2013-06-16, 17:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
BMW 635 från 84! Fin bil! Breda däck hade den iaf.

Fälgarna kostar nog en slant också, BMW:s.
Citera
2013-06-16, 17:45
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kanske en granne som erbjudit skjuts till VB som sett henne utanför KJ's hem kl. 21 när hon var på väg hemåt? "Tillfälligheten gör tjuven" som det heter, men i detta fall blir det istället att "tillfälligheten gör mördaren". Hänvisar till Anders Eklund fallet med Lilla E, han fick randomly syn på henne när hon var på vag hem. Behöver alltså inte vara så långsökt bara ovanligt.

Styckmord är fortfarande relativt ovanligt i Sverige (ca. 1 per år). Har dock ingen statistik på hur många av dessa styckmord är genomförda av missbrukande GM. Vet i alla fall ett par fall där GM har varit drogpåverkade så det händer trots allt att missbruk ofta leder till våldshandlingar av olik natur.

Sammantaget behöver inte vara att VB och GM hade en relation av något slag utan det räcker ibland bara att känna till vem respektive är. Kan ju vara att VB träffat GM tidigare då hon varit och hälsat på KJ och när hon sedan blev erbjuden skjuts hemåt tackade hon ja. Ett tänkbart scenario som inte är sämre än någon annan.

Detta ligger nära till hands, och är en av anledningarna till att KJ inte är intressant just nu. Det ligger mycket suspekta saker i handlingarna just nu, om man säger så.
Citera
2013-06-16, 17:46
Medlem
Mouchinos avatar
Är det denna bilen tro?

http://www.garaget.org/?car=282815&image=2654294
Citera
2013-06-16, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Enligt tips till NSD har vittnen sett en mörk Passat stå parkerad med skuffen mot ödehuset lördag den 11 maj, en vecka efter försvinnandet.

Ägde inte karateläraren en mörk passat?

Kan den här mörkblåa Passaten vara av intresse?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151864095513082&set=a.10150907915 623082.523858.716088081&type=1&theater

Vederbörande bor i Lakaträsk och råkar heta B*rg.
Citera
2013-06-16, 17:50
Medlem
Mouchinos avatar
J*han O*lofss*ons bil

http://www.garaget.org/?car=282815
Citera
2013-06-16, 17:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det denna bilen tro?

http://www.garaget.org/?car=282815&image=2654294
JO sålde bilen 2013-02-04, enligt Transportstyrelsen. Den ägs idag av någon i Järfälla.
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-16 kl. 17:58.
Citera
2013-06-16, 17:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
JO sålde bilen 2013-02-04, enligt Transportstyrelsen.

Du är ju duktig på att fixa fram fordonsuppgifter, har du lust kan du ju kolla Passaten som jag länkade till, liknar den som vi ser bakänden på i den där bilden med en vit Caddy. Står det inte TDI i baken på den? B*rg´s är en diesel. Den här B*rg är vän med TF som bor granne med KJ. Betyder kanske inget?
Citera
2013-06-16, 18:02
Bannlyst
Citat:
NK:

Det är inte svar på min fråga,du menar/skriver alltså att polisen "lurat" KJ och sina läsarerer?
Det tror jag inte på.
Citera
2013-06-16, 18:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du är ju duktig på att fixa fram fordonsuppgifter, har du lust kan du ju kolla Passaten som jag länkade till, liknar den som vi ser bakänden på i den där bilden med en vit Caddy. Står det inte TDI i baken på den? B*rg´s är en diesel. Den här B*rg är vän med TF som bor granne med KJ. Betyder kanske inget?
Jag hittar inte länken. Kan du upprepa den?
Citera
2013-06-16, 18:04
Medlem
Jag tycker uppgifterna om Karlss*n och Fors*ll är ganska intressanta!
  • Karlss*n uppges vara bosatt på Batterivägen, bara ett stenkast från KJ.
  • Fors*ll uppges ha en syster på samma adress som KJ, d.v.s 4C
  • Herrr Fors*ll själv har sin bostadsadress precis rakt nedanför fyndplatsen.
  • Herr Fors*lls bil var igår synlig intill fyndplatsen.
  • En bil, som skulle kunna vara Fors*lls har sett på Flottiljvägen i samband
    att fynden av likdelar gjordes.
  • En bil som till viss del påminner om Fors*lls har setts tvärvända vid polisens
    avspärrningar
  • Fors*ll har tidigt pekats ut som tänkbar GM i tråden
  • Fors*ll har ett criminal record, som överensstämmer med vad man kan förväntas hitta
    hos en GM

• I linje med att ett sådant här dåd/styckmord troligen utförts av antingen
    drogpåverkad GM eller en psykiskt störd GM samt ovanstående uppgifter
    om kopplingar till både LKP (last known position), samt kopplingen
    till FP(fyndplatsen), så blir detta ett nytt spår som i mina ögon är värt att gräva vidare i.
  • I sanningens namn så uppfyller dessa herrar, var för sig eller tillsammans,
    kriterierna hos en tänkt GM, väl så bra om inte bättre än vad KJ gör.
    Faktumet att KJ fortsatt nekar om all inblandning, trots att de flesta antagit att han tidigt
    skulle falla till föga, är också en omständighet som man nu kan börja fundera över.
  • KJ kan , rent teoretiskt ha blivit skrämd till tystnad av dessa personer.
    Han kan ha tvingats köra med egen bil eller rentav blivit avtvingad nycklarna.

edit: K*rlsson bor inte på Batterivägen utan också han nära fyndplatsen, på adressen Sj*vägen.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-16 kl. 18:28.
Citera
2013-06-16, 18:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag hittar inte länken. Kan du upprepa den?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151864095513082&set=a.10150907915 623082.523858.716088081&type=1&theater
Citera
2013-06-16, 18:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det är väldigt intressant, den kopplingen.
Vad hade den påstådda myndighetspersonen för bil då hen kontrollerade Gula huset/ödehuset, om hen ens var där?

Kanske var det Passaten på KJ:s parkering som stod vid ödehuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in