2013-06-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske VB kände den thailändska partnern, anmälde kanske att hon misshandlades? Ett hämndmotiv?

Intressant teori. Den misshandlande gubben blir anmäld av VB och en kväll när han är ute och kör bil så är VB på väg till fots hemåt.......
Citera
2013-06-16, 17:06
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror inte KJ:s familj löper någon risk att råka illa ut. Det här är Boden - inte Juarés eller Medellin.

Du säger det, ändå blev VB både mördad och styckad. Det händer väldigt mycket i Boden, med tanke på storleken.

http://pejl.svt.se/brott/norrbotten/boden/
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-16 kl. 17:11. Anledning: tillägg länk
Citera
2013-06-16, 17:08
Medlem
NisseNyfikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror du att han ensam, tillsammans med ngn annan/flera utfört brottet och tror du han kan ha haft ngn medhjälpare i ex styckning eller bortforslande av kroppsdelar?

Nej jag tror han är själv att sitta häktad är inte kul det är rätt påfrestande även den mest härdade brottsling brukar lipa eller gråta i häktet. Han vet enda vägen därifrån är att polisen inte hittar något bevis, han nekar in i döden tro mig om han nu hade en medhjälpare så hade han sett en utväg i det att komma därifrån att skylla på denna m.m.

Nej så han är själv.
Senast redigerad av NisseNyfiken 2013-06-16 kl. 17:27.
Citera
2013-06-16, 17:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Du säger det, ändå blev VB både mördad och styckad. Det händer väldigt mycket i Boden, med tanke på storleken.

Men vendettor är väl rätt ovanliga i Boden ..

Edit: Har det framförts hot mot familjen ekar det rätt tomt, det är bull i så fall. Ingen fara för repressalier i det här fallet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-16 kl. 17:22.
Citera
2013-06-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Intressant teori. Den misshandlande gubben blir anmäld av VB och en kväll när han är ute och kör bil så är VB på väg till fots hemåt.......

Sa inte polisen att de kollat upp den där anmälan och det hade inget med detta att göra?
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-16 kl. 17:17.
Citera
2013-06-16, 17:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men det är RLÅ. Jämför med nässpetsen. Vi är inne på detaljer nu.
Ja, du har rätt; ser att det är vissa skillnader på näsa och tänder. Annars väldigt lika. - Tack för detta förtydligande!
Citera
2013-06-16, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Sa inte polisen att de kollat upp den där anmälan och det hade inget med detta att göra?
Hur kan polisen veta det? Är brottet löst?
Citera
2013-06-16, 17:22
Medlem
ballobass avatar
Citat:

http://pejl.svt.se/brott/norrbotten/boden/

Boden är Sveriges svar på Twin peakes
Citera
2013-06-16, 17:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill_kiss
Ni har inte funderat på om "tipset" om den silvriga/gråa bmwn kan kopplas till kj då genom sin bror eller om någon från boden som vet är tight med kj har en silvrig bmw?????????

Vet inte om det klarlagts, men jag fick ett PM idag angående en BMW, TF ska enligt uppgifter i tråden ha adress Flottiljvägen 4C? Den här bruden har en Jo*an Olo*sson som vän på Facebook, kanske är det hans BMW som åsyftas?

http://www.facebook.com/jo*an.olo*sson.92?fref=ts
Citera
2013-06-16, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet inte om det klarlagts, men jag fick ett PM idag angående en BMW, TF ska enligt uppgifter i tråden ha adress Flottiljvägen 4C? Den här bruden har en Jo*an Olo*sson som vän på Facebook, kanske är det hans BMW som åsyftas?

http://www.facebook.com/jo*an.olo*sson.92?fref=ts
Jag tycker den där BMW:n ser åldersstigen ut, säkert från förra årtusendet.
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Har pratat med en idag, som förra veckan såg 2 män i 30 års åldern vid huset de hittat delarna i, han sa att det luktade kraftigt rök där i anslutning till huset, och att när han kom närmare, så hoppade de in i en gråaktig nyare bmw, och körde upp mot gammelängsfortet, för att några minuter senare komma tillbaka nerför vägen i hög fart.
Denne personen hade även sett spår från en bil med grovt däckmönster, som gick ner alldeles innan gammelängsfortet, och ner mot den så kallade grillringen.
Citera
2013-06-16, 17:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag har ingen susning om relevansen, förmedlar bara budskapet jag fick, har inte hängt med på snacket om BMW:n. Säger du det så är det väl så, men nu är det sagt iaf.

mvh
Citera
2013-06-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

BMW 635 från 84! Fin bil! Breda däck hade den iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in