2013-05-21, 17:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toslow4u
Brukar man inte spela/leka paintball//soft air saker runt gamla militär anläggningar? Vart hittades delarna?? Well....har säkert skrivits men.. weeeeeeeellllll.........

Nästa stora soft air historia är planerad till Augusti Boden (väderkvarnshöjden). Tidigare i april höll de till alldeles bortom Aldersjön.
Citera
2013-05-21, 17:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Borde inte KJ varit under bevakning senaste veckan av spanare?
För mig går inte det ihop med att kunna flytta kroppen.
Sannolikt gjorde sig GM av med kroppen redan något dygn efter försvinnandet. Det brukar vara så...
Citera
Medlem
Keff000s avatar
Oavsett om kvarlevorna är den 21 åriga flickan, usch vilken hemsk tanke, vill jag bara ge alla en stor eloge som i ur och skur sökt efter kvinnan. Det är sånna som ni som ger mitt liv hopp om mänskligheten.
Ni är hjältar allihopa trots den eventuella hemska utgången. Skulle behöva och vilja ge er alla en varm kram. Kan inte hålla mina tårar tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag vill här kasta in en sak att överväga:

Våldtäkten utanför karatelokalen utfördes av TVÅ gärningsmän.
Karatetjejen blir mördad och vittnen har sett TVÅ misstänkta personer i en bil precis vid fyndplatsen.

Detta öppnar lite för min tidigare teori. Karateklubben inhyser två våldtäktsmän som råkat ge sig på en person som för dom råkade vara bekant.
Hon skulle alltså kunna identifiera dem i efterhand, utan problem.
Alltså ett överfall som slumpmässigt råkade drabba någon som man redan känner.

Problem uppstår. Gärningsmännen stryper henne, kastar in i bilen och transporterar bort.

Nu skedde ju den där våldtäkten i andra den centrum vid andra karateklubben. Där VB inte var medlem så vitt jag vet. De har olika stilar och brukar inte träna ihop heller möjligtvis på något läger.
Citera
2013-05-21, 17:50
Medlem
Tror ni att det kan vara två GM?
Citera
2013-05-21, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Efterlyst till Boden igen
Citat:
Efterlyst planerar också att ta in en person i studion som är expert på den här typen av brott.
Is*kin?
Citera
2013-05-21, 17:52
Medlem
Frågan är om det verkligen är hon som är hittad? Har svårt att tänka mig att någon bara rövar bort någon sådär, och sedan styckar kroppen. Hon var väl knappast inblandad i organiserad brottslighet eller arbetade som knarkkurir? Har svårt att hitta motiv till att stycka henne!
Citera
2013-05-21, 17:52
Medlem
CredFrosts avatar
Om man har börjat intressera sig för eventuella GM nu (får ju det intrycket av Kurirens artikel) så tror jag att vi ganska snart kommer att få se ett genombrott i fallet.
Imorgon kommer Efterlyst att ägna stor del av programmet åt fallet, tror det kommer ha framkommit mycket nytt tills dess

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7668786

Edit: såg att Quarrel redan postat...
Citera
2013-05-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror ni att det kan vara två GM?
Inte på mordet, men kanske röja kroppen.
Citera
2013-05-21, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearson77
Frågan är om det verkligen är hon som är hittad? Har svårt att tänka mig att någon bara rövar bort någon sådär, och sedan styckar kroppen. Hon var väl knappast inblandad i organiserad brottslighet eller arbetade som knarkkurir? Har svårt att hitta motiv till att stycka henne!
Klart att det är hon, och hon är styckad för att underlätta transport.
Citera
2013-05-21, 17:54
Medlem
Har pratat med en idag, som förra veckan såg 2 män i 30 års åldern vid huset de hittat delarna i, han sa att det luktade kraftigt rök där i anslutning till huset, och att när han kom närmare, så hoppade de in i en gråaktig nyare bmw, och körde upp mot gammelängsfortet, för att några minuter senare komma tillbaka nerför vägen i hög fart.
Denne personen hade även sett spår från en bil med grovt däckmönster, som gick ner alldeles innan gammelängsfortet, och ner mot den så kallade grillringen.
Citera
2013-05-21, 17:54
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearson77

Men vem skulle det annars kunna vara? Finns väl ingen annan eftersökt person i Boden för tillfället? All massmedia rapporterar att det förmodligen är VB (visst, media kan ha fel).
Polisen är just nu på Flottiljväg*n, där VB senast var (hos sin kompis/ex). Så allt tyder på att kroppsdelarna hör ihop med fallet om VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in