot och inte ens kunde öppna sitt köksfönster pga detta. Personligen tolkar jag det som att alltihop hade med R att göra.

Men sen, helt plötsligt, flyttar hon in till Malmö. Till en adress mitt i smeten som är enkel att leta reda på. Utan larm och med fri rörlighet utomhus. Ursäkta, men vad fan hände? Har polisen gripit personen som utgjorde ett hot? Eller har B kanske överdrivit hur allvarligt ansatt hon var? Jag fattar iaf noll.
Citera
2013-06-16, 16:45
Medlem
Vad är det för män hon tjatar om?
Citera
2013-06-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
De här brudarna är så empatibefriade att de helt enkelt inte bryr sig om ifall nåt av deras djur dör eller försvinner. De går bara vidare och skaffar nya, precis som de gör med sina partners. De älskar sina djur och förhållanden "mest i hela världen" så länge de varar, men tar det slut så betyder det inget länge. Om det gick till så som det sägs med hennes hund och hon inte skrivit om det eller haft dåligt samvete så är det nog för att hon helt enkelt inte brytt sig. Om hunden dödades så ryckte hon nog på axlarna bara, konstaterade att hunden nu var borta, och inget mer med det. Fy helvete för dessa människor. Jhna har visst skaffat katt nu oxå enligt bloggen....

Det är sjukt. någonting som är ännu sjukare är att både amelia och berny "återanvänder" namnen på sina djur.
Citera
2013-06-16, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Det är sjukt. någonting som är ännu sjukare är att både amelia och berny "återanvänder" namnen på sina djur.

Jag har också reagerat på det med namnen. Smaklöst.
Citera
2013-06-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83

Insåg just att jag känt en människa (som fortfarande kämpar för att hålla kontakten trots att vi bröt upp när hon betedde sig som ett egoistiskt as för över ett år sedan) som gjorde precis så. Hon hade ett djur som hon älskade mer än allt annat, ständigt tjatandes och visandes filmer och bilder av detta jävla djur, lite som en lattemamma på facebook. Sedan dog detta djur en långsam död, under vilken hon köpte ett nytt likadant djur... Som fick samma namn.

Själv är jag inte riktigt sådan, så när vi var ensamma, jag och tjejen, kallade jag hellre djuret för "Fluffy 2". Detta var inte hållbart enligt henne, som att det blev en kortslutning när hon var tvungen att tänka på att det här inte var samma. Hon slutade även bry sig om djuret när det insjuknade, och förflyttade sin kärlek på det nya djuret. Helt jävla sjukt. MEN begravning blev det ändå, och sympatier skulle visas varje gång det döda djuret kom på tal... Samtidigt skulle det låtsas som att nya djuret var det gamla... Allt är ett skådespel.

Vilken diagnos sätter ni egentligen på sådant beteende (alltså baserat på Berny och Amelia, inte min vän som bara var en anekdot för att visa på att det händer flera)? Är det borderlinen ni vill klandra igen? Jag har svårt att hålla med om det egentligen, men förklara gärna.
Citera
2013-06-16, 17:07
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men fy fan vilken misär! Är ni verkligen helt hundra på detta? Det är väldigt ovanligt med HIV bland Malmös sprutnarkomaner så ni vet. I så fall måste hon nästan fått det innan hon flyttade. Då finns där ju faktiskt en risk att Amelia har det också om de delat sprutor... Intrigen tätnar!

Hon fick det med all säkerhet under tiden hon var tillsammans med Nicklas. Om inte direkt från honom så från någon gemensam "bekant". Hon äter bromsmediciner mot sjukdomen sedan en tid tillbaka.

Berny var, såvitt jag vet, inte smittad medan hon var tillsammans med Amelia (även om risken självklart finns att hon kan ha blivit smittad någon gång under tiden de sålde sig för att finansiera sitt drogmissbruk).
Citera
2013-06-16, 17:28
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Hon fick det med all säkerhet under tiden hon var tillsammans med Nicklas. Om inte direkt från honom så från någon gemensam "bekant". Hon äter bromsmediciner mot sjukdomen sedan en tid tillbaka.

Berny var, såvitt jag vet, inte smittad medan hon var tillsammans med Amelia (även om risken självklart finns att hon kan ha blivit smittad någon gång under tiden de sålde sig för att finansiera sitt drogmissbruk).

Under tiden hon och Amelia härjade i gbg påstod Berny att hon led av Hep C. Något du kan bekräfta/avfärda?
Citera
2013-06-16, 17:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell85
Under tiden hon och Amelia härjade i gbg påstod Berny att hon led av Hep C. Något du kan bekräfta/avfärda?

Det kan väl rimligtvis bara Bernys läkare bekräfta?
Det här nya, att hon skulle ha HIV, är ju dessutom ungefär 10 biljarder gånger värre.
Citera
2013-06-16, 17:45
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det kan väl rimligtvis bara Bernys läkare bekräfta?
Det här nya, att hon skulle ha HIV, är ju dessutom ungefär 10 biljarder gånger värre.

Självklart. Tyckte bara att det verkade som litendocka satt inne på en del info.

Ja, fy fan. Tänk då om hon har både Hep C och HIV.
Citera
2013-06-16, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell85
Självklart. Tyckte bara att det verkade som litendocka satt inne på en del info.

Ja, fy fan. Tänk då om hon har både Hep C och HIV.

Och på det så dricker hon fortfarande en hel del alkohol och har använt droger nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in