2013-06-16, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151864095513082&set=a.10150907915 623082.523858.716088081&type=1&theater
Registreringsnummer: PYM714
Fabrikat: VOLKSWAGEN PASSAT VARIAN
Färg: BLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995
Ägare: T*bias B*rg (oe), Lakaträsk
Citera
2013-06-16, 18:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Registreringsnummer: PYM714
Fabrikat: VOLKSWAGEN PASSAT VARIAN
Färg: BLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995
Ägare: T*bias B*rg (oe), Lakaträsk

Tack för hjälpen, vad säger du, kan det vara den här bilen vi ser på pressbilden? Som sagt, betyder ingenting i nuläget, men vi har ju omständigheten kring AN Facebookkonto som gör B*rg intressant, och med tanke på att polisen är intresserad av ett fordon på bilden, oklart vilken, så ...
Citera
2013-06-16, 18:16
Medlem
Citat:
Du är ju duktig på att fixa fram fordonsuppgifter, har du lust kan du ju kolla Passaten som jag länkade till, liknar den som vi ser bakänden på i den där bilden med en vit Caddy. Står det inte TDI i baken på den? B*rg´s är en diesel. Den här B*rg är vän med TF som bor granne med KJ. Betyder kanske inget?

Jag har tidigare diskuterat detta med användaren "plogbil" och han gör gällande att den utanför B*rg:s i Lakaträsk är en något tidigare årsmodell än den som syntes på fotona i NSD.
Dock finns det en koppling mellan T. B*rg och T. Fors*ll på Flottiljvägen genom gemensam fb-vän > XX *ja.
Citera
2013-06-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag tycker uppgifterna om Karlss*n och Fors*ll är ganska intressanta!
  • Karlss*n uppges vara bosatt på Batterivägen, bara ett stenkast från KJ.

Är väl en annan M*kael K*rlss*n som är vän med F*rsell, den på sj*vägen inte b*tterivägen. Som också ligger ett stenkast från FP. MK på b*tterivägen verkar inte ha något att göra med detta.
Citera
2013-06-16, 18:21
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Tack för hjälpen, vad säger du, kan det vara den här bilen vi ser på pressbilden? Som sagt, betyder ingenting i nuläget, men vi har ju omständigheten kring AN Facebookkonto som gör B*rg intressant, och med tanke på att polisen är intresserad av ett fordon på bilden, oklart vilken, så ...

Highfive skrev så här:

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan det vara den ljusa Passaten som är intressant?
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7697105

Kanske långsökt, men det finns en sån i Luleå som är inlagd på Blocket den 22 maj. Sån och sån förresten, men färgen stämmer.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7697105
I lördagens nsd står det att man är intresserad av en bil på bilden. I pappersutgåvan har man snävat bilden en del. Den ljusblå är inte med på bilden. Av den svarta ser man bara yttersta sidan. Sen står det att polisen är intresserad av bilen INTILL kJ på bilden.

Frågan är om man kan betrakta passaten som "intill" KJ? har lite svårt att bedöma avstånden på den lilla bilden i NSA. Den vita ser ju klart mest ut som "intill", men man vet ju inte.

Om man sen ska lita till formuleringen i NSD vet jag inte. Men det är värt fundera över formuleringen samt att NSD har beskurit bilden i papperstidningen. Kanske indikerar detta något. Eller ej.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-16 kl. 18:41.
Citera
2013-06-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Är väl en annan M*kael K*rlss*n som är vän med F*rsell, den på sj*vägen inte b*tterivägen. Som också ligger ett stenkast från FP. MK på b*tterivägen verkar inte ha något att göra med detta.

OK! Bra att få feedback på det jag skrev.

Då konstaterar jag att K*rlsson inte har en tydlig känd koppling till LKP
men även han bor geografiskt nära FP
Citera
2013-06-16, 18:26
Moderator
OYs avatar
Det här fick jag mig tillsänt via PM och publicerar med tillstånd av PM:aren.

Säger det er någonting mer än vad ni redan känner till?

TF är Th*rese Fo*sell, syster till J*akim Fo*sell vars bil sågs igår vid ett stort garage/förråd bara 100-150m från ödehuset. (Vi åkte förbi ödehuset igår och då stod pickupen där, vilket den inte gjort tidigare) någon i tråden kollade upp reg nyår på pickupen som plötsligt stod parkerad och den tillhör J*akim Fo*sell, bilen är dessutom avställd sedan 05..
Citera
2013-06-16, 18:31
Medlem
Citat:
Det här fick jag mig tillsänt via PM och publicerar med tillstånd av PM:aren.

Säger det er någonting mer än vad ni redan känner till?

TF är Th*rese Fo*sell, syster till J*akim Fo*sell vars bil sågs igår vid ett stort garage/förråd bara 100-150m från ödehuset. (Vi åkte förbi ödehuset igår och då stod pickupen där, vilket den inte gjort tidigare) någon i tråden kollade upp reg nyår på pickupen som plötsligt stod parkerad och den tillhör J*akim Fo*sell, bilen är dessutom avställd sedan 05..

PM-uppgifterna är en bekräftelse/upprepning av det som framkom i tråden i natt.
Citera
2013-06-16, 18:34
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag tycker uppgifterna om Karlss*n och Fors*ll är ganska intressanta!

Karlss*n uppges vara bosatt på Batterivägen, bara ett stenkast från KJ.

Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33

Ja, ophiaghushannah, det är intressanta uppgifter.

Och jag ser att Steelmachine33 redan har korrigerat folkbokföringsadressen, Sj*vägen 1* ska det vara (ö, 6)

Kan lägga till lite av det jag skrev om inatt: M*kael K*rlsson har en plåtslagarfirma med verkstad i industriområdet på Gj*tvägen, längs en av dom eventuella färdvägarna som man kan ta mellan Flott*ljv och Uggl*g: Google map.
Citera
2013-06-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NK:

Det gjordes riktade sök i motionsområdet från Sävast skidanläggning och mot åberget. Förmodligen p.g.a. den förmodade "sista" signalen som man kände till och kom från antingen sävastmasten eller sävsastklinten om den nu har mobil antenner.

Det finns en möjlighet att mobilen når masterna genom att man åker upp på åbergets norra del, där finns byggnader och där korsar motions slingorna en väg som går mellan Sävastvägen och Lejonbacksvägen och över norra bergsdelen.

Kanske helt ovidkommande men det har setts en och annan bil där i oftast mer ljusskygga anledningar enligt lokala källor. Man behöver alltså inte åka hela vägen upp mot fortet Åberget utan denna platå/område har det andra mindre fortet som syns direkt från vägen. Det kallas norra batteriet och är väl synlig infart till batteriet (Galler/låst).

Infon är väl mer att betrakta om möjligheter än att säga, här kan ett initialt mord ägt rum. Det är mycket väl genomsökta områden men offret kan ha ändå varit här och då i en bil.
Citera
2013-06-16, 18:36
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Har pratat med en idag, som förra veckan såg 2 män i 30 års åldern vid huset de hittat delarna i, han sa att det luktade kraftigt rök där i anslutning till huset, och att när han kom närmare, så hoppade de in i en gråaktig nyare bmw, och körde upp mot gammelängsfortet, för att några minuter senare komma tillbaka nerför vägen i hög fart.
Denne personen hade även sett spår från en bil med grovt däckmönster, som gick ner alldeles innan gammelängsfortet, och ner mot den så kallade grillringen.
Chevan har antagligen däck med lite grövre mönster.

Vetja om det var meningen att den skulle stöldanmälas?
Ingen i Boden som vet om den står kvar vid det röda huset, och om polisen har grejat på platsen?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-16 kl. 18:44.
Citera
2013-06-16, 18:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
-95 ser inte ut så i baken. Den på nsd-bilden är nyare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in